Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere bruk av bot-er i WoW?


Bør det være lov å diskutere bruk av bot-er i WoW?  

272 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere bruk av bot-er i WoW?

    • Ja
      122
    • Nei
      150


Anbefalte innlegg

Jeg stemte nei fordi jeg ikke skjønner helt hvorfor man skal diskutere dette.

Boting er galt, og blir straffet, hvorfor da diskutere ting rundt det emnet?

De som vil gjøre dette kan lage seg sitt eget forum der man diskuterer illegale tinger.

8787391[/snapback]

 

Ser ut som veldig mange ikke har helt peiling på regelverket. Det er _ikke_ straffbart iht norsk lov brukt bots i WoW, eneste du bryter er Blizzard sin EULA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei å nei! :no:

 

Jeg vil ikke ha noe av det hvertfall. Er allerede en del her som sier de bruker bots, og da er det ikke vanskelig å sende de en PM og få mer info om det. :--/

8785805[/snapback]

Hehe sant, jeg har fått minst 10. Enda jeg slutta med det for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Jeg stemte nei fordi jeg ikke skjønner helt hvorfor man skal diskutere dette.

Boting er galt, og blir straffet, hvorfor da diskutere ting rundt det emnet?

De som vil gjøre dette kan lage seg sitt eget forum der man diskuterer illegale tinger.

8787391[/snapback]

 

Ser ut som veldig mange ikke har helt peiling på regelverket. Det er _ikke_ straffbart iht norsk lov brukt bots i WoW, eneste du bryter er Blizzard sin EULA.

8787472[/snapback]

Ja, nå sa jeg vel ikke at man får bot av en norsk retsinstans e.l heller da.

Boting er galt. Man spiller på Blizzard sine vilkår, de tillater ikke boting, ergo, boting er galt. Skjønner du nå? :)

Lenke til kommentar

Drit nå i lovverket, det det fører til er at du ødelegger spillet for andre enn deg selv og det bør ikke oppfordres til det. Piratkopiering er pr def ikke ulovlig i Norge så lenge det er til venner, men det er ikke lov å diskutere her for det. Vi som bruker WoW forumet er stort sett ute etter å ha det morsomt med WoW og bot'er ødelegger spillet for den gjennomsnittlige WoW spiller.

 

Liker du ikke grinding så finn deg noe annet å spille.

Lenke til kommentar
Botter er ikke tillatt i spillet, så ser ikke hvorfor vi skal bruke krefter og slikt på å diskutere ting som får deg bannlyst fra spillet.

8787381[/snapback]

Det må jo være opp til den enkelte hva han gidder å "bruke krefter" på.. hvis man ikke er interessert i diskusjonen er det jo ikke noe vits i å delta, evt. kan man fremme sine synspunkter rundt det negative med botting. Men å si at diskusjon rundt et tema ikke skal være tillatt virker veldig rart.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Det er flaut at det i det hele tatt blir spurt om dette. Har dere moderatorer her inne spilt WoW i det hele tatt? Vet dere hva botting har gjort med spillet? Vet dere hvor mye kvalm de lager?

 

Når man har et forum for diskusjon om et spill, så er det naturlig at man forholder seg til spillets regler, slik det er MENT å spilles. Ellers forsvinner hele poenget med å diskutere et spill. Selve definisjonen på et spill er jo at man konkurrerer innenfor visse regler. Hvis man ikke engang respekterer dette blir alt meningsløst.

 

Botter ødelegger økonomien i spillet, de ødelegger for folk som gjør quest, de bidrar til skjevheter ved at folk for seg ufortjente fordeler ved å kjøpe gull (regelbrudd).

 

At dere i det hele tatt vurderer å slippe til bott-diskusjon sjokkerer meg. Dere vil isåfall bidra til å grave en grav både for spillet og for WoW-forumet her på hw.no.

Lenke til kommentar
Det er flaut at det i det hele tatt blir spurt om dette. Har dere moderatorer her inne spilt WoW i det hele tatt? Vet dere hva botting har gjort med spillet? Vet dere hvor mye kvalm de lager?

 

Når man har et forum for diskusjon om et spill, så er det naturlig at man forholder seg til spillets regler, slik det er MENT å spilles. Ellers forsvinner hele poenget med å diskutere et spill. Selve definisjonen på et spill er jo at man konkurrerer innenfor visse regler. Hvis man ikke engang respekterer dette blir alt meningsløst.

 

Botter ødelegger økonomien i spillet, de ødelegger for folk som gjør quest, de bidrar til skjevheter ved at folk for seg ufortjente fordeler ved å kjøpe gull (regelbrudd).

 

At dere i det hele tatt vurderer å slippe til bott-diskusjon sjokkerer meg. Dere vil isåfall bidra til å grave en grav både for spillet og for WoW-forumet her på hw.no.

