Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Høres sikkert ut som en som maser litt nå, men jeg spørr igjen.

 

Er kvaliteten bra hvis man skl se på en film eller serie på touchen? :p

9161646[/snapback]

Til "masekråka" Rub2112 :!:

Hadde egentlig tenkt at mere kompetente personer kunne svart deg, men jeg skal forsøke å svare selv om jeg ikke har særlig peiling på film.

 

Jeg har tatt en DivX-film som jeg har konvertert til riktig størrelse i mpeg 4. Når jeg ser filmen på Touch blir det ikke akuratt som på kino, for å si det sånn. Bildene og lyden flyter uten hakking, og er synkronisert, men fargene er litt "merkelige". Uten at jeg vet dette sikkert så anntar jeg at dette skyldes at fargeoppløsningen på Touch ikke er den høyeste (dette er kommentert i noen tester). Om det er fargeoppløsningen, enkoderne elller "orginalen" min som gjør fargen en smule merkelige, vet ikke jeg. En annen ting jeg har merket meg er at innsynsvinkelen på skjermen med filmtitting er begrenset. Tror ikke dette er et problem siden du ikke kommer til å dele den lille skjermen med så mange likevell ...

 

Min koklusjon er at film går greit ann å se på Touch, men du må ikke forvente deg noen kino-opplevelse!

 

Tobias :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres sikkert ut som en som maser litt nå, men jeg spørr igjen.

 

Er kvaliteten bra hvis man skl se på en film eller serie på touchen? :p

9161646[/snapback]

Til "masekråka" Rub2112 :!:

Hadde egentlig tenkt at mere kompetente personer kunne svart deg, men jeg skal forsøke å svare selv om jeg ikke har særlig peiling på film.

 

Jeg har tatt en DivX-film som jeg har konvertert til riktig størrelse i mpeg 4. Når jeg ser filmen på Touch blir det ikke akuratt som på kino, for å si det sånn. Bildene og lyden flyter uten hakking, og er synkronisert, men fargene er litt "merkelige". Uten at jeg vet dette sikkert så anntar jeg at dette skyldes at fargeoppløsningen på Touch ikke er den høyeste (dette er kommentert i noen tester). Om det er fargeoppløsningen, enkoderne elller "orginalen" min som gjør fargen en smule merkelige, vet ikke jeg. En annen ting jeg har merket meg er at innsynsvinkelen på skjermen med filmtitting er begrenset. Tror ikke dette er et problem siden du ikke kommer til å dele den lille skjermen med så mange likevell ...

 

Min koklusjon er at film går greit ann å se på Touch, men du må ikke forvente deg noen kino-opplevelse!

 

Tobias :thumbup:

9165062[/snapback]

 

Takk :) det var det jeg ville vite.. JEg forventer nok ikke kinokvalitet, men er greit å kunne ha noe å more seg med :p

Tror nok jeg kjøper denne neste uke..

Lenke til kommentar
Høres sikkert ut som en som maser litt nå, men jeg spørr igjen.

 

Er kvaliteten bra hvis man skl se på en film eller serie på touchen? :p

9161646[/snapback]

Til "masekråka" Rub2112 :!:

Hadde egentlig tenkt at mere kompetente personer kunne svart deg, men jeg skal forsøke å svare selv om jeg ikke har særlig peiling på film.

 

Jeg har tatt en DivX-film som jeg har konvertert til riktig størrelse i mpeg 4. Når jeg ser filmen på Touch blir det ikke akuratt som på kino, for å si det sånn. Bildene og lyden flyter uten hakking, og er synkronisert, men fargene er litt "merkelige". Uten at jeg vet dette sikkert så anntar jeg at dette skyldes at fargeoppløsningen på Touch ikke er den høyeste (dette er kommentert i noen tester). Om det er fargeoppløsningen, enkoderne elller "orginalen" min som gjør fargen en smule merkelige, vet ikke jeg. En annen ting jeg har merket meg er at innsynsvinkelen på skjermen med filmtitting er begrenset. Tror ikke dette er et problem siden du ikke kommer til å dele den lille skjermen med så mange likevell ...

 

Min koklusjon er at film går greit ann å se på Touch, men du må ikke forvente deg noen kino-opplevelse!

 

Tobias :thumbup:

9165062[/snapback]

 

Takk :) det var det jeg ville vite.. JEg forventer nok ikke kinokvalitet, men er greit å kunne ha noe å more seg med :p

Tror nok jeg kjøper denne neste uke..

9165450[/snapback]

Jo da, Touch er en sikkelig "morroklump."

 

Løp og kjøp, som det heter ...

 

Tobias

Lenke til kommentar

Noen spesielle programmer dere bruker for å gjøre om til divX? Evt enkle programmer som man kan sette en DVD rett i pcen og så gjør den om til riktig format til Touch direkte. Det hadde vært artig. Ingen stor fan av å se film på telefon, men hvis det finnes slike enkle løsninger så hadde det vært artig å teste i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Dette er den overgangen som passer?

