Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om den bruker mye mer batteri når den er klokket til 247MHz ?

Vurderer å avinstallere Battery Status og installere betaversjonen der man kan klokke dynamisk.

 

Noen som vet hvor store (px) bildene som blir brukt i hutigkontaktene er? Synes bildene blir dårlige når man bruker kontaktbilde!

9119568[/snapback]

Punkt 1.. Install betaversjonen du og klokk dynamisk.. Det fungerer strålende for meg nå. Har brukt det i over en uke nå og batteriet holder sånn ca 2dager før jeg setter laderen i. Dette er med en del nettsurfing på wlan og generellt mye leking :) Vil tippe batteriet holder 3-4dager med mobilbruken jeg har hatt tidligere. Er bare altfor fristende å leke med denne saken her.

 

Punkt 2.

Bildene i hurtigkontaktene blir dårlige hvis bildet som brukes er stort. Jeg har løst det ved å beskjære bildene(kan gjøres på telefonen) slik at de kun inneholder selve fjeset til kontakten. Da blir bildene helt ok i kvalitet. Bildene tar jeg med kameraet på telefonen.

 

 

 

Forøvrig så fikk jeg en stor aha-opplevelse her nå. Hadde ikke fått med meg at jeg kunne skifte språk i phone pad :blush: DAMN for en forskjell :w00t:

 

Forøvrig har jeg blitt hektet på bubble-braker :whistle:

 

Noen som har link til seriøse nettsider med nyttige windowsmobile programmer? Ikke nødvendigvis kun freeware/software.

Lenke til kommentar
Forøvrig har jeg blitt hektet på bubble-braker :whistle:

9123198[/snapback]

Jeg også ... :blush:

Noen som har link til seriøse nettsider med nyttige windowsmobile programmer? Ikke nødvendigvis kun freeware/software.

9123198[/snapback]

Her er "referanse siten":

http://www.handango.com/home.jsp?siteId=1&...addDevices=back

 

... og et par-tre andre:

http://mahmood1.com/windows_mobile_pocket_pc.aspx

 

http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php

 

http://www.mobiletopsoft.com/pocket-pc/

 

Tobias

(Hey, mitt 100. innlegg :thumbup: )

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar

Argh!

Nå blir jeg snart gal! Jeg trøbbler med å sette opp e-post. Når alt er satt opp etter alle kunstens regler, og jeg skal sende eller motta får jeg beskjed om at konto informasjonen ikke er korrekt. Når jeg går inn å sjekker konto er passordet forandret til noe kjempelangt ... Hva i granskogen skal jeg gjøre?

 

Vræl! :tease:

 

Tobias

Lenke til kommentar
Argh!

Nå blir jeg snart gal! Jeg trøbbler med å sette opp e-post. Når alt er satt opp etter alle kunstens regler, og jeg skal sende eller motta får jeg beskjed om at konto informasjonen ikke er korrekt. Når jeg går inn å sjekker konto er passordet forandret til noe kjempelangt ... Hva i granskogen skal jeg gjøre?

 

Vræl! :tease:

 

Tobias

9124269[/snapback]

 

Hei.

 

Hvor får du feilmeldingen da? ved sending eller mottak?

At passordet vises som kjempelangt er noe siste wm versjoner har som en sikkerhet. Dersom man f.eks har et dårlig passord på 2 tegn, så skal ikke evt uvedkommene se at det er så kort, derfor ser det ut som det er kjempe langt.

 

Alex

Lenke til kommentar
Hvor får du feilmeldingen da? ved sending eller mottak?

At passordet vises som kjempelangt er noe siste wm versjoner har som en sikkerhet. Dersom man f.eks har et dårlig passord på 2 tegn, så skal ikke evt uvedkommene se at det er så kort, derfor ser det ut som det er kjempe langt.

 

Alex

9125441[/snapback]

Jeg får feilmelding ved send/receive. Førs får jeg meldingen: "The server certificate is not valid. Continue anyway?" Har alltid trykka NO, men nå har jeg trykket Yes, og nå sendte den mailen, men jeg er usikker jeg ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Hvilken type mail bruker du da ( Pop, Imap Exchange)? Høres ut som en Exchange melding egentlig eller en Secure instilling, men du kjenner jo isåfall om du trenger dette fra mailen oppsatt på pcen din.

9126072[/snapback]

Jeg popper jeg. Noe av greia er jo å ha tilgang til den samme e-posten på mobilen som jeg har på hjemme PC'n.

 

BTW: Nå går jeg på jobb - er tilbake i morgen!

 

Tobias

Lenke til kommentar
Nå gikk alt rett vest.. Ikke clock telefonen til 312mhz. Alt bare henger.. :cool:

9126164[/snapback]

 

Wow, tørte du det ja hehe. Gikk den i stykker eller kunne du bare kjøre en hard/softreset?

 

Kjører beta av Batterystatus og dynamisk klokking. tør ikke kjøre boost på 271 heller jeg, men er det noen som har gjort det? Bruker 146, 201, 247 og det virker som bare det, man hadde egentlig trengt litt ekstra boost innimellom.

Lenke til kommentar
Hvilken type mail bruker du da ( Pop, Imap Exchange)? Høres ut som en Exchange melding egentlig eller en Secure instilling, men du kjenner jo isåfall om du trenger dette fra mailen oppsatt på pcen din.

