Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var jo bare småting, dessuten har jeg sett flere lisensklistremerker som ser sånn der ut, det er ikke spesielt for Dell.

 

Glad jeg skal skru min i biter når jeg får den, da skal jeg gå nøye igjennom montasjen på akkurat maskinen min. For det er endel av folkene på "fabrikkene" som ikke holder helt mål for å si det sånn, de fleste er ikke "dataexperter", men helt vanlige folk som bare dytter og skrur deler på plass.

 

PS! er det noen som trenger en orginal Vista Ultimate product key? hehe.. fyren hadde glemt å sladde bildet før han la det ut på nett :pGratis nøkkel!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Er det noen som får tilgang til Schenker-siden? Den har vært nede helt siden i går... Fortsatt feilmelding når jeg klikker på linken fra ordrestatussiden til Dell...

9344787[/snapback]

Ja, men du må selv klippe og lime inn referansenummeret ditt på schenkers side.

 

Her: Tracking Land

9345003[/snapback]

Hvilket nummer skal jeg lime inn? Og hva skal være huket av? Den fant ikke mitt ordrenummer fra Dell... Huket av for alle de forskjellige, men ingenting kom opp på noen av dem...

9345115[/snapback]

Du går først inn på den autogenererte linken dell ga deg.. der får du så bare feilmelding. Men i adressen/URL du får feilmeldingen i klipper du ut de 9 siste tallene. Dette er senderens referansenummer! Lim denne inn i linken jeg ga tildiger i tråden og vips.. du ser hvor din XPS befinner seg ;)

9345982[/snapback]

Hmmm. Det er jo ordrenummeret mitt hos Dell, det... Og jeg får kun opp denne beskjeden:

 

No results found for this search

 

Kanskje maskinen ikke er hos Schenker ennå?! På ordrestatussiden står det følgende under leveringsstatus:

 

Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid.

 

Noen idé om hva som er tilfellet her? :hmm: Hva står det på din leveringsstatus nå, ArcticOC?

Endret av kebabkongen
Lenke til kommentar
Er det noen som får tilgang til Schenker-siden? Den har vært nede helt siden i går... Fortsatt feilmelding når jeg klikker på linken fra ordrestatussiden til Dell...

9344787[/snapback]

Ja, men du må selv klippe og lime inn referansenummeret ditt på schenkers side.

 

Her: Tracking Land

9345003[/snapback]

Hvilket nummer skal jeg lime inn? Og hva skal være huket av? Den fant ikke mitt ordrenummer fra Dell... Huket av for alle de forskjellige, men ingenting kom opp på noen av dem...

9345115[/snapback]

Du går først inn på den autogenererte linken dell ga deg.. der får du så bare feilmelding. Men i adressen/URL du får feilmeldingen i klipper du ut de 9 siste tallene. Dette er senderens referansenummer! Lim denne inn i linken jeg ga tildiger i tråden og vips.. du ser hvor din XPS befinner seg ;)

9345982[/snapback]

Hmmm. Det er jo ordrenummeret mitt hos Dell, det... Og jeg får kun opp denne beskjeden:

 

No results found for this search

 

Kanskje maskinen ikke er hos Schenker ennå?! På ordrestatussiden står det følgende under leveringsstatus:

 

Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid.

 

Noen idé om hva som er tilfellet her? :hmm: Hva står det på din leveringsstatus nå, ArcticOC?

9346349[/snapback]

Det står at den er på Alnabru og book`et for sending til Tromsø 23.aug, det betyr at jeg ikke får maskinen før tidlig i neste uke tipper jeg :(

Lenke til kommentar
Det står at den er på Alnabru og book`et for sending til Tromsø 23.aug, det betyr at jeg ikke får maskinen før tidlig i neste uke tipper jeg :(

9346388[/snapback]

Ok. Og det står på selve Dell-ordrestatussiden? Eller på Schenker-siden du linket til i sted?

9346422[/snapback]

Det står hos schenker om den er registret for befraktning og eventuelt hvor den befinner seg. Hvis du ikke får opp noen data om sendingen tipper jeg den ikke har rukket å bli sendt enda.

