Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det farlig å drikke sånn 5-6 liter vann om dagen hvis man drikker det spredt utover dagen?

 

ja. eller, vel, du dør sikkert ikke, men for mye vann er farlig, og jeg tror 6 liter vann er passe farlig ja.. du kan drukne av for mye. har hørt diverse ting som har skjedd med folk... som jeg ikke nevner her

 

Omtrent her det også.

Spørsmålet mitt var litt sånn retorisk ment da. Men takk for svaret. :thumbup:

 

tror han skjønte det... :)

 

edit: uthevet

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

Er det farlig å drikke sånn 5-6 liter vann om dagen hvis man drikker det spredt utover dagen?

 

ja. eller, vel, du dør sikkert ikke, men for mye vann er farlig, og jeg tror 6 liter vann er passe farlig ja.. du kan drukne av for mye. har hørt diverse ting som har skjedd med folk... som jeg ikke nevner her

 

 

Trodde det var 6 liter innen et par timer som var farlig jeg? 6 liter over en hel dag er da vel ikke noe spesielt dødelig?

Lenke til kommentar

Er det farlig å drikke sånn 5-6 liter vann om dagen hvis man drikker det spredt utover dagen?

 

ja. eller, vel, du dør sikkert ikke, men for mye vann er farlig, og jeg tror 6 liter vann er passe farlig ja.. du kan drukne av for mye. har hørt diverse ting som har skjedd med folk... som jeg ikke nevner her

 

 

Trodde det var 6 liter innen et par timer som var farlig jeg? 6 liter over en hel dag er da vel ikke noe spesielt dødelig?

 

det var det jeg sa.. :)

 

men uansett, tenk litt.. 6 liter i en liten kropp på en eneste dag? :hmm:

Lenke til kommentar

Er det farlig å drikke sånn 5-6 liter vann om dagen hvis man drikker det spredt utover dagen?

 

ja. eller, vel, du dør sikkert ikke, men for mye vann er farlig, og jeg tror 6 liter vann er passe farlig ja.. du kan drukne av for mye. har hørt diverse ting som har skjedd med folk... som jeg ikke nevner her

 

 

Trodde det var 6 liter innen et par timer som var farlig jeg? 6 liter over en hel dag er da vel ikke noe spesielt dødelig?

Jeg har drikki over 3 liter på under en halvtime, og drakk mer enn 6 liter den dagen, ser ut som om jeg klarte meg :cool:

Lenke til kommentar

En Telenor-representant sa nylig på TV noe om at de bytter ut alle sendere.

Er ikke helt sikker på om jeg forstod dette riktig, men betyr dette 3G og 4G alle steder hvor det er dekning?

Inkludert hytta mi langt oppi Gokk? Har dekning, men gammel teknologi.

 

I så fall går jeg over til et teleselskap som bruker Telenor sitt nett.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er det farlig å drikke sånn 5-6 liter vann om dagen hvis man drikker det spredt utover dagen?

Tror det er litt individuelt.

 

Jeg trener med sykkel og drikker med letthet 7-8 liter hver dag.

 

Husker spesiellt en langøkt på sykkelen i fjor sommer.

Syklet sikkert 5-6 timer og drakk hele tiden.

Da jeg kom hjem fra økten var jeg helt utrolig tørst, og drakk en stor vannflaske - 1.5 liter (jeg drikker kun vann kjøpt på flaske, aldri fra springen) på ca 5-10 minutter.

Mener at jeg drakk mellom 10 og 12 liter vann den dagen.

 

Det må nevnes at det var ganske varmt den dagen.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Så du siste episode av FBI fra forrige uke ?

 

Jeg er forøvrig helt kurert fra å drikke vann ifra springen (isåfall vil jeg koke den først)

Stoler ikke på vannverkerne i det hele tatt.

 

Edit: Det er faktisk ikke så mange år siden kloakk hadde kommet inn i drikkevannsrørene, i selveste Holmenkollåsen.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Drikker du mye vann, så vanner du ut en del viktige salter osv. Ingen vits i å overdrive vanninntaket. Drikk når du er tørst! :)

Dette er en fin regel når man sitter på kontoret hele dagen i et kaldt, norsk klima. Men driver man med svært harde utholdenhetsidretter (maraton og lignende) eller er i et svært varmt klima (sydenferie) bør man drikke ekstra.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...