Gå til innhold

Total Commander 7 klar


Anbefalte innlegg

Hovedulempen med TC er at det ikke er spesielt raskt, ihvertfall ikke når jeg testet det, mange andre liknende porgrammer er raskere en windows, spesielt over nett. TC er om noe litt tregere.

 

AtW

8879373[/snapback]

 

 

Godt mulig... dog, jeg har aldri lagt merke til det. Kun på ftp klienten, men den har jeg nevnt før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedulempen med TC er at det ikke er spesielt raskt, ihvertfall ikke når jeg testet det, mange andre liknende porgrammer er raskere en windows, spesielt over nett. TC er om noe litt tregere.

 

AtW

8879373[/snapback]

 

 

Godt mulig... dog, jeg har aldri lagt merke til det. Kun på ftp klienten, men den har jeg nevnt før.

8902321[/snapback]

 

Du kan faktisk velge hvilken metode TC skal bruke ved kopiering til forskjellige typer enheter under Configuration/options/operation/copy delete

Der står det default til "Reliable but not so fast"... Det geniale med TC er at du kan sette opp hva som er trege drives som må behandles varsomt f.eks. netshares via wireless. Men default er altså den sikre og fungerende slik at de som prøver TC for første gang ikke blir møtt av en haug med feil som skyldes dårlige IO drivere i Windows og greier.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du kan faktisk velge hvilken metode TC skal bruke ved kopiering til forskjellige typer enheter under Configuration/options/operation/copy delete

Der står det default til "Reliable but not so fast"... Det geniale med TC er at du kan sette opp hva som er trege drives som må behandles varsomt f.eks. netshares via wireless. Men default er altså den sikre og fungerende slik at de som prøver TC for første gang ikke blir møtt av en haug med feil som skyldes dårlige IO drivere i Windows og greier.

8902504[/snapback]

 

ehy.. det har jeg aldri tenkt over. *prøve*

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hovedulempen med TC er at det ikke er spesielt raskt, ihvertfall ikke når jeg testet det, mange andre liknende porgrammer er raskere en windows, spesielt over nett. TC er om noe litt tregere.

 

AtW

8879373[/snapback]

 

Her ser du et bilde av det Flippo sier, dette er høyt anbefalt:

 

tctk5.jpg

 

Vi bedre la TC siden si det som programmen kan gjøre, mulighetene er nesten uendelig med alle de plugins (plugin funkjonene er ikke beskrevet her). TC er så deep at alle power-brukere som gjør sterk file behandling oppgaver kan virkelig nytte den. En av de beste ting jeg liker er den multi-tab stylen. Jeg vet ikke om Explorer on Vista har det, men TC har hatt det siden, forever :)

 

Tatt fra http://www.ghisler.com/featurel.htm

 

Here are some features of Total Commander:

General features:

 

Both 32 bit and 16 bit versions available!

Long filenames in Windows 95/98 and Windows NT (16 and 32-bit version)!

Direct access to Network Neighbourhood

Supports Drag & Drop with Explorer/the Desktop etc.

Command line for starting of programs with parameters, simply by typing the program name or by pressing CTRL+ENTER or CTRL+SHIFT+ENTER.

Configurable button bar and Start menu (User-defined commands) to place your frequently used DOS or Windows programs into a drop-down menu. The actual directory and/or the file under the cursor can be delivered to the application.

Configurable main menu.

Built in file viewer (Lister) to view files of ANY SIZE in hex, binary or text format, using either the ASCII- (DOS) or the ANSI- (Windows) character set. The line width and font size can now be changed. You can even view files inside archives! New: Support for Unicode UTF-8 format.

Bitmap viewer in Lister, additional formats through Irfanview (see addons).

HTML- and Unicode-Viewer in Lister.

Parallel port transfer function (direct cable connection), works between Win95/98/NT/2000/3.1 and DOS!

Thumnbails view shows preview images in file lists.

Custom columns view allow to show additional file details.

Multi-rename tool to rename many files with specific rules, or by editing the names in a text editor

 

Total Commander comes in the following languages: English, German, French, Italian, Danish, Swedish, Norwegian, Dutch, Spanish, Czech, Russian, Polish, Hungarian, and now also Hebrew, Greek, Afrikaans, Catalan, Turkish and Ukrainian!

The help is available in English, German and French (separately).

 

File handling:

 

Extended copying, moving, renaming and deleting of entire trees (Enables deleting "full" directories).

Compare files by content, now with built-in text editor.

Synchronize directories (with subdirs), or a directory with a ZIP file.

Encode/Decode files in UUE, XXE and MIME format.

Split/Combine big files.

Search for duplicate files.

Show/select files with specific search pattern, size, date or contents.

Restore selection as it was before the last file operation (NUM /).

Enhanced search function with full text search in any files across multiple drives, even inside archives.

Multi-rename tool: Allows to rename multiple files in one step (Hotkey: Ctrl+M)

Overwrite dialog allows to show preview images and custom fields

Work with Windows Vista user rights model (user account protection)

 

FTP client:

 

Built-in FTP client supports most public FTP servers, and some mainframes

FTP and WWW proxies for FTP connections; new also SOCKS4+5.

FXP: Send files directly from one remote server to another.

Resume aborted downloads.

Add files to download list (through context menu) and download later.

Download in the background (separate thread).

Secure FTP over SSL/TLS, enter the URL as follows: ftps://ftp.servername.com .

Needs OpenSSL dlls from www.openssl.org.

Archive handling:

 

Archives are handled like subdirectories. You can easily copy files to and from archives. The appropriate archiving program is automatically called. pkzip, arj, lha, rar, ace and uc2 are all supported.

Built-in ZIP-compatible packer, supports long filenames! This packer is based on ZLIB by Info-Zip.

Internal unpackers for ZIP, ARJ, LZH, TAR, GZ,CAB, RAR and ACE formats.

Additional packers can be added as plugins. See addons page.

Pack large archives in the background (separate thread).

Copy files directly from one archive to another.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...