Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med Dell fra tidligere, men har forstått at de installerer mye bloatware? Riktig? Hvis man kjøper med vista vil man da få cd med, eller må man leve med "restore"?

 

Er det i så fall noe man kan gjøre med dette?

 

Det er en veldig aktuell laptop dette, men vil gjerne kunne legge inn en "clean" windows selv...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker nesten alt jeg har sett av denne pcen. Minuset er at den har et litt svakt grafikkort og jeg ville helst hatt en i 14". Men alt annet ser så bra ut.

 

Har bestilt den i dag faktisk. Får den ikke før om en drøy måned da men =\

8966540[/snapback]

Er det ein måneds vente tid??

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring med Dell fra tidligere, men har forstått at de installerer mye bloatware? Riktig? Hvis man kjøper med vista vil man da få cd med, eller må man leve med "restore"?

 

Er det i så fall noe man kan gjøre med dette?

 

Det er en veldig aktuell laptop dette, men vil gjerne kunne legge inn en "clean" windows selv...!

8966702[/snapback]

 

Det følger meg ganske mye skit på Dell-maskinene, men det er backup-cd. Så er det bare å begynne å lete etter de rette driverne... :dontgetit:

Endret av tauromachine
Lenke til kommentar
Jeg liker nesten alt jeg har sett av denne pcen. Minuset er at den har et litt svakt grafikkort og jeg ville helst hatt en i 14". Men alt annet ser så bra ut.

 

Har bestilt den i dag faktisk. Får den ikke før om en drøy måned da men =\

8966540[/snapback]

 

Da er det jo ikke en ultraportabel du vil ha. 14 tommere med sterker grafikkkort havner jo i "standardklassen".

 

Det er litt pussig å se at Dell har klart å lage en maskin som åpenbert gjør grensen mellom lav ytelse på ultraportable og normal ytelse på standar størrelser såpass utydelige. Steg i riktig rettning, men folk må være klar over hva de faktisk kjøper.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Det følger meg ganske mye skit på Dell-maskinene, men det er backup-cd. Så er det bare å begynne å lete etter de rette driverne...  :dontgetit:

8967553[/snapback]

 

Vil det si en windows-cd, eller snakker vi "restore" av preinstallert...?

8968202[/snapback]

 

En windows-cd for clean-install.

Synes forøvrig det er merkelig at Dell inkluderer all den programvaren. Kunne de ikke heller lagt med cd'er med sharewaren, sånn at en selv kunne bestemme om dette skulle være med? Er det noe sponsing som er grunnen?

Lenke til kommentar

Det følger meg ganske mye skit på Dell-maskinene, men det er backup-cd. Så er det bare å begynne å lete etter de rette driverne...  :dontgetit:

8967553[/snapback]

 

Vil det si en windows-cd, eller snakker vi "restore" av preinstallert...?

8968202[/snapback]

 

En windows-cd for clean-install.

Synes forøvrig det er merkelig at Dell inkluderer all den programvaren. Kunne de ikke heller lagt med cd'er med sharewaren, sånn at en selv kunne bestemme om dette skulle være med? Er det noe sponsing som er grunnen?

8968379[/snapback]

 

Ikke usannsynlig at det er noe sponsing inne i bildet.

 

Og jo fortere de maskinene de selger begynner å gå vil jo gjerne folk som ikke har peiling begynne å få lyst på ny.. Tror ikke en skal undervurdere kynismen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Dette virket som en utrolig bra maskin til en billig penge. Absolutt noe å tenke på, da jeg ønsker å kjøpe bærbar før jeg begynner på vidergående til høsten. Selfølgelig har jeg lyst på LED-skjerm, men tar meg nok ikke råd til flashbassert harddisk.

Lenke til kommentar
4.5t med idle var rett og slett utruleg dårleg med eit 9celle batterri =\ No blei eg oppriktig skuffa.

8969813[/snapback]

 

Høres ut som en feil spør du meg.. står det ikke omkring 7 timer på nettsiden deres da?

8969931[/snapback]

Slike tal som produsentar kjem med pleier å vere litt i overkant.

 

Var forresten ikkje 4,5 time, men 4 timar og 50 min. Dette var vel første gang den var i bruk og ca..

Lenke til kommentar
Jeg liker nesten alt jeg har sett av denne pcen. Minuset er at den har et litt svakt grafikkort og jeg ville helst hatt en i 14". Men alt annet ser så bra ut.

 

Har bestilt den i dag faktisk. Får den ikke før om en drøy måned da men =\

8966540[/snapback]

 

Da er det jo ikke en ultraportabel du vil ha. 14 tommere med sterker grafikkkort havner jo i "standardklassen".

 

Det er litt pussig å se at Dell har klart å lage en maskin som åpenbert gjør grensen mellom lav ytelse på ultraportable og normal ytelse på standar størrelser såpass utydelige. Steg i riktig rettning, men folk må være klar over hva de faktisk kjøper.

 

AKIRA

8967711[/snapback]

 

Jeg ville egentlig ha en 14", men det fantes ingen med godt design, lav vekt og som hadde en OK GPU og CPU. Det nærmeste jeg kom var en LG t1 express som var lett og stilig, men den hadde integrert skjermkort og dårlig HD. På den andre siden fant jeg en zepto 14" med svært god ytelse, men klumpete og kjedelig design(6625 har et OK design, men det er 15,4" så den ble for stor igjen).

 

Denne pcen ser perfekt ut for meg. Det eneste jeg håper er at den klarer 3v3 i Age of Empires III. Om ikke så er det ikke end of the world, men litt kjipt.

 

 

 

 

Til han som spurte om leveringstiden: En måneds leveringstid fordi jeg valgte betalingsutsettelse(da tar det 1-2 uker lengre enn vanlig). Kan ikke betale før i august ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...