Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg sitter her og vurderer sterkt HTC Touch veldig sterkt, men jeg synes den er så veldig treg. Hva sier dere til det? Skl jeg la det avgjøre?

 

Det er ikke prisen som hindrer meg..

 

Takk for alle svar :D

9155219[/snapback]

 

hvis du syntes den virker treg, kan du jo overklokke Touchen :)

Lenke til kommentar

Lurer på og kjøpe meg en ny mobil. Denne passer bra for meg, men med et par unntak.

 

- Nr. 1 Hvordan er lyden på MP3 spilleren? går det ann å bruke noe bra headsett med den? klarer ikke høre musikk fra papp ørepropper:P Noen u-orgianl løsning som gjør at enn kan bruke hvilket som helst headsett?

 

-Nr. 2 Går det ann å bruke noen som helst slags spill på denne mobilen? Kall meg barnslig, men tar buss i over 2 timer hver dag for å komme til skolen.

 

Takk for alle svar;)

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen i et par uker og liker den VELDIG godt, MEN:

 

Jeg bruker penn og tastatur for å skrive meldinger/epost - kan noen forklare meg hvorfor i huleste man må ta opp et eget symbol tastatur for å få spørsmålstegn og utropstegn??!? Det er mange andre rare tegn der, men altså ikke disse to. På alle andre HTC/Qtek telefoner har disse tegnene vært på standard tastaturet (enten ved å trykke shift eller spesialtegn - ikke på et eget tastatur som må hentes opp separat).

 

Utrolig irriterende; finnes det en workaround?

 

Edit: glem det, det har vært diskutert tidligere; det er bare å velge "Små taster" under alternativer.

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

-Nr. 2 Går det ann å bruke noen som helst slags spill på denne mobilen? Kall meg barnslig, men tar buss i over 2 timer hver dag for å komme til skolen.

 

9155261[/snapback]

 

Dette lurer jeg også på :D

9155366[/snapback]

 

 

Det er nok av spill der ute til pocket pc, Google "ppc games" og du får

opp ein god del. Har f.eks installera "X-COM Enemy Unknown" for dei

som huskar den klassikeren :)

 

Veit at det er ein Worms versjon der ut og, men den er det visst ikkje så enkelt

å få til pga diverse "mapping" av knappar. Men det er som regel alltid nokon som finner ei løysing på det :)

Lenke til kommentar
går det an å få gps på touch, ala tomtom?

og hvor kan du få det fra?

er det noen gratis gps programmer man kan få? :hmm:

9156414[/snapback]

 

Du trenger ein ekstern blåtann gps sak. Det er ikkje integrera gps i telefonen.

Du kan bruke TomTom, Garmin og Microsoft Autoroute som programvare.

Autoroute er dog ikkje på lik linje med TomTom eller Garmin. Programvaren til telefonen følger med MS Autoroute.

Godt moglegt at det finns anna gps programvare som kan brukast.

 

 

Gratis programvare har eg ikkje komme over enda. På grunn av at det tar tid og kostar pengar å lage og vedlikeholde kart så er det vel heller tvilsomt. Men finns sikkert noko som fungerar meir som kompass elns.

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvordan spill og musikk funker;) er utalmodig:P Vil ha ny tlf. Gamle tlf gikk kurken har bare t630 nå. Gidder ikke kjøpe MP3 spiller fordi jeg brukte telefonen min som det, og vil forsette med det. Mobil + lommebok er nok lommefyll. Noen mulighet for skikkilig headsett? Svar plz

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvordan spill og musikk funker;) er utalmodig:P Vil ha ny tlf. Gamle tlf gikk kurken har bare t630 nå. Gidder ikke kjøpe MP3 spiller fordi jeg brukte telefonen min som det, og vil forsette med det. Mobil + lommebok er nok lommefyll. Noen mulighet for skikkilig headsett? Svar plz

9157408[/snapback]

Jeg gidder ... :thumbup:

Der er "millioner" av spill til dette opperativsystemet. Det som også er bra er at du kan altid laste ned demoer, slik at du vet hva du senere betaler for. for å få en liten pekepinn på hvor mye software og spill det finnes til Pocket PC sjekk ut denne siten (over 13 000 programmer!):

http://www.handango.com/SoftwareCatalog.js...&addDevices=add

 

Jeg er ikke "lydfreek" men Touch spiller mer enn godt nok for meg. Om du ikke liker den spilleren som følger med kan du instalere haugevis med andre programmer, også med equaliser.