8787592[/snapback]

 

Har faktisk ikke vært plaget av bots etter TBC.

Lenke til kommentar

Det har vært diskutert flertallige ganger allerede. Med labre resultater.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0botting&st=380

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...20botting&st=60

 

Hva - er - vitsen?? Jeg blir helt spysjuk bare av å se navnet på topic fordi jeg veit at det blir posta så mye møl der.

 

Vi har "diskutert" og slengt dritt masse allerede. Hvorfor er det så forferdelig viktig å diskutere bots?

Lenke til kommentar
Det er flaut at det i det hele tatt blir spurt om dette. Har dere moderatorer her inne spilt WoW i det hele tatt? Vet dere hva botting har gjort med spillet? Vet dere hvor mye kvalm de lager?

Men å forby diskusjon rundt botting gjør vel ikke dette noe bedre - tvert imot, ville det vel være positivt å ha diskusjon rundt dette slik at meninger og negative konsekvenser kommer frem.

 

At dere i det hele tatt vurderer å slippe til bott-diskusjon sjokkerer meg. Dere vil isåfall bidra til å grave en grav både for spillet og for WoW-forumet her på hw.no.

8787592[/snapback]

Eller kanskje ikke.. ? Det er jo i øyeblikket nesten 50/50, så å spå "døden" både for spillet selv (med 8 mill spillere) og forumet her på hw.no ved at diskusjon ville blitt tillatt er vel litt "drama-queen"....

 

Spørsmålet er jo ikke om det skal bli lov å bruke botter i WoW (det bestemmer vel uansett ikke hverken vi eller HW.no), og det kommer nok aldri Blizzard til å tillate og de vil fortsette å slå hardt ned på det.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Vet du hva, disse trådene begynner å bli rimelig tåpelige. "Her kan du diskutere noe som provoserer"-tråder er typisk folk med dårlig selvtillit som vil ha ut frustrasjonen sin på en eller annen måte.

 

Hvis du absolutt skal diskutere alle ulovligheter rundt et spill, lag ditt eget forum. Og hvorfor blander folk norsk lov inn i dette? Hva har det med saken å gjøre? Nei, hold kjeft og spill et annet spill hvis dere er så fordømt misfornøyde!

Lenke til kommentar
Det er flaut at det i det hele tatt blir spurt om dette. Har dere moderatorer her inne spilt WoW i det hele tatt? Vet dere hva botting har gjort med spillet? Vet dere hvor mye kvalm de lager?

Men å forby diskusjon rundt botting gjør vel ikke dette noe bedre - tvert imot, ville det vel være positivt å ha diskusjon rundt dette slik at meninger og negative konsekvenser kommer frem.

 

Hold nå ihvertfall tunga rett i munnen her. Spørsmålet var diskusjon om bot-bruk, ikke hvorvidt man kunne diskutere lovligheten av det. Det har vi gjort før. Å diskutere _hvordan_ man bruker botter er ødeleggende for spillet. Hvis du derimot vil komme med en dårlig unnskyldning for _hvorfor_ du synes det er greit å jukse, så er det ikke forbudt.

 

At dere i det hele tatt vurderer å slippe til bott-diskusjon sjokkerer meg. Dere vil isåfall bidra til å grave en grav både for spillet og for WoW-forumet her på hw.no.

8787592[/snapback]

Eller kanskje ikke.. ? Det er jo i øyeblikket nesten 50/50, så å spå "døden" både for spillet selv (med 8 mill spillere) og forumet her på hw.no ved at diskusjon ville blitt tillatt er vel litt "drama-queen"....

 

Det er ingen tvil om at bruk av botter er ødelggende for spillet, og å tillate diskusjon om hvordan de brukes, og dermed opplæring og oppfordring til å bruke bottene, vil ha en negativ effekt på spillet. At du må stemple andre som "drama-queen" for å påpeke noe så åpenbart sier mest om deg....

Lenke til kommentar
Hvis du absolutt skal diskutere alle ulovligheter rundt et spill, lag ditt eget forum. Og hvorfor blander folk norsk lov inn i dette? Hva har det med saken å gjøre? Nei, hold kjeft og spill et annet spill hvis dere er så fordømt misfornøyde!

8787687[/snapback]

 

Alle vet at det er forskjell på spillets regler og norges lover, så jeg begynner også å bli lei av de som skal presisere dette.... Det er rett og slett irrelevant for denne saken.

Lenke til kommentar
Bots er på lik linje med piratkopiering. Vekk med det.

