Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ABS lampe - Golf IV


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I går begynte plutselig ABS lampen å lyse. Når jeg kjører tregt (under 40km/t) så kommer det rare lyder om jeg trykker svakt på pedalen. Kjennes ut som det er en svak bevegelse i pedalen når jeg holder svakt på den. Noen ganger går lampen av litt, og om jeg bråbremser, så klarer jeg ikke å låse hjulene, så noe må jo fungere. Bremseveske er det nok av, og bremseklossene er så og si nye. Det kommer ikke lyd fra bremseskivene heller.

 

Hva kan dette være? Og er vil dette bli dyrt ? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil for det første si at jeg ikke vet hva det skyldes, men jeg har hatt samme problemet ofte på min golf III.

Den forklaringen jeg fikk av mekanikeren var at det ikke var noe som helst feil med bilen, bare at de sensorene som styrer abs'en ikke var helt gode på vw sine golf versjoner. Han fiklet bare litt med dem så var alt i orden igjen. Dette har skjedd flere ganger siden da. ABS lampen begynner å lyse, men det er tiilsynelatende ingenting galt med bremsesystemet. Klart dette er litt skummelt hvis man bare driter i det hver gang lampa begynner å lyse, for plutselig skjer det jo at det ikke virker likevel. Men jeg har hatt en abs lampe som lyser litt når den selv vil i noen år nå, og det har aldri vært noe galt med bremsene. har vært hos mekaniker 3 ganger med samme problemet, nå gidder jeg ikke lenger.

Lenke til kommentar

Ditt problem ser jo ut til å være litt mer omfattende enn at abs lampa bare lyser da, så du burde nok ta deg en tur til en mekaniker. Kanskje tilogmed et merkeverksted, da de som regel har peiling på absolutt alt som pleier å være galt med de forskjellige modellene

Lenke til kommentar

Det første jeg ville gjort(som alltid :p) er å koble til vagcom og få lest av feilkoder, da ser du fort om det er noe galt med sensorer, verksteder gjør stort sett det gratis eller for en liten sum. Når jeg kjøpe min golf3 hadde jeg problemer med at abs bremset av seg selv ved lave hastigheter, men det forsvant etter et par uker.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Hadde samme problem på A3'n...  Dro til Møller og leste av feilkoder, bytta ABS-føler.. Problemet løst, 500kr..

8821144[/snapback]

Gidder ikke gå til møller, har så lite penger om dagen. Har bestilt diagnose test på et annet verksted på mandag. Får håpe det order seg. :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...