Lenke til kommentar
Det kommer ikke noe opp før den har kommet til Oslo. Det er bare innland. De står en dag eller to i Danmark. Så vent en dag eller to, og du bør få info fra den tracker-tjenesten.

 

Var ihvertfall slik jeg forstod grunnen da jeg ringte Schenker Norge.

9346778[/snapback]

Da har du snakket med en skikkelig "kødd" ;) Trackingen skal fungere allerede før bestillingen fysisk går ut fra fabrikken. Dell "book`er" frakten før schenker kommer å henter den, allerede her skal man få et resultat på søket.

Lenke til kommentar

De sa ikke det ordrett. De sa de ikke kunne følge hvor pakken var på sine systemer. Så da regna jeg med det gjaldt det samme på websida. På min er det bare registrert èn gang når man går inn manuelt, og det er i Oslo.

 

Når den automatiske linken funka så fikk jeg opp for Danmark også.

 

Ble uansett ganske skuffa over kundeservicen. Jeg ringte og de måtte spørre meg hvor pakka mi befant seg. Jeg gav dem waybill-nr og alt, men de kunne ikke finne ut hvor den var. Fikk svar " ring igjen i morra". Dette var i forigårs. Ringer dem i morra og legger ut bilder av dataen.

 

Benytter sjansen til å takke for glimrende samarbeid i ventetida på denne maskina, ArticOC :p

Lenke til kommentar

Bruker noen ord på å skryte av Dells kundeservice. Jeg bestilte denne maskinen tidligere i sommer som hjemmePC gjennom jobben. Leveringsdato opprinnelig var vel forespeilet "første halvdel av august".

 

Sendte mail for noen dager siden og spurte om de kunne gi et nærmeste estimat på levering, og fikk til svar at det var stor etterspørsel bla bla, og at det ser ut til å kunne drøye til slutten av september - men med oppfordring om å ringe kundeservice direkte for å få nærmere sporing av akkurat min maskin.

 

Jeg gjorde så, og fikk en hyggelig dame på tråden som tok seg tid til meg og lette i sine systemer og fant ut at den akkurat var inne til produksjon. Hun noterte seg ordrenummeret mitt og skulle sende mail ved oppdateringer, noe hun også gjorde. Den ble nå ekspedert for to dager siden og er på vei :-) Antatt leveringsdato er nå mandag/tirsdag.

 

Bra Dell!

Lenke til kommentar
Bruker noen ord på å skryte av Dells kundeservice. Jeg bestilte denne maskinen tidligere i sommer som hjemmePC gjennom jobben. Leveringsdato opprinnelig var vel forespeilet "første halvdel av august".

 

Sendte mail for noen dager siden og spurte om de kunne gi et nærmeste estimat på levering, og fikk til svar at det var stor etterspørsel bla bla, og at det ser ut til å kunne drøye til slutten av september - men med oppfordring om å ringe kundeservice direkte for å få nærmere sporing av akkurat min maskin.

 

Jeg gjorde så, og fikk en hyggelig dame på tråden som tok seg tid til meg og lette i sine systemer og fant ut at den akkurat var inne til produksjon. Hun noterte seg ordrenummeret mitt og skulle sende mail ved oppdateringer, noe hun også gjorde. Den ble nå ekspedert for to dager siden og er på vei :-) Antatt leveringsdato er nå mandag/tirsdag.

 

Bra Dell!

9348493[/snapback]

Jeg ble forespeilet leveringsdato 24. juli. Nå er den flytta til 28. september. Jeg er IKKE imponert.
Lenke til kommentar
Bruker noen ord på å skryte av Dells kundeservice. Jeg bestilte denne maskinen tidligere i sommer som hjemmePC gjennom jobben. Leveringsdato opprinnelig var vel forespeilet "første halvdel av august".

 

Sendte mail for noen dager siden og spurte om de kunne gi et nærmeste estimat på levering, og fikk til svar at det var stor etterspørsel bla bla, og at det ser ut til å kunne drøye til slutten av september - men med oppfordring om å ringe kundeservice direkte for å få nærmere sporing av akkurat min maskin.

 

Jeg gjorde så, og fikk en hyggelig dame på tråden som tok seg tid til meg og lette i sine systemer og fant ut at den akkurat var inne til produksjon. Hun noterte seg ordrenummeret mitt og skulle sende mail ved oppdateringer, noe hun også gjorde. Den ble nå ekspedert for to dager siden og er på vei :-) Antatt leveringsdato er nå mandag/tirsdag.