8786263[/snapback]

 

 

Forskjellen er at du betaler for boten og du betaler for wow.. Jeg ser EGENTLIG ikke problemet her. Dere liker ikke boter for de er boter.. Jaja.. Synd trist leit ;)

Lenke til kommentar
Det er flaut at det i det hele tatt blir spurt om dette. Har dere moderatorer her inne spilt WoW i det hele tatt? Vet dere hva botting har gjort med spillet? Vet dere hvor mye kvalm de lager?

Men å forby diskusjon rundt botting gjør vel ikke dette noe bedre - tvert imot, ville det vel være positivt å ha diskusjon rundt dette slik at meninger og negative konsekvenser kommer frem.

 

Hold nå ihvertfall tunga rett i munnen her. Spørsmålet var diskusjon om bot-bruk

Nettop:

diskutere bruk av bot-er på forumet vårt

 

Tolker det slik at det er diskusjon av temaet "bruk av bot-er" (hvorfor, hvorfor ikke, ulovligheten av det, utberedelse, konsekvenser) osv.. Ikke noe "her får du bots, dette gjør du, slik blir du ikke ferska" osv...

 

For øvrig.. kan virke som om du tror jeg botter.. og det gjør jeg ikke. Mitt personlige synspunkt er at det er usedvanlig tåpelig..av samme grunn som cheats er meningsløse i andre spill.. du ødelegger bare spillopplevelsen for deg selv (og muligens andre). Hvis du må botte i WoW kan du like godt slutte å spille etter min mening. Men at jeg for lov til å ytre disse synspunktene og evt. at andre kan få lov til å ytre sine (kanskje andre) synspunkter rundt dette ser jeg som positivt.

 

At dere i det hele tatt vurderer å slippe til bott-diskusjon sjokkerer meg. Dere vil isåfall bidra til å grave en grav både for spillet og for WoW-forumet her på hw.no.

8787592[/snapback]

Eller kanskje ikke.. ? Det er jo i øyeblikket nesten 50/50, så å spå "døden" både for spillet selv (med 8 mill spillere) og forumet her på hw.no ved at diskusjon ville blitt tillatt er vel litt "drama-queen"....

 

Det er ingen tvil om at bruk av botter er ødelggende for spillet, og å tillate diskusjon om hvordan de brukes, og dermed opplæring og oppfordring til å bruke bottene, vil ha en negativ effekt på spillet. At du må stemple andre som "drama-queen" for å påpeke noe så åpenbart sier mest om deg....

8787706[/snapback]

 

Nei, det gjøre det nok ikke.. din spådom om "døden for spillet WoW og forumet her på HW.no hvis diskusjon rundt dette tillates" er drama queen.. sorry..

Lenke til kommentar
Tolker det slik at det er diskusjon av temaet "bruk av bot-er" (hvorfor, hvorfor ikke, ulovligheten av det, utberedelse, konsekvenser) osv.. Ikke noe "her får du bots, dette gjør du, slik blir du ikke ferska" osv...

 

Det er du sannsynligvis alene om. "Bruk av botter" er _bruk_. Det vil innebære diskusjon om _hvordan_ man bruker dem og hvor man kan få dem. Du må fornekte ganske mye for å ikke tolke det slik.

 

Diskusjon _om_ botter er noe annet, og det er lov, og jeg har ikke argumentert for å forby det.

 

For øvrig.. kan virke som om du tror jeg botter.. og det gjør jeg ikke. Mitt personlige synspunkt er at det er usedvanlig tåpelig..av samme grunn som cheats er meningsløse i andre spill.. du ødelegger bare spillopplevelsen for deg selv (og muligens andre). Hvis du må botte i WoW kan du like godt slutte å spille etter min mening. Men at jeg for lov til å ytre disse synspunktene og evt. at andre kan få lov til å ytre sine (kanskje andre) synspunkter rundt dette ser jeg som positivt.

 

Vi er enige om hvor dumt det er og hvor ødeleggende det er å botte. At man skal kunne diskutere temaet, men ikke _hvordan_ man bruker bot, ser det også ut som vi er enige om.

 

Nei, det gjøre det nok ikke.. din spådom om "døden for spillet WoW og forumet her på HW.no hvis diskusjon rundt dette tillates" er drama queen.. sorry..

8787805[/snapback]

 

Du kommer med et falskt sitat. Det er uærlig oppførsel. Det jeg sa var "Dere vil isåfall bidra til å grave en grav både for spillet og for WoW-forumet her på hw.no."

 

Når man tillater diskusjon om hvordan botter brukes, bidrar det negativt til spillet. Mange har blitt lei av WoW pga den enorme mengden spam man utsettes for når bottere skal selge gullet sitt, eller hvordan de ødelegger for questing når de camper et område. Jeg vet om flere av disse som har sluttet blant annet på det. så JA, bottbruk bidrar defintivt til å langsomt ødelegge for WoW.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...