Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Når jeg konfigurerer på Dell.no, så får jeg ikke kombinere dedikert skjermkort og 9-cellers eller 4-cellers batteri. Bare 6-cellers... Noen som vet grunnen til dette? Synes det var litt merkelig...

 

Red:

 

Et spørsmål til i samme slengen. Er det egentlig verd kr. 1025,- ekstra for LED-skjerm?

Endret av Janey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får tynnere maskin og bedre batteritid med LED.

Også får du creds fra kidsa i lesesalen.

 

Jeg mener at skal man ha en xps 1330 så skal man ha den blant annet fordi den er liten. Hvis ikke kan man kjøpe en litt større og få mer for penga. Velger jeg denne vil det si at den skal være så liten så mulig. -og klart ha så mye batteri som mulig. (som alltid gjelder.)

Endret av ak50224
Lenke til kommentar

Det følger meg ganske mye skit på Dell-maskinene, men det er backup-cd. Så er det bare å begynne å lete etter de rette driverne...  :dontgetit:

8967553[/snapback]

 

Vil det si en windows-cd, eller snakker vi "restore" av preinstallert...?

8968202[/snapback]

 

 

Dell's MRI prosjekt [Media Reduction Initiative] ble avsluttet 23.11.2006

Etter denne dato skal ALLE Dell maskiner ha fått med CDer, mangler PCen CD så er det bare og kontakte kundestøtte.

 

Husk: kun 1 CD perr OEM lisens, så mister du CDen så må du anskaffe ny på alternativ måte.

Lenke til kommentar

Det som er en av fordelene med at Windows CDen blir levert med maskinen, da kan man reinstallere en clean maskin med en gang.

 

 

Kan informere for folk som alleredet har Dell maskiner: Dell Network Assistant, har du ikke betalt for denne så er den bare og fjerne, ettersom Norge har bra utbygd nett, så er ikke dette nødvendig.

Lenke til kommentar
Når jeg konfigurerer på Dell.no, så får jeg ikke kombinere dedikert skjermkort og 9-cellers eller 4-cellers batteri. Bare 6-cellers... Noen som vet grunnen til dette? Synes det var litt merkelig...

8974137[/snapback]

 

Bumper denne... Er det ingen som vet om dette er riktig, og hva som ev. er grunnen?

Lenke til kommentar
Denne pcen ser perfekt ut for meg. Det eneste jeg håper er at den klarer 3v3 i Age of Empires III. Om ikke så er det ikke end of the world, men litt kjipt.

8973229[/snapback]

 

Det klarer jeg på 1400x1050 med middels grafikkinnstillinger på min to år gamle CL-56 med 512 MB minne, så det bør den klare med god margin...

Lenke til kommentar
Hmm.. Skulle bestille nå, men plutselig er 2.0 Ghz-prosessoren borte.. Skal man ha 4 Mb buffer må man opp på 2.2 Ghz, og den er 1700,- dyrere enn 1.8 Ghz.. Det var dumt. Venter et par dager og ser om 2.0en kommer tilbake.

8974309[/snapback]

 

Ja det er litt rart at t7300 ble borte. Noen som vet om de er utsolgt for den eller hvorfor den ble fjernet?

Lenke til kommentar
Hvordan vil 8400GS yte i de nyere spillene?

 

Det ser dårlig ut i forhold til 8600GT, men vil det holde en viss standard når de nye spillene kommer ut?

 

Vil det kunne kjøre Age Of Conan på god grafikk?? :dribble:

8976854[/snapback]

Det yter litt under 7600go\X1600 så du vil nok kunne kjøre AOC med ok grafikk, men ikke forvent allverden.

Lenke til kommentar
det jeg lurer på er om det er noe å satse på til litt allround bruk(skole, office, spill), eller burde jeg satse på noe med bedre grafikkort da? vil ha en pc som kan kjøre spill som kommer kanskje et år fram i tid..

8977660[/snapback]

 

Nei, dette er en ultraportabel. Grafikkkortet er ett DX10 kort, men det svakeste av serien. Dropper du spill fra kravspekken din så er den perfekt. Men en smule dyr for å en skole PC å være. Hvis du kjøper den billigste konfigurasjonen egner den seg enda mindre for spill.

