Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Tror du må bruke ActiveSync, eller bare dobbelklikke cab-filen.

Sånn er det i alle fall på PDAen min. Regner med det er samme fremgangsmåte.

8970079[/snapback]

 

har instalert det, når jeg dobbel clicker på cab fila så åpner jeg winrar.

8970171[/snapback]

 

Jeg spurte AeroX tidligere i tråden.

Er det en .cab film må du installere fra telefonen. Er det en .exe fil må du gjør det via PCn og activesync installerer den på telefonen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har instalert det, når jeg dobbel clicker på cab fila så åpner jeg winrar.

8970171[/snapback]

 

Hvis det er en .rar eller .zip fil så må du pakke den ut enten på pcen eller mobilen først. Det er .cab filene du skal hive på telefonen og dobbeltklikke på telefonen.

Lenke til kommentar

Touch og værmelding

Jeg går ut fra at dette ikke kommer til å være noe problem i den norske versjonen, men vi som har den engelske versjonen, får ikke opp mange norske byer.

 

Det finnes en del skriverier om dette på nett og her følger den jeg tror er den smarteste:

 

“Here's what I did:

 

Go here http://www.accuweather.com/us-city-l...er=accuweather and find the weather page for your city/state/county. Take a look at the URL, on the end, you should see something like:

 

locCode=EUR|FI|FI002|HELSINKI|&u=1

 

(Helsinki is already in the weather file, this is just an example!)

 

Take a note of this.

 

The file we need to edit is read-only, and I can't see a way of editing it via activesync/windows. I just got a load of write-protect errors. I got a tool called TotalCommander, it's a freeware file viewer/editor for the PPC.

 

In TotalCommander, navigate to \Windows\ and open HH_0409_WeatherCities.xml

 

Once you're inside this file all you need to do is copy an existing entry and make sure you put in the corresponding weather data from the step above.

 

Ex.

<city name="Helsinki, FI" locationcode="EUR|FI|FI002|HELSINKI"/>

 

Easy”

 

Easy – jeg vet ikke jeg. Jeg har fiklet litt med dette i dag og nå får jeg bare været i Krakow. Nå må jeg løpe på jobb, men kommer til å poste fixen her på forumet, om ingen slår meg …

 

Tobias

Lenke til kommentar
Easy – jeg vet ikke jeg. Jeg har fiklet litt med dette i dag og nå får jeg bare været i Krakow. Nå må jeg løpe på jobb, men kommer til å poste fixen her på forumet, om ingen slår meg …

Tobias

8975264[/snapback]

Det nærmer seg

Nå får jeg været som før, pluss at jeg får Kristiansand opp på Weather skjermen, men jeg får beskjed om at han ikke kan motta data for valgte by (Kristiansand).

 

Det nærmer seg. God natt!

 

Tobias

Lenke til kommentar

Er ikke alle byer man får lasta ned vær for, selvom de finnes på accuweather.

Fulgte guiden over og la inn Stavanger:

<city name="Stavanger, NO" locationcode="EUR|NO|NO013|STAVANGER"/>

 

Fungerte helt fint!

 

Prøvde å legge inn Benidorm, Spania (som accuweather finner) men her fikk jeg ikke lasta ned været. Må bruke Alicante istedet.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Touch og værmelding

Jeg går ut fra at dette ikke kommer til å være noe problem i den norske versjonen, men vi som har den engelske versjonen, får ikke opp mange norske byer.

 

Det finnes en del skriverier om dette på nett og her følger den jeg tror er den smarteste:

 

“Here's what I did:

 

Go here http://www.accuweather.com/us-city-l...er=accuweather and find the weather page for your city/state/county. Take a look at the URL, on the end, you should see something like:

 

locCode=EUR|FI|FI002|HELSINKI|&u=1

 

(Helsinki is already in the weather file, this is just an example!)

 

Take a note of this.

 

The file we need to edit is read-only, and I can't see a way of editing it via activesync/windows. I just got a load of write-protect errors. I got a tool called TotalCommander, it's a freeware file viewer/editor for the PPC.

 

In TotalCommander, navigate to \Windows\ and open HH_0409_WeatherCities.xml

 

Once you're inside this file all you need to do is copy an existing entry and make sure you put in the corresponding weather data from the step above.

 

Ex.

<city name="Helsinki, FI" locationcode="EUR|FI|FI002|HELSINKI"/>

 

Easy”

 

Easy – jeg vet ikke jeg. Jeg har fiklet litt med dette i dag og nå får jeg bare været i Krakow. Nå må jeg løpe på jobb, men kommer til å poste fixen her på forumet, om ingen slår meg …

 

Tobias

8975264[/snapback]

 

 

Noen som har leika mer med dette?

 

Fremgangs måten er så og si enkel nokk.. men jeg får ikke til å finne tak i været for molde.

