Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Snakket med en fra Dell nå, og han sa at de nye maskinene vil være tilgjengelig for salg på deres nettsider innen fredag.

8947668[/snapback]

Var det ikke en som sa onsdag da? Jeg tipper torsdag siden tilbudene på dells sider gjelder ut imorgen.

8947863[/snapback]

Jeg har fått beskjed om at pc-ene vil være tilgjengelig på Dells norske websider fra og med onsdag eller torsdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette såg meg fristandes ut. Trur eg kjem til å kjøpe meg ein slik også. Håper berre prisen ikkje kryp for langt over 13.000

8950233[/snapback]

Den kjem garantert ikkje til å overstige 13k med dei dårlegaste "speccsa", men så er det jo fort gjort at ein vil oppgradere litt, og då kan den fort komme opp i 16-17k på det meste. Minst.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det er farlig å anta at dette er en spill maskin. Hadde den vært det ville den nesten vært ubrukelig som ultraportabel. Det kan være litt av faren fra dell å kalle den en XPS. Men XPS skal jo også være det merket som får ny teknologi første. LED skjerm, SSD HD, HDMI ut..osv.

 

Dette er en kontormaskin fremfor noe annet og det bør reflekteres i kjøpet.

 

Jeg eier en XPS 1710 og er storfornøyd med den til jobb og spill. Jeg kjøper denne fordi jeg må ha noe mindre og lettere å bruke hjemme i stua og reise rundt med. For typisk surfing, mailing og veldig lett bildebehandling.

 

AKIRA

8948824[/snapback]

 

 

Er det sant? Jeg trodde 8400M var kanskje det beste jeg kunne kjøpe. Jeg har ventet siden fjor høst på å kjøpe en laptop med et videokort som støtter DX10 fordi jeg trodde det ville være det beste. Kommer det et bedre 3D kort som støtter DX10 snart? Og hvorfor er ikke dette kortet noe bra?

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det er farlig å anta at dette er en spill maskin. Hadde den vært det ville den nesten vært ubrukelig som ultraportabel. Det kan være litt av faren fra dell å kalle den en XPS. Men XPS skal jo også være det merket som får ny teknologi første. LED skjerm, SSD HD, HDMI ut..osv.

 

Dette er en kontormaskin fremfor noe annet og det bør reflekteres i kjøpet.

 

Jeg eier en XPS 1710 og er storfornøyd med den til jobb og spill. Jeg kjøper denne fordi jeg må ha noe mindre og lettere å bruke hjemme i stua og reise rundt med. For typisk surfing, mailing og veldig lett bildebehandling.

 

AKIRA

8948824[/snapback]

 

 

Er det sant? Jeg trodde 8400M var kanskje det beste jeg kunne kjøpe. Jeg har ventet siden fjor høst på å kjøpe en laptop med et videokort som støtter DX10 fordi jeg trodde det ville være det beste. Kommer det et bedre 3D kort som støtter DX10 snart? Og hvorfor er ikke dette kortet noe bra?

8951884[/snapback]

Sjølv om det er eit DX10-kort så har jo det heller lite å sei for ytelsen. Ja, det er meir framtidsretta, men det er vel òg på mange måtar alt.

 

Orkar ikkje å forklare så mykje, men det seier seg sjølv at ein ikkje kan få eit alt for godt skjermkort i ei 13" maskin. Og sjølvsagt finst det andre maskiner med DX10-kort som er mykje betre enn dette.

 

Dei nye Inspiron, Compal og Zepto maskinene er døme på dette.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det er farlig å anta at dette er en spill maskin. Hadde den vært det ville den nesten vært ubrukelig som ultraportabel. Det kan være litt av faren fra dell å kalle den en XPS. Men XPS skal jo også være det merket som får ny teknologi første. LED skjerm, SSD HD, HDMI ut..osv.

 

Dette er en kontormaskin fremfor noe annet og det bør reflekteres i kjøpet.

 

Jeg eier en XPS 1710 og er storfornøyd med den til jobb og spill. Jeg kjøper denne fordi jeg må ha noe mindre og lettere å bruke hjemme i stua og reise rundt med. For typisk surfing, mailing og veldig lett bildebehandling.