 

Den kjører nok dagens spill og eldre spill ganske bra (medium til low på settings), men ikke sats på denne for fremtidige spill.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Fikk litt lyst på denne, men fikk betenkt meg litt:

-Kun 800 linjers oppløsning, 250 mindre enn jeg har idag

8977891[/snapback]

 

Det er jo ikke en svakhet. Det er en personlig preferanse og hvis det er noe som gjør at du ikke kan bruke den så er jo ikke denne for deg.

 

-Kun 2 USB

8977891[/snapback]

 

Til dels enig, men hvor mange USB enheter har du koblet på når du sitter å balansere den på fanget på en kafe, tog eller fly. Det er (som mange i denne tråden ikke har fått med seg) en ultraportabel. Det er ikke en allround PC...den er for de på farten og som har høyere krav til vekt og størrelse enn..vel..alt annet.

 

-Dårlig plassering av kontakter for hodetelefon og mikrofon

8977891[/snapback]

 

Mjo, men ikke umulig. med så lav front ligger de neste "flust" med bordet så man viler ikke hendene på dem eller noe sånt. Tror det skal gå bra.

 

-Ser ut til å mangle Turbo Memory som man vil få nytte av fra Vista SP1

8977891[/snapback]

 

Rett meg opp om jeg tar feil, men turbo memory er jo feks en USB minnepinne eller ett minnekort i Expressport. Den har ikke innebygget "minne" klart for bruk, men det er jo ikke vanlig for noen. Og med 2 GB ram og mer er hva jeg har lest effekten av turbominne minimalt til ingenting.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg vurderer nå seriøst en XPS 1330.

 

Den skal brukes i studie og derfor er vekt og batteritid viktig. Jeg har stasjonær til spill, så spill er ikke pri på denne. Jeg skal nok likevel kjøre en del dvd, og gjerne en hjemmevideo i HD. (ikke redigering, men visning av hjemmevideo via hdmi-kontakten).

 

Som student er jo prisen nokså relevant, og det mest fornuftige oppsettet er slik jeg ser det følgende:

 

- Intel® Core™ 2 Duo T7100-prosessor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-buffer)

 

2,0 er ikke tilgjengelig akkurat nå, og slik jeg ser det kanskje mye å betale ca 1000,- for en litt raskere prosessor til det bruket jeg skisserer. (På en annen side er jeg lite lysten til å gå ned til 1,5 ghz...)

 

- Windows Vista™ Home Premium - norsk

 

- Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med

 

Tenker størrelse og strømsparing her, men her kan en jo faktisk spare 1025,- ved å gå ned til en "vanlig" skjerm... Kommentarer?

Ellers er jeg litt bekymret for "glossy" skjerm. Samboeren min har en gammel HP med det, og det er ikke vakkert... Er dette en unødvendig bekymring?

 

- Biometrisk fingeravtrykksleser

 

Unødvendig, helt klart, men ren nyskjerrighet.

 

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

Dette er vel det eneste fornuftige valget når en skal kjøre VISTA?

 

- 120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

Tenker det er lite vits i å legge store penger i HD når SSD snart kommer til å bli billigere? Tanker om dette?

 

- nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikert grafikkminne

 

Her er jeg i tvil... Er det vits å gå for dette når en ikke skal spille? Vil Intel Graphic Media Accellerator X3100 holde?

Har fått sans for å jobbe i AERO-grensesnittet, så vil gjerne den skal kjøre dette på en fornuftig måte? Vil en trenge 8400 for å spille video på fornuftig vis?

Her trenger jeg innspill!

 

- Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

 

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

Skulle helst hatt 9-cellers batteri, men det går ikke ann å kombinerer med dedikert skjermkort...

 

- Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

 

Sånn at jeg kan synkronisere outlook med mobilen... handy... Og ev. benytte bluetooth mus på lesesalen..

 

- Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

 

Har skjønt at denne er tilbakekompatibel, og rekkevidde og kompatiblitet er jo greit å ha..

 

= Prisen på dette er 13 827,50

 

***

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger her. Dette er mye penger for en studentøkonomi. Men tenker at denne maskinen skal være mitt primære arbeidsverktøy i ca 1,5 år. Og da også i forbindelse med masterskriving og mye drassing frem og tilbake fra lesesal til forelesninger.

 

What say you? Har jeg gjort noen ukloke valg?

 

Mvh

 

J

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...