Gå til innhold

Aldersgrense på Age of Conan?


Anbefalte innlegg

håper virkelig det kommer gamecards, og 18 års grensa er jeg egentlig helt for... fjortiser klarer bare rett og slett ikke å oppføre seg (vaneligvis hvertfall...) hater unger som tror de er noe fordi de spiller med noen som er eldre, og så skal de bare whine og mase hele tiden...

9157935[/snapback]

 

Hva er din "pro" for Gamecards?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok ikke aldersgrensen på spillet hindrer 13-åringer å spille, så har vel egentlig ikke SÅ mye å si..?

8833941[/snapback]

Når man MÅ registrere seg med ett bank-kort så vil det nok luke bort endel.

8833972[/snapback]

 

Nei, mora som betaler for det, selvsagt. Siden mødre er så lett å påvirke så klarer en på 13 garantert å spille et spill som har 16/18 års aldersgrense.

8834023[/snapback]

Ellen en far :)

 

 

Uansett så vil jeg aldri begynne med AoC som dere så gjevt kaller det.

 

Har altfor mange free-games som tar tiden fra meg..

Lenke til kommentar
Tror nok ikke aldersgrensen på spillet hindrer 13-åringer å spille, så har vel egentlig ikke SÅ mye å si..?

8833941[/snapback]

Når man MÅ registrere seg med ett bank-kort så vil det nok luke bort endel.

8833972[/snapback]

 

Nei, mora som betaler for det, selvsagt. Siden mødre er så lett å påvirke så klarer en på 13 garantert å spille et spill som har 16/18 års aldersgrense.

8834023[/snapback]

Ellen en far :)

 

 

Uansett så vil jeg aldri begynne med AoC som dere så gjevt kaller det.

 

Har altfor mange free-games som tar tiden fra meg..

9158793[/snapback]

 

 

I nesten alle tilfeller en mor :) Mor griner til far og far gir etter, unge griner til mor og mor gir etter.. Unger har ganske mye de skulle ha sagt i dag ^^

Lenke til kommentar

Har vel et ganske klart inntrykk av at gjennomsnitts AoC-spilleren kommer til å bli noe eldre enn gjennomsnitts WoW-spilleren uansett.

 

Når det gjelder salg av spill som er rata 18+ til folk som er under 18, vel, pr. definisjon står vel så vel butikkene som FunCom fritt til å gjøre dette da aldersgrense på spill faktisk bare er veiledende. I motsetning til alkohol / tobakk som er absolutt.

 

Stemningen AoC legger opp til er sååå mange mil unna tegnefilm-WoW at å ha leetkidz under hvert jævla tre kommer til å ødelegge mye mer for spillopplevelsen min enn de gjorde i WoW.

 

18+, og betaling kun med kredittkort takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
håper virkelig det kommer gamecards, og 18 års grensa er jeg egentlig helt for... fjortiser klarer bare rett og slett ikke å oppføre seg (vaneligvis hvertfall...) hater unger som tror de er noe fordi de spiller med noen som er eldre, og så skal de bare whine og mase hele tiden...

9157935[/snapback]

 

Mitt intrykk etter å ha spilt WoW i ett år er at grammatikk og oppførsel har en viss sammenheng... isåfall scorer jo du litt lavt. :< Folk som tror de er noe fordi de spiller med noen som er yngre er da like ille. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg vil tippe på en M rating fra ESRB og en 16+ fra PEGI. Hvordan eller hvorvidt FunCom har planer om å håndheve dette legger jeg meg ikke opp i, men jeg krysser fingrene for et litt mer modent publikum enn hva World of Warcraft kan skryte på seg.

Lenke til kommentar

Aldersgrensen som står på et spill i butikken er den alderen du faktisk må være for å kjøpe det, butikken bryter loven hvis de seller det til en under 18år. Butikker er kansje litt for slakke me å kjekke legitimasjon, men det skal gjøre det. Uansett så vil nokk det vere en høyere gj.alder i AoC enn WoW. Har spilt WoW lenge selv, det er noe dritt me fortissene som sitter å whiner, å skrøyter over at wee jeg snuser og røyker, jeg er så kul, off hater det.

