Gå til innhold

Sequencer m/ støtte for video


Krokus

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter et program, f. eks Cubase, som har støtte for video slik at jeg kan komponere musikk for film. Er avhengig av noe slikt for timing, slik at jeg kan spille mens jeg ser filmen. Finnes dette i Cubase, eller er det andre programmer i billig prisklasse som har dette? Hvis ikke, hva kan være en god løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cubase har støtte for video.

 

Nuendo, storebroren til cubase, har en del ekstra musikk til film - features, kanskje du kan se litt på det.

8801266[/snapback]

Takk for svar. Må jeg opp i Cubase 4 da? Eller har Cubase 3SX også funksjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg ville ha brukt Nuendo til det, da det er mer rettet til film...enn hva cubase er..

 

men jeg har også brukt cubase SX3.1 og 4 til film som også funker bra...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Steinberg krever armer og bein for sine produkter, som cubase og nuendo. Hvis du ikke har så store krav til midi-redigering kan kanskje Tracktion fra Mackie fungere bra. Men det er mulig at de fortsatt bare støtter quicktime video (lenge siden jeg sjekka). Audio-redigering er helt perfekt i Tracktion synes jeg.

 

Ellers støtter vel de fleste sequencere video nå, f.eks. FLStudio, og det meste er billigere enn Cubase og Nuendo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Skjønner. Da var det bare å si "hejdå" til Nuendo tror jeg. Rundt 18 000,- på prolyd og procom.  :cry:

8801503[/snapback]

 

shit.. så mye bedre enn cubase sx3 er det ikke at du må bruke nuendo til den prisen..

Lenke til kommentar

Genialt! Der fant jeg Cubase 4 Studio for 3495,- på procom, og det støtter video som bare det. Da mangler jeg bare et godt symfoniorkester. Regner med det blir Motu Symphonic Instrument. (hvis ingen rister på hue da.)

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Hei!

Er på utkikk etter et program, f. eks Cubase, som har støtte for video slik at jeg kan komponere musikk for film. Er avhengig av noe slikt for timing, slik at jeg kan spille mens jeg ser filmen. Finnes dette i Cubase, eller er det andre programmer i billig prisklasse som har dette? Hvis ikke, hva kan være en god løsning?

8800665[/snapback]

 

vel folk skryter så mye av cubase. og ja grunn til det men jeg syns det er andre programmer som kan måle seg godt med cubase. altså ta en titt på sonar produkter. jeg kan anbefale deg Sonar Home Studio. ta en titt på det her: http://www.cakewalk.com/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tror du kommer til og tjene på å bruke litt mer penger på cubase 4 overtid,

nå er jeg ikke helt sikker på hva som mangler i SE.

men Cubase 4 er mye raskere og lettere og jobbe med enn Cubase 3.

se om no finner noe info om SE så du ikke går på en bom at det mangler noe du trenger,,,

Lenke til kommentar

Cubase 4 krever litt mer av maskinen din enn cubase 3 - versjonene, men har du kjapp pc er det ikke merkbart.

 

Cubase 4 krever mer ram per spor.

 

Som sagt, har man kjapp maskin er det knapt merkbart. Jeg har intel core 2 duo e6600 og 2gb med ram og har enda ikke nådd toppen av vst performance-måleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...