 

Jeg har funnet 2 molde på accuweather.

 

En i Møre og romsdal som er rett.

 

og en i Sogn og fjordane som ikke er rett siden molde ligger i møre og romsdal.

 

Prøvd begge men får ikke opp noen av de.. testet Trondheim og det funka fint. kan det ha noe med at molde er en for liten by? :ermm:

 

kristoffer2200:

 

Jeg kan vel ikke si noe som allerede ikke er sakt.. siden det har kommet en god del tester om denne telefonen. selv ELSKER jeg den.. For meg så går det raskere å skrive e-post / SMS enn gammle telefonen (Nokia N73), den ligger godt i hånda, batteriet varer lenge og er stort sett helt fornøyd med den.

 

Men det plager meg litt at jeg ikke får til været i "min" by.. men det kan no hende at det ikke har noe med telefonen å gjøre.

 

En ting til, prøver å koble meg opp til WIFI. På hotel'et jeg jobber på er det trådløst nett. men jeg kommer meg ikke på, Jeg finner nettet, får koblet meg til nettet men kommer meg ikke inn å surfet.

 

når en maskin tilkoblest dette nettet skal det komme ei start side hvor man må taste inn et engangs passord / brukernavn. men jeg får bare opp HTC sin hjemme side og en mld om at siden ikke kan åpnes eller noe.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
når en maskin tilkoblest dette nettet skal det komme ei start side hvor man må taste inn et engangs passord / brukernavn. men jeg får bare opp HTC sin hjemme side og en mld om at siden ikke kan åpnes eller noe.

8991550[/snapback]

 

Merkelig. Kobla meg på et slikt hotspot i nabobyen her med Touchen og da kom det opp startsiden til de som drifter hotspotten hvor du må logge deg på og betale for å bruke. Har heller ikke hatt problemer med å koble meg på andre's WLAN, både usikret og sikret.

Lenke til kommentar

Teksting på Touch

Ok folkens her er mine anbefalninger i henhold til teksting på Touch’en:

 

Jeg har på tidligere mobiler vært en reser på å håndskriftgjenkjenning med stylus, men noe av greia med Touch er at vi skal bruke den så lite som mulig. Det er forhåndsinstallert et program for skriving med stylus, men jeg har ikke utforsket det. Det finnes flere ”kreative” softwareløsninger for teksting, men i hovedsak står vi igjen med to løsninger:

 

1) PhonePad: Dette er en god løsning for dere som er kløppere på å skrive SMS’er på vanlig mobiltastatur.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=312235

 

2) Full Screen Keyboard: Det har vært skriverier om Spb Full Screen Keyboard, og det er en god løsning for oss som ikke skriver raskt på vanlig mobiltastatur. Men, jeg har ikke vært i stand til å finne et norsk skin til bredskjerm. Jeg har funnet ett til skjerm på høykant, men det blir for trangt til å taste på. Jeg har derimot funnet PDAMedia Keybord. Den har en versjon som er gratis, og den har også et norsk skin, og det er en oppgradert versjon som jeg har lagt inn det norske skinet i, og det fungerer utmerket.

http://www.freewarepocketpc.net/s.php?quer...ee+pda+keyboard

http://www.pdamedia.biz/index.html

 

Nyttig

Nyttig er det også å forandre det vanlige innebygde tastaturet fra engelsk til norsk:

http://www.smartmobil.no/index.php?name=Up...sdownload&sid=8

 

Generelt

Det å skrive hurtig på skjermen er i utgangspunktet ikke noe problem, men det krever litt tilvending. Jeg har funnet det nyttig å sette på alle mulige lyder for å bekrefte at jeg har tastet, i alle fall i tilvendingsperioden. Hva jeg forstår er det lite problemer med å vende seg til PhonePad, men det må sies at for Full Screen Keyboard er skjermen noe liten, i alle fall for de software løsningene jeg hittil har funnet. Greien er at det er formfaktoren som var noe av grunnen til at vi har kjøpt Touch, vi ville ha den liten, og da begrenser skjermstørrelsen seg også. Se på IPhone, den har større skjerm, men er selvfølgelig fysisk større og tyngre.

 

Tobias

Lenke til kommentar

Være eller ikke Wather

Har rett og slett sent melding til AccuWather, og spurt hvorfor vi ikke får opp været fra våre norske byer og tettsteder. Jeg mente på at når de finnes på nettet måtte de være umulige å få det opp på Touch’en. Her er svaret jeg fikk:

 

AccuWeather.com provides a data feed to HTC with a select set of locations that HTC uses for the widget you are using. The list of locations that AccuWeather provides was done at HTC request. If you do not see your location in the city list, then it is not available at this time.

 

AccuWeather does offer a free mobile website for all US and select international locations that can be accessed through your mobile web browser. To access this site, simply type in http://www.accuweather.com into the address bar of your browser.