 

I nettbutikker får du overganger til 3,5 mm plugger for noen få 10-kroner. Du kan dermed benytte ditt favoritt hodesett. Om du heller foretrekker blåtann, finnes det i dag et stort utvalg med hodesett. Du kan også få blåtann "mottagere" med 3,5 mm plugger ...

 

Dette er ikke noe problem i det hele tatt - løp og kjøp! :thumbup:

 

Tobias

Lenke til kommentar

Bruker både blåtann mottaker med 3,5mm og hodesett via blåtann. funker utmerket. Til steroen er det Sony Ericsson MBR-100 som er best og av hodesett med blåtann er det Plantronics Pulsar 590 som jeg liker.

Smaken er jo som baken, så vi liker ulik lyd, men som Tobias sier, så får du kjøpt adaptere så du kan bruke trådbaserte hodetelefoner for å oppnå lyden du selv ønsker.

 

Ikke noe å lure på. Bare til å kjøpe :-)

Lenke til kommentar

Generelt synes jeg skjermen er litt uklar. Et slags belegg i glasset tror jeg som skal hindre reflekter. Var det samme som fra på Siemens SX1 en gang i tiden. Men, dette synes nesten bare på hvit bakgrunn .Ellers er den bra. Det var kanskje ikke svar på filmspørsmålet, men mer generelt om skjermen. Er jo en trykfølsom skjerm. Skulle vært lik Lg Prada sin synes jeg. Er varmefølsom og utrolig skarp og fin, men da kan man ikke bruke penn igjen da så det hadde vel blitt litt vrient med WM.

Lenke til kommentar
Kan dere med Touch ta testen jeg har listet opp her? Min 9100 mangler mye i CPU-avdelingen og siden Touch har den samme lurer jeg på om det også gjelder for den.

 

EDIT: Eiere av andre HTC-telefoner kan også gjøre det samme for å få bedre mediantall.

9155244[/snapback]

Jeg har testet!

Jeg har ikke giddet å kjøre skype, men jeg har testet dette med videofilen.

 

Som du sikkert har fått med deg så har de fleste på forumet overklokket prosesorne i Touch, også jeg. Noen kjører dynamisk overklokking (dvs. at prsessoren automatisk setter opp hastigheten ved krevende oppgaver, og senker hastigheten når det passer seg). Personlig kjører jeg fast hastighet på 247 mHz. For sammenligningens skyld har jeg testet både 247 mHz og 260 mHz.

 

Resultat 247 mhz:

271.81 %

 

Resultat 260 mHz:

285,5 %

 

Har ikke peiling på hvor godt dette er, men det er klart mye raskere enn den testen du hadde gjort på din gammle telefon ...

 

Tobias :thumbup:

Lenke til kommentar
Generelt synes jeg skjermen er litt uklar. Et slags belegg i glasset tror jeg som skal hindre reflekter. Var det samme som fra på Siemens SX1 en gang i tiden. Men, dette synes nesten bare på hvit bakgrunn .Ellers er den bra. Det var kanskje ikke svar på filmspørsmålet, men mer generelt om skjermen. Er jo en trykfølsom skjerm. Skulle vært lik Lg Prada sin synes jeg. Er varmefølsom og utrolig skarp og fin, men da kan man ikke bruke penn igjen da så det hadde vel blitt litt vrient med WM.

9158296[/snapback]

 

Hei !

 

Vær meldingen virker ikke lengre, for opp på Touche, Kan ikke hente data for valgt poststed.

Velg her for prøve på nytt.

 

Har dem sperret tjensten for andre steder enn Oslo eller ?

Lenke til kommentar
hva skal til for å få GPS på HTC Touch, nærmeste jeg kommer er Google maps, men der må jeg ha tilgang til internett for å kunne bruke. og det er bare info om veier. vil ha GPS der jeg ser hvor jeg er, hvor jeg kjører... hva må jeg ha for å få til det?

9160157[/snapback]

 

les litt lengre oppe på siden der står det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...