Gå til innhold

Lurer på hva dere syns


Anbefalte innlegg

Tok et bilde her for noen måneder siden, men typisk meg så tok det en stund før jeg gadd å gjøre noe med det :blush: . Rett utav kameraet hadde bildet et veldig kraftig gul-grønt stikk i fargene, som jeg på mirakuløst vis (du forstår sikkert at jeg ikke er noen wiz med bildeprogrammer) klarte å rette på. Selv likte jeg veldig godt det bevegelsesuskarpheten gjorde med bildet. Man kan liksom se hva folkene gjør på utfra hvordan de beveger seg. Jeg likte også fargene, spesielt den røde kjolen som skilte seg ut, med den dominerende blåfargen i bakgrunnen, samtidig som hudfargene ble bevart (det var virkelig en mirakuløs tilfeldighet).

 

Men hva jeg syns er bra er ikke saken her, for nå lurer jeg på hva dere syns om bildet. Trenger det å croppes? Få en ramme kanskje? Er det bra, er det dårlig?

 

Alle innspill taes imot med takk.

 

post-81496-1181426234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være slem, men om jeg hadde fått opp noe slikt etter å ha tatt bilder så ville dette gått i papirkurven med en gang. Om ett element hadde vært skarpt så hadde det kanskje hatt et potensiale, men slik det er nå så syns jeg det er mislykket, dessverre... Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Ikke for å være slem, men om jeg hadde fått opp noe slikt etter å ha tatt bilder så ville dette gått i papirkurven med en gang. Om ett element hadde vært skarpt så hadde det kanskje hatt et potensiale, men slik det er nå så syns jeg det er mislykket, dessverre... Bedre lykke neste gang.

8822620[/snapback]

Må nok si meg enig her.

Lenke til kommentar

Utgangspunktet var vel å ta et skarpt bilde, men siden bevegelsene i ble som de ble, beholdt jeg bildet. Jeg prøvde å jobbe med det som utgangspunkt i stedet for å bare kaste det. Det funker litt for meg, men alle har lov til å synes det de vil, og det er akkurat det jeg vil høre. Hva tenker du om dette bildet?

Lenke til kommentar
Jeg er litt uenig, synes det er ett spessielt bilde..

Hadde han prøvd å ta ett skarpt bilde, har han ikke lyktes, men prøvde han det?

8822744[/snapback]

 

Det har du selvfølgelig all rett til å gjøre, jeg uttrykte bare min mening. Uten å ta noe for gitt så tror jeg i tillegg de færreste går inn for å ta et bilde hvor ingenting er skarpt. Finnes helt sikkert unntak, men da vil jeg anta vi beveger oss godt over i kunstfotosjangeren...

 

EDIT: Da ser jeg at det er kommet andre svar i mellomtiden, slik at siste del i mitt nesten ble litt malplassert...

Endret av joniwes
Lenke til kommentar
Mulig det, trodde bare trådsetter hadde gjort bildet uskarpt og ugjenjehnnelig med vilje, hvis han tok det med ett så dårlig kamera med vilje blir det jo helt annerledes;) 

 

Dårlig jobb..

8822940[/snapback]

 

Det virker noe rart at man skal endre sin oppfatning av bildet basert på hva som evt var fotografens opprinnelige mening eller hva som ellers måtte ha skjedd.

 

Bildet er da det samme som det du så første gang du åpnet tråden?

Lenke til kommentar
Hvis bevegelsesuskarpheten er planlagt så, ja, veldig bra. Hvis det derimot er et resultat av lang lukkertid, blææh.. :)

 

8836876[/snapback]

 

Og det samme til deg også - hva i alle dager er logikken bak dette? Veldig bra dersom det var planlagt, veldig dårlig dersom ikke? Det å være noe av det mest ulogiske 'bildekritikk' jeg har lest på disse sidene.

 

På en bildekritikk er det *bildene* som skal kommenteres. Utstyr, teknikk etc kan naturligvis være interessant, men det har da ingenting med selve bildets kvalitet å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...