9126072[/snapback]

Jeg popper jeg. Noe av greia er jo å ha tilgang til den samme e-posten på mobilen som jeg har på hjemme PC'n.

 

BTW: Nå går jeg på jobb - er tilbake i morgen!

 

Tobias

9126150[/snapback]

 

Hmm, merkelig at du får den meldinga da. Hvilken tjeneste bruker du da? Har fått den meldinga på Gmail en gang, men ikke nå. Hvis du har eget domene og leier serverplass med mail, hvor har du det isåfall? Har du tilgang til en Linux server så anbefaler jeg å prøve Funambol, Funker fett. Synker kontakter, mail, calender, notes osv med serveren og pc via SyncMl protokollen.

Lenke til kommentar

GAH, noen andre som ikke får til å surfe på en fornuftig måte på touchen? Har kobla til WLAN nå, og jeg klarer åpne EN side. Etter det står den bare på "kobler til", "åpner side" evt "connecting" og ingenting skjer. Dette skjer både i IE og Opera Mobile. Eneste løsninga er å slå WLAN av og så på igjen. Grusomt irriterende!

 

Noen idéer om hva som kan være galt? Virker som den bare klarer laste så og så mange kb ned før den kneler og må restartes. Aner ikke om den er sånn med edge også, har ikke gidda sjekke (koster jo en formue :p)

Lenke til kommentar

Hei

Hadde akkurat samme problem. Dette var løsningen for meg i alle fall.

 

Går til Start - Instillinger - Tilkoblinger - Trådløst Lan - Strømmodus

 

Her satte jeg slideren fra Beste batteri til Beste ytelse, altså helt til venstre.

 

Da funker det som bare det :-)

Endret av ralex
Lenke til kommentar
Nå gikk alt rett vest.. Ikke clock telefonen til 312mhz. Alt bare henger.. :cool:

9126164[/snapback]

 

Wow, tørte du det ja hehe. Gikk den i stykker eller kunne du bare kjøre en hard/softreset?

 

Kjører beta av Batterystatus og dynamisk klokking. tør ikke kjøre boost på 271 heller jeg, men er det noen som har gjort det? Bruker 146, 201, 247 og det virker som bare det, man hadde egentlig trengt litt ekstra boost innimellom.

9126372[/snapback]

 

 

Måtte jo bare prøve!

Jeg fikk koblet til via datakabel og slettet programmet. Men det var såvidt det gikk. Den låste seg 15sek etter at jeg skrudde på telefonen. Så hadde knapt med tid for å finne programmet og slette det. Hadde vært litt lurere og legge programmet på minnekortet. Da hadde det bare vært og ta det ut.

Lenke til kommentar
Hei

Hadde akkurat samme problem. Dette var løsningen for meg i alle fall.

 

Går til Start - Instillinger - Tilkoblinger  - Trådløst Lan - Strømmodus

 

Her satte jeg slideren fra Beste batteri til Beste ytelse, altså helt til venstre.

 

Da funker det som bare det :-)

9126625[/snapback]

 

Hihi, fant akkurat ut det samme :D Men thanx! Holdt på å irritere vettet av meg, det der.

Lenke til kommentar
Nå gikk alt rett vest.. Ikke clock telefonen til 312mhz. Alt bare henger.. :cool:

9126164[/snapback]

 

Wow, tørte du det ja hehe. Gikk den i stykker eller kunne du bare kjøre en hard/softreset?

 

Kjører beta av Batterystatus og dynamisk klokking. tør ikke kjøre boost på 271 heller jeg, men er det noen som har gjort det? Bruker 146, 201, 247 og det virker som bare det, man hadde egentlig trengt litt ekstra boost innimellom.

9126372[/snapback]

Jeg kjører boost på 271(eller var det 272?) og det fungerer ypperlig.. Ikke hatt en eneste crash til nå og telefonen går heller ikke varm(når man tar på den). Alle menyer, programmer og spill reagerer mer enn kjappt nok slik at jeg ikke har hatt noe behov for å teste med høyere hastigheter.

 

Har kjørt med dette overklokkingsoppsettet i ca 1,5uker nå og det går helt problemfritt for meg.

Lenke til kommentar

273 var vist boost. Tør du, tør jeg hehe. Nå har jeg satt den på så får jeg se. Virket umiddelbart enda raskere akkurat i det man lukker opp programmer. Denne telefon liker jeg bedre og bedre, men skjønner ikke at de ikke slapp den med 300MHz cpu med det samme så man heller kunne klokket den ned når den hadde lite load.

Jaja, life is good :-)

Lenke til kommentar
273 var vist boost. Tør du, tør jeg hehe. Nå har jeg satt den på så får jeg se. Virket umiddelbart enda raskere akkurat i det man lukker opp programmer. Denne telefon liker jeg bedre og bedre, men skjønner ikke at de ikke slapp den med 300MHz cpu med det samme så man heller kunne klokket den ned når den hadde lite load.

Jaja, life is good :-)

9128272[/snapback]

 

 

eller opp til 350 mhz.. mye vil ha mer, :devil: vil ha fler, som det heter...

Endret av Plutoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...