 

Gleder meg til AoC.

 

Og hvis noen er i tvil, så er det 18års aldersgrenså på AoC i Norge

Lenke til kommentar

Eg har plukka med meg at gjennomsnittsalderen på MMORPG-spelaren i dag ligg rundt 26-27 år. Trur personleg ikkje at dette stemmer, men snittet ligg nok over 20 år i allefall. Er nok mange der ute som er interessera i eit online rollespel som legg meir vekt på samarbeid, rollespel og atmosfære. Age of Conan trur eg heller ikkje er eit spel som nødvendigvis krever at du sitte der mangfoldige timar om dagen for å kunne skaffe deg progressjon i spelet. Folk som vanlegvis jobbar om dagen, og har eit liv utanom speleverda, set nok pris på ein eventuell eigenskap som dette i spelet.

 

Edit: perfeksjonisme

Endret av Drumdur
Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om aldersgrensen? Hvem som helst kan si til faren sin: "Stikk å kjøp Age of Conan... PRONTO!" Og det med kred.card er jo like enkelt, knabb det eller spør? Sier de nei, knabb det. ^^

9199245[/snapback]

 

Det der kommer nok til å forekomme, men foreldrene kan ikke ver helt gode hvis de lar 13åringer osv sitte å spille dette, det virker litt vel voldelig. Men det kommer nok til å være en del under 18år, men akkuratt det gjør meg ingenting, så lenge det blir minimalt me det småtassene som tror det er så tøffe og kule. Har spilt wow i over 2 år, der spiller jeg mest me et par fra 15-25 år. Alle jeg spiller med oppfører seg normalt, og da bryr ikke jeg meg om alder, men når småfolkene kommer å begynner å skrive masse piss, og være barnselige og bare whine på alt og alle, da blir jeg sur, og det er dette jeg håper det vil bli lite av i AoC

Lenke til kommentar

Heisann tjosann!

 

Jeg håper også på 18+, selvom jeg er 15. Jeg er så heldig å ha en bror som har passert de 18, så jeg skal tilogmed få fiksa en account på lovlig vis.

 

Ganske spennende å se hva folk argumenterer med her. Teens som hyler med stemmeskifte kommer jo ganske ofte tilbake. Jøss. Jaja. Når jeg "vokser opp" fra stemmeskiftet (som faktisk da er et produkt av puberteten - å bli voksen) skal jeg hvertfall ikke bli som noen av brukerene her.

 

MEN, saken. Jeg er ganske så enig i at et P2P og kort-registrering vil fjerne endel uønskete mindreårige, som "hyler på vt." Touche. :!:

 

Jeg begynte å spille WoW tidligere i år, og nå skal jeg slutte, utelukket pga at alle instancegrupper jeg er i blir splitta opp halvveis fordi 4/5 skal legge seg. Klokka 9. På en fredag.

 

Så det er med freidig mot at jeg forsøker mine tastaturslitte hender på AoC, håper virkelig det blir noe annet enn... Tja, alle mmorpgs..?

 

Ang. vold: Jorden. Et produkt av store eksplosjoner og din fars orgasme. Tror du virkelig det finnes så mange 14-åringer som ikke har sett blod før? I så fall ville jo det blitt et totalsjokk når de da en dag blir utsatt for en ulykke...?

 

Og du sier: "Jo, men man trenger jo ikke å "PÅFØRE" barna dette her da.

 

A: Mnnei. Men vent nå litt; Når jeg kikker gjennom mine spillnyhetssider, hva står det på leaderen? "Age of Conan: The Greatest Game EVER!".

 

Å. Hurra! Så får jeg klikket på linken, og heeelt nederst med liten skrift står det "Rated M for Mature".

