Gå til innhold

Sammen om billig-bærbar


Anbefalte innlegg

Helt ening med deg Theo, ikke minst det du sier om "egne fattige", det finnes faktisk en del av dem. Syns det virker som et veldig fornuftig prosjekt, og håper virkelig Intel og andre komersielle bidrar positivt og ikke ødelegger for dette. De har blitt beskyldt for det, og mye av årsaken til konflikten er vel at den oprinnelige one lapt pr child bruker AMD, så da er det ikke unaturlig at Intel vil være med.

 

Vedrørende valuta verdi er såvidt jeg har forstått planen at det skal være et system som gjør at maskinen slutter å virke etter kort til dersom den bytter eier. Men om dette er basert på noe passord eller hvordan det skal gjøres har jeg ikke fått med meg. Men det beste er vel uansett at de er verdt minimalt, og at alle har en ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den har bare støtte for 800x600 i oppløsning, noe som gjør den ganske upassende til vanlig surfing. De aller fleste nettsider er jo tilpasset skjermoppløsninger på 1024x768 og oppover. Det finnes såklart muligheter for å tilpasse i browser, men likevel...

Hadde absolutt kjøpt meg en sånn en, hadde det ikke vært for akkurat skjermoppløsningen :(

8797009[/snapback]

folk klager på oppløsninga.. men dette er pcer som er tenkt til utviklingsland.. tror ikke oppløsninga er pri for folka der..

8797085[/snapback]

Selvfølgelig er det det, blir sikkert travelt for dem å sitte å scrolle hele forbaska tiden..

8797214[/snapback]

men, går det kanskje ann å nedskalere nettsiden litt til å pase skjermen?

den funksjonen burde vært med, tror ikke det er så stor forskjell at det blir problem med skriften, eller?

 

edit:

Det finnes såklart muligheter for å tilpasse i browser, men likevel...

8797009[/snapback]

leste ikke dette..

hvordan vet du det? hva slags linux kjører den?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Skulle også likt å vite når en kan forvente å se disse i butikkene.

 

En slik maskin kunne faktisk være veldig grei å bruke for.eks på jobb i stedet for masse papirer som flyter rundt kunne jeg hatt fraværslister, notater og andre ting jeg trenger i timen på en veldig liten bærbar koblet opp til nett. For ikke å snakke om muligheten til å faktisk kunne sjekke opp ting som ikke står i pensumbøkene, eller som en har i hodet der og da, når elever spør. Selv om det kan vel føre til at en ikke gidder å fylle hodet med mest mulig slik som en bør gjøre.

 

Håper skolene ser muligheten i å investere i slike maskiner, i stedet for dyre windows laptoper som desverre på grunn av store muligheter og kapasiteter kun blir brukt til tull og blir fyllt opp med spyware og virus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...