Gå til innhold

Total Commander 7 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
F.eks. mulighet for å legge flytting/kopiering av store kataloger i kø, og at den ikke avbryter en stor kopioperasjon ved feil på en fil - mulighet for skip/ignore, der Explorer feiler totalt, mm..

8819987[/snapback]

 

Da kan man jo bruke f.eks. Copy Handler som integrer seg med ctrl+c og ctrl+v og man kan bruke vanlig explorer.

8820031[/snapback]

 

 

eg må bare sette i gang en stor lott når eg hører folk argumenterer for explorer.

Explorer er jo det mest kronglete måten å gjøre filbehandling på ever made.

 

e jo klart at tc ikke er lagt for alle de nooba så vidt vet opp ned på en filstruktur men for de som faktiskt gidde å bruke mer en 5 min på å lære seg at skal du iu d: trykke du bare alt+f1 eller f2 kommer ann på om du vil skifte venstre eller høyre side å bare drykker på d tasten for d:

 

eller at vist du vill pakke ut filene trykker du bare alt+f9. osv osv

 

TC er bare så vanvittigt mye bedre på alle måter en explorer alle jeg kjenner som er såpass at de vet forskjell på c og d: og liker og organisere filer istedenfor å bare la alt havne i My documents elns bruker total commander til og med lille søsteren min kan bruke det.

 

kan ikke argumentere mot DO da eg aldri har prøvd det. men TC er vanvittig genialt vist du fatte prinsippet med det.

 

ps. til de som sliter med tc alt du ever prøver å gjøre med tc. flytte pakke ut osv så vil tc foreslå lokationen på motsatt side av utgangspunktet.

 

konklusjon: de som sier at explorer e bedre enn tc er såpass noob(amatør) at de ikke er verdige til og omtale dette programmet.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som blir gjort så mye raskere med TC?

Jeg har ofte vurdert å teste det ut, men i det jeg sitter med den todelte mappevisningen får jeg ikke til å gjøre noe på en lettere måte.

 

Selv har jeg siden Win95 brukt samme helt enkle mappevisning (og quartz.dll ikoner :) ) og sammen med TotalCopy for filkopiering har jeg heller en rekke mapper åpne på en gang.

http://spackfish.com/hw/bilder/enkelmappe.PNG

Lenke til kommentar

Til kopiering bruker jeg TotalCopy som sørger for høyere hastighet, pause og mulighet for både fortsette ved feil og fortsette kopiering senere. Mulighet for å legge opp en kø av kopieringer ser jeg det positive med, men det er ikke noe jeg trenger oftere enn enn et par ganger i året, og gjør normalt den jobben manuelt med flere TotalCopy-vinduer med kun en aktiv om gangen til/fra hver disk.

Lenke til kommentar

Poenget er at både TC og DOpus koster cash. Noe alternativene ikke gjør.

dagtveit: Du liker å tøffe deg du. Det er ikke alle som er tastatur-ryttere vet du. Jeg foretrekker 2 klikk med musen overfor å måtte "lete" etter alt og F9 hver gang jeg skal gjøre noe så enkelt som å pakke ut en rar-fil. Det er en grunn til at musa ble funnet opp vet du.

 

Og hele den greia med at vi som fortrekker slik nymotens komfort(mus) ikke har peil på PC er ren bullshit.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Poenget er at både TC og DOpus koster cash. Noe alternativene ikke gjør.

dagtveit: Du liker å tøffe deg du. Det er ikke alle som er tastatur-ryttere vet du. Jeg foretrekker 2 klikk med musen overfor å måtte "lete" etter alt og F9 hver gang jeg skal gjøre noe så enkelt som å pakke ut en rar-fil. Det er en grunn til at musa ble funnet opp vet du.

 

Og hele den greia med at vi som fortrekker slik nymotens komfort(mus) ikke har peil på PC er ren bullshit.

 

Tror ikke de som bruker TC/Dopus er av typen folk som "leter" etter taster. Synes ihvertfall selv at det er effetktivt å skrive med to hender og eksekvere copy/paste/unpack/queue/... operasjoner i lett flyt uten aa flytte ene haanda til musa for aa oppnaa det samme.