 

Faen. Jaja. Jeg for gå å gjøre noen sunne aktiviteter jeg da. Som å bygge trehytte. Men NEI! Hva om jeg faller og slår meg? Eller slår en spiker i tommelen?

 

A: BLOD! NEMLIG! Å NEI åneiåneiånei, ungen min har sett blod!

 

Jaja, det var vel på tide, han er jo 15.

 

[/pipestemme]

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Ikke ta dette personlig Binko, ingen som har noe i mot at noen 15 aaringer spiller dette, men det er forst naar svaert mange i den aldersgruppen kommer sammen, at de skaper en meget umoden stemning som smitter over paa alt og alle.

 

Selv den mest umodne 15aaringer blir helt noe annet i lag med bare "vokse".

Lenke til kommentar

Jeg er enig. Det finnes altfor mange sånne der ute. (Jeg gjør mitt beste for å ikke være en av dem...)

 

Greia var den at jeg syntes det var usaklig å argumentere med pipestemmer, som går igjen her til tider.

 

..Men det var bare pirking. On-Topic:

 

JA, det burde være 18-årsgrense, og jeg håper det er det.

 

Binko! ;)

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om aldersgrensen? Hvem som helst kan si til faren sin: "Stikk å kjøp Age of Conan... PRONTO!" Og det med kred.card er jo like enkelt, knabb det eller spør? Sier de nei, knabb det. ^^

9199245[/snapback]

 

Det der kommer nok til å forekomme, men foreldrene kan ikke ver helt gode hvis de lar 13åringer osv sitte å spille dette, det virker litt vel voldelig. Men det kommer nok til å være en del under 18år, men akkuratt det gjør meg ingenting, så lenge det blir minimalt me det småtassene som tror det er så tøffe og kule. Har spilt wow i over 2 år, der spiller jeg mest me et par fra 15-25 år. Alle jeg spiller med oppfører seg normalt, og da bryr ikke jeg meg om alder, men når småfolkene kommer å begynner å skrive masse piss, og være barnselige og bare whine på alt og alle, da blir jeg sur, og det er dette jeg håper det vil bli lite av i AoC

9199573[/snapback]

 

Jeg får spille GTA San Andreas uten noe problem, de vet hvordan spillet er, men jeg er simpelthen en som aldri blir påvirket av spill, litt blodsprut gjør nada. Eller så hadde jeg aldri turt å spille God of War. Men for all del, jeg er ikke en fitthomo over internett. :)

Lenke til kommentar
WoW har null blod og gørr. Og de er temmelig dumme hvis de går for 18+ på AOC, da utelukker de kanskje 70% av hardcore-spillerne som gjerne er langt under 18.

8839123[/snapback]

 

Men det hadde vert utrolig greit for å skape ett bedre miljø innad i spillet.

 

Men tviler også på at de kommer til å være strenge på dette (bankkort kontroll osv.)

En betalende kunde er en god kunde, tror jeg holdningen vil være.

8839181[/snapback]

 

FunCom prøver jo å lage et spill der hvor miljøet er godt, men jeg tror nok at aldersgrensen på spillet blir 16 år. Grunnen er at de skal tjene penger... De sitter ikke i årevis og utvikler spill for moroskyld, AoC er langt bedre enn wow, og jeg vet at det har kvalifikasjoner som kan begrave wow til evig tid. Hvis de går for 18 års-aldersgrense så vil det eliminere alle spillerne fra andre MMORPG-spill som er fra 14 år til 16 år.. Men går de heller for 16 år som aldersgrense synes nok mange foreldre at denne aldersgrensen er mer tilgivelig i forhold til at deres 14 årige sønn/datter skal spille dette spillet. Kom ikke her å si at alle 14-åringer er en gjeng med umodene drittunger, mesteparten av de 14 åringene som spiller MMORPG-spill tar det seriøst og driver ikke med bare tull å lager et dårlig gaming-miljø innad i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...