 

AKIRA

8948824[/snapback]

 

 

Er det sant? Jeg trodde 8400M var kanskje det beste jeg kunne kjøpe. Jeg har ventet siden fjor høst på å kjøpe en laptop med et videokort som støtter DX10 fordi jeg trodde det ville være det beste. Kommer det et bedre 3D kort som støtter DX10 snart? Og hvorfor er ikke dette kortet noe bra?

8951884[/snapback]

 

DX 10 betyr bare at den støtter nyeste grafiske språket til MS. Det sier overhode ingenting (eller svært lite) om ren 3D ytelse.

 

Jeg vet ikke hvor mye du er inne i 3D kort verden, men man lager forskjellige kort til forskjellig prisklasser. Toppmodellen er vel nå 8800. Dette er en 8400...mao, det kan finnes 8500, 8600, 8700 som alle er bedre pga høyere modell navn (vet ikke om de finnes, men det er slik navnene funker). Men poenget er, 8400 er ett stykke ned fra toppen. Og hvis toppen yter en del bedre enn forrige generasjon, så er det rimelig å anta at avstanden fra forrige generasjon til 8400 ikke er såååå langt. Heller marginalt. Og for å gjøre det enda litt mer spisset så pleier de også å klokke ned samme serie kort som går til laptoper vs stasjonære.

 

Og som sagt, det er en ultraportabel. Denne klassen har ALDRI vært spill maskiner, men denne er den som kommer nærmest om man skulle kalle en ultraportabel en spill maskin. Jeg tipper den kjører CS:Source, WOW, BF 2, Half-Life 2 rimelig ok...men av nyere generasjon DX 10 spill...vil den nok spille de på medium til low. Grove antakelser av meg.

 

Men som sagt...skal du ha denne..kjøp den for vekten og portabiliteten, ikke 3D ytelsen.

 

Jeg synes den rett og slett er damn hot!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Kan den brukes til video- og musikk-redigering (og -miksing)? Eller er den for "dårlig" til det? :hmm:

 

Noen som vet omtrent når den kommer til Norge, og hvor mye den kommer til å koste?

 

Hvordan er denne PC-en sammenlignet med f.eks. HP Pavilion dv9377 dersom man bare ser på ytelsen?

Lenke til kommentar
Kan den brukes til video- og musikk-redigering (og -miksing)? Eller er den for "dårlig" til det?  :hmm:

 

Noen som vet omtrent når den kommer til Norge, og hvor mye den kommer til å koste?

 

Hvordan er denne PC-en sammenlignet med f.eks. HP Pavilion dv9377 dersom man bare ser på ytelsen?

8952894[/snapback]

Det går vel det. Men en macbokk hadde passet deg bedre

Lenke til kommentar

Satt å lekte meg med å sette opp. De har priset Blutoothen feil. Den koster 125 000 kr. Så da hoppet prisen plutselig kraftig opp!! he he..

 

Men det ser ut til å havne på rundt 15 000 kr for en grei sak. Ved å makse ut alt kan man nok komme opp i 20 000, men det betyr også at hvis man er konservativ kan man få en fet maskin for rundt 10 - 12 000 kr. Den lave prisen på 8 600 kr er sjelden noe man går for.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvilket alternativ til batteri bør en velge?

 

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) [inkludert i prisen]

 

  9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)[legg til306.25 kr eller 15,-/måned-1]

8953533[/snapback]

Helt klart 9-celler, mye bedre kapasitet, gir i praksis 50% lengre batterilevetid og veier bare litt mer.

Lenke til kommentar
Hvilket alternativ til batteri bør en velge?

 

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) [inkludert i prisen]

 

  9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)[legg til306.25 kr eller 15,-/måned-1]

8953533[/snapback]

Helt klart 9-celler, mye bedre kapasitet, gir i praksis 50% lengre batterilevetid og veier bare litt mer.

8953537[/snapback]

 

Takker for responsen :)

 

Noen grunn til velge det ene skjermalternativet fremfor det andre?

 

13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™ [inkludert i prisen]

 

13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™ [legg til 756.25 kr eller 38,-/måned-1]

Lenke til kommentar
Noen grunn til velge det ene skjermalternativet fremfor det andre?

 

  13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™ [inkludert i prisen]

 

  13,3-tommers UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™ [legg til  756.25 kr eller  38,-/måned-1]

8953545[/snapback]

LED skjermen er tynnere og har høyere lysstyrke (220nit vs 300nit). Personlig vil jeg absolutt velge led skjermen, å ha en god skjerm er aldri en dårlig investering.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...