 

Musa ble oppfunnet for at carpal tunnel skulle bli gjengs fenomen for fremming av salget av smertestillende medikamenter :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Flytte hendene fra musa? Knappene (og -kombinasjonene) er stort sett lagt opp slik at de passer til hånden som er på tastaturet.

En ting er sikkert; TC gjør Windows-hverdagen så mye mer effektiv at en som er flink med Windows Explorer (med all verdens addons) ikke har sjanse til å klare de samme operasjonene raskere enn som en som er flink med TC. Det blir nesten som å sammenligne qwerty mot dvorak, uvant å bruke den andre om du først har blitt vant til den første, men uslåelig etter tilvenningsperioden.

 

Jeg har brukt TC siden Windows 3.11-dagene, og har ennå til gode å finne noe bedre (men jeg lastet ned DOpus nå for å teste det et par dager). Unn deg en bedre filbehandler enn Explorer!

Lenke til kommentar

Har brukt dette i litt over 10 år nå. Programmet har mange viktig funksjoner som mangler i windows sin filbehandler.. sammeligning av filinnhold, renamer, filsplitter/joiner, mulighet for å skrive comment til filene, synkronisering av kataloger. osv. Programmet har alltid sett litt gammeldags ut.. Versjon 7 har fått nye iconer og ser mye penere ut..

Lenke til kommentar
...
Har du i det hele tatt prøvd Total Commander?
Ved flere anledninger.

...

F.eks. mulighet for å legge flytting/kopiering av store kataloger i kø, og at den ikke avbryter en stor kopioperasjon ved feil på en fil - mulighet for skip/ignore, der Explorer feiler totalt, mm..
Et par gratis explorer-tillegg fikser det. Total Copy, MoveOnBoot og Unlocker holder lenge.

8820102[/snapback]

 

 

Du har tydeligvis et provokasjonsbehov, eller overhodet ikke peil. Å si at du har prøvd Total CMD ved flere anledninger i en diskusjon som denne er å si at du har prøvd å sykle på sykkel med to hjul ved flere anledninger. For så å gå tilbake til trehjulssykkelen ( nå vel og merke med oppgradert ringeklokke og reflekser på pedalene ).

 

Du tryna i denne diskusjonen før den hadde begynt.

 

Total Commander ruler !

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at total commander kan være kronglete før man har lært seg alle hurtigtastene. Men kan du disse, går alt MYE raskere enn med Windows explorer. Dessuten... når man driver med MYE filbehandling (ikke bare flytter en torrent fil fra en mappe til en annen i ny og ne) viser total commander sin styrke.

 

Garantert, lærer man seg hurtigknappene kan man gjøre det aller meste enklere, bedre og raskere med TC enn med explorer.

 

FTP-søk i den nye versjonen er jo genialt! Ja, den vil være treg, men det er ftp grensesnittet som er flaskehalsen der. Dessuten liker jeg at den har et litt "gammeldags" utseende. Det er enkelt og oversiktlig uten for mye dill og dall.

 

Det eneste som er litt dumt er at FTP klienten ikke er verdens beste. De kunne gjerne ha hentet litt fra flashfxp der.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Klarer den å rename alle filer i en folder til f.eks.

Test-01, Test-02, Test-03, osv. ?

ok, vista klarer noe lignende...

 

Klarer TC å sammenligne to filer i en teksteditor?

Eller ved select all + f2 rename flere filer ved å automatisk hoppe til neste fil ved return?

Endret av Ferber
Lenke til kommentar
Klarer den å rename alle filer i en folder til f.eks.

Test-01, Test-02, Test-03, osv. ?

ok, vista klarer noe lignende...

 

Klarer TC å sammenligne to filer i en teksteditor?

Eller ved select all + f2 rename flere filer ved å automatisk hoppe til neste fil ved return?

8840223[/snapback]

 

TC har innebygga fil sammenligninging, tekst og binary. TC har ogsaa en utrolig god multifilrename funksjon innebygd hvor man kan beholde deler av filnavnet paa alle filer og legge til ny tekst forran, etter og innimellom bitene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...