 

http://www.expansys.com/p.aspx?i=138247

 

Eller er det noen som har funnet en bedre overgang? Trenger ikke ledning siden Koss headsettet mitt har det allerede;)

9161065[/snapback]

Tja!

Jeg hadde nå mere tenkt i rettnig av denne:

 

http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?m=...C2652ABE993575C

 

Tobias :thumbup:

9165093[/snapback]

 

Denne er vel bedre..Kan ha lading samtidig :-) http://www.expansys.no/p.aspx?i=147569&asource=149251

Lenke til kommentar
Apropo HTC Phone Pad:

Nytt utseende som matcher HTC Touch!

 

Touch%20Phone%20Pad.jpg

 

Link til cab og mer info finner du i denne tråden på xda-developers.com forumet.

9108886[/snapback]

 

Heisann fine Phone Pad.

Lurte på hvordan man skal innstallere dette på telefonen?

Jeg har brukt Active Sync og lagt inn de pakkende Cab filene som er i format WINRAR. Hvordan skal jeg da gå videre fram? De pakkende CAB filene ligger da der, men hva så? Jeg kan ikke dobbeltklikke på de.

Fint med en Read Me txt, hvordan oss nybegynnere skal få innstallert slike Cab filer. Må filene være i winzip format eller??

På forhånd takk

Endret av Morten59
Lenke til kommentar
Apropo HTC Phone Pad:

Nytt utseende som matcher HTC Touch!

 

Touch%20Phone%20Pad.jpg

 

Link til cab og mer info finner du i denne tråden på xda-developers.com forumet.

9108886[/snapback]

 

Heisann fine Phone Pad.

Lurte på hvordan man skal innstallere dette på telefonen?

Jeg har brukt Active Sync og lagt inn de pakkende Cab filene som er i format WINRAR. Hvordan skal jeg da gå videre fram? De pakkende CAB filene ligger da der, men hva så? Jeg kan ikke dobbeltklikke på de.

Fint med en Read Me txt, hvordan oss nybegynnere skal få innstallert slike Cab filer. Må filene være i winzip format eller??

På forhånd takk

9169239[/snapback]

For å instalere cab filer på telefonene er det bare å kopiere selve cab filen over på telefonene og åpne den der. Hvis cab filen er zippa på noen annen måte først må du zippe den ut før du legger cab filen på telefonen.

altså filen som skal inn på telefonene skal hete *.cab ikke noe annet (hvor * kan være et hvilket som helst navn).

Lenke til kommentar

quote=Pcman04,29/07-2007 : 22:09]Noen ideer på hva mere en kan legge inn på Touchen ? Noe som gjør den enda tøffere, style den opp, smarte programmer eller bra spill... Kom med forslag :)

9168714[/snapback]

Hei

Første bud er å følge med på XDA-forumet. Det er disse gutta som blant annet har laget skin til PhonePad og løsningen på vær-problemet:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=372

 

Noen "gærninger" har laget muligheter for flere knapper på "HomeScreen":

http://forum.xda-developers.com/showthread...t=316342&page=2

post-112944-1185783659_thumb.jpg[

Her er en generell tråd om hvilke software de har på sine Touch/Elf:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=317761

 

:w00t: PS! for å få tilgang til bilder og linker som ligger på XDA-forumet må du bli medlem.

 

Spill

Jeg har kjøpt 3D Lawn Darts, som jeg koser meg med i ledige stunder:

http://www.handango.com/PlatformProductDet...09128&wtEmId=46

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
Hei

 

Har et lite problem når jeg skulle motta film via bluetooth på touchen min. Det kommer opp at det er for lite lagringsplass. Hvordan bytter jeg at den skal lagre det til lagringskortet ?

9170300[/snapback]

 

Det tror jeg faktisk ikke du får gjort. Meneer at WM mellomlagrer på telefonminnet for så å kopiere over på minnekortet. Var i alle fall slik på WM5 men har ikke testa i WM6. Relativt irriterende, så håper det kommer eller finnes en bakvei. Har du sjekket om smartingene på XDA-developers har kommet med en løsning her?

 

Evt, kan du jo browse minnekortet og legge det direkte over der da.

Lenke til kommentar

Hurra!

 

Nå er telefonen min kommet ifra Lefdal!!

 

Har lagt inn alle data, fått inn wi-fi nett og forskjellig. nå skal den stå til lading, og så er den klar..

 

førsteintrykket var temmelig bra, men merker jeg trenger litt trening å treffe forskjellige knapper i menyer og sånt med tommelen.. synes ikke det å bruke stylus er så fryktelig problem..

 

4 GB micro sd er på vei ifra komplett.no.. -skal for det meste brukes til musikk..

Lenke til kommentar
Da ser det ut som det har kommet en gratis CID unlock til touch. Finner info om det her.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=320155

9171622[/snapback]

 

Hva er en CID unlock? Hvertfall de ser ut til å være veldig glade på xda forumet

9172994[/snapback]

Når du CID unlocker telefonene kan du legge inn andre rom på telefonen. for ekselmpel jeg som har kjøpt telefonen min fra england kan CID unlocke telefonene og legge inn norsk rom på den eller andre.

Endret av ialu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...