 

If you wish to submit a request to have your location available in the widget, please contact HTC directly.

 

Altså, jeg mener at noe av vitsen med Touch HomeScreen nettopp er det kule været, og jeg har ikke lyst til å benytte andre programmer, om det ikke kan settes inn i HomeScreen. Jeg har lyst til nettopp å ta kontakt med HTC og fortelle dem det. Hadde vært fint om noen kunne forfattet en skjepelig tekst og lagt den ut her på forumet. Har ikke tid til å gjøre det selv i dag, tror jeg, men om ingen andre gjør det kommer jeg til å gjøre det selv, en av dagene …

 

Tobias

Lenke til kommentar
2) Full Screen Keyboard: Det har vært skriverier om Spb Full Screen Keyboard, og det er en god løsning for oss som ikke skriver raskt på vanlig mobiltastatur. Men, jeg har ikke vært i stand til å finne et norsk skin til bredskjerm. Jeg har funnet ett til skjerm på høykant, men det blir for trangt til å taste på.

8992151[/snapback]

Jeg har kjørt spb fullscreen keyboard i breddeformat med norsk skin i mange år på min ipaq. Det begynner å bli veldig lenge siden jeg installerte, men om jeg ikke husker helt feil så installerte jeg dansk skin. (Mener å huske at hos spb fullsceen keyboard går dansk og norsk under ett, og det er derfor man ikke finner skins på norsk). Prøv, og se om det hjelper deg.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt spb fullscreen keyboard i breddeformat med norsk skin i mange år på min ipaq. Det begynner å bli veldig lenge siden jeg installerte, men om jeg ikke husker helt feil så installerte jeg dansk skin. (Mener å huske at hos spb fullsceen keyboard går dansk og norsk under ett, og det er derfor man ikke finner skins på norsk). Prøv, og se om det hjelper deg.

8993319[/snapback]

Nix

På nettsiden deres finner jeg ikke noe dansk skin, men jeg finner et svensk, men de mangler den norske "Ø."

 

Tobias

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt spb fullscreen keyboard i breddeformat med norsk skin i mange år på min ipaq. Det begynner å bli veldig lenge siden jeg installerte, men om jeg ikke husker helt feil så installerte jeg dansk skin. (Mener å huske at hos spb fullsceen keyboard går dansk og norsk under ett, og det er derfor man ikke finner skins på norsk). Prøv, og se om det hjelper deg.

8993319[/snapback]

Nix

På nettsiden deres finner jeg ikke noe dansk skin, men jeg finner et svensk, men de mangler den norske "Ø."

8993446[/snapback]

Tok en liten kikk jeg. Er nok fordi jeg installerte det så lenge siden at jeg kjører v 2.x. Om jeg ikke tar feil kan man bruke de gamle "skinnene" på den nye versjonen. Uansett. Det danske "skinnet" jeg pratet om ligger her. Test det, og se om det funker.

Ellers kan du jo lage din egen skin også :) Burde ikke være så pes å bare lage noen små endringer på et eksisterende skin kanskje.

Lenke til kommentar
Tok en liten kikk jeg. Er nok fordi jeg installerte det så lenge siden at jeg kjører v 2.x. Om jeg ikke tar feil kan man bruke de gamle "skinnene" på den nye versjonen. Uansett. Det danske "skinnet" jeg pratet om ligger her. Test det, og se om det funker.

Ellers kan du jo lage din egen skin også :) Burde ikke være så pes å bare lage noen små endringer på et eksisterende skin kanskje.

8993586[/snapback]

Beklager folkens!

Det danske skinet er helt på hue, og kan bare skrive "xxxxxxxx".

 

Er det noen som har Adobe® Photoshop og kan kjapt lage et skin til oss?

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/skins.html?en

 

Tobias

Lenke til kommentar
Tok en liten kikk jeg. Er nok fordi jeg installerte det så lenge siden at jeg kjører v 2.x. Om jeg ikke tar feil kan man bruke de gamle "skinnene" på den nye versjonen. Uansett. Det danske "skinnet" jeg pratet om ligger her. Test det, og se om det funker.

Ellers kan du jo lage din egen skin også :) Burde ikke være så pes å bare lage noen små endringer på et eksisterende skin kanskje.

8993586[/snapback]

Beklager folkens!

Det danske skinet er helt på hue, og kan bare skrive "xxxxxxxx".

 

Er det noen som har Adobe® Photoshop og kan kjapt lage et skin til oss?

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/skins.html?en

 

Tobias

8994025[/snapback]

Mulig at jeg kan hjelpe. Sitter uansett og jobber i photoshop akkurat nå, men da må dere være behjelpelig å teste, for jeg orker ikke dra frem gamle ipaq'en og installere ny versjon bare for det ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...