 

Bra Dell!

9348493[/snapback]

Jeg ble forespeilet leveringsdato 24. juli. Nå er den flytta til 28. september. Jeg er IKKE imponert.

9348685[/snapback]

Det er vel strengt tatt ikke kundeservice sin feil. Jeg tviler sterkt på at det er dem som har ansvaret for å få tak i komponenter i tide. Problemet ligger nok på et høyere niva. :yes:

Lenke til kommentar

I hus!

 

Har vært det et par timer nå... men er ganske skuffa. Maskinen bråker noe forferdelig. HD-en lager små burrelyder bare i windows, og da mener jeg en bærbar skal være helt stille.

 

GPU-vifta går hele tiden, og det kommer en høyfrekvent pipelyd fra vifta. Ellers virker byggekvaliteten bra. Ingen løs sider, og knappene sitter som de skal. Den hvite finishen er upåklagelig, og jeg synes dataen ser stilig ut. Men den skal da umulig bråke så mye som min gjør.

 

Huff. Det var noe ala det her jeg fryktet. Må vel ringe Dell og forklare dem problemet. Slik skal den bare ikke være. Man kan ikke jobbe med en maskin som gir deg hodepine pga støyen.

 

I tillegg fikk jeg med en fingerprint-reader. Jeg bestilte uten, for jeg har ikke bruk for det, og det ser stygt ut på maskinen. Som om ikke det var nok så tror jeg at det er noe galt med den, for uansett hva jeg gjør så får jeg "for dårlig kvalitet" på lesningene.

 

Jeg har drevet å overført bilder fra mobilen til dataen nå via bluetoothen, men den slutta plutselig å virke... :thumbdown: Kan ikke se noe annen grunn enn at bluetoothen til dell-maskina bare slutte å gi ut signaler.

 

 

Konklusjon: Byggekvaliteten på selve maskina virker bra. Men støyen og at de ikke har fulgt orderen min irriterer meg. Skal ringe de nå og gi dem min ærlige mening om hvordan de har behandlet meg i den saken her. Huff.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Hvordan er Dells returpolicy? Man har jo 14 dagers full returrett på nett- og telefonkjøp. Må man ringe og ordne med det i forkant før man evt. returnerer dersom man ikke er tilfreds med kjøpet? Og hvordan fungerer dette hvis man har skrudd på maskinen og Vista er installert med dine brukernavn etc.? Blir man trukket for dette i prisen?

Lenke til kommentar
I hus!

 

Har vært det et par timer nå... men er ganske skuffa. Maskinen bråker noe forferdelig. HD-en lager små burrelyder bare i windows, og da mener jeg en bærbar skal være helt stille.

 

GPU-vifta går hele tiden, og det kommer en høyfrekvent pipelyd fra vifta. Ellers virker byggekvaliteten bra. Ingen løs sider, og knappene sitter som de skal. Den hvite finishen er upåklagelig, og jeg synes dataen ser stilig ut. Men den skal da umulig bråke så mye som min gjør.

 

Huff. Det var noe ala det her jeg fryktet. Må vel ringe Dell og forklare dem problemet. Slik skal den bare ikke  være. Man kan ikke jobbe med en maskin som gir deg hodepine pga støyen.

 

I tillegg fikk jeg med en fingerprint-reader. Jeg bestilte uten, for jeg har ikke bruk for det, og det ser stygt ut på maskinen. Som om ikke det var nok så tror jeg at det er noe galt med den, for uansett hva jeg gjør så får jeg "for dårlig kvalitet" på lesningene.

 

Jeg har drevet å overført bilder fra mobilen til dataen nå via bluetoothen, men den slutta plutselig å virke...  :thumbdown:  Kan ikke se noe annen grunn enn at bluetoothen til dell-maskina bare slutte å gi ut signaler.

 

 

Konklusjon: Byggekvaliteten på selve maskina virker bra. Men støyen og at de ikke har fulgt orderen min irriterer meg. Skal ringe de nå og gi dem min ærlige mening om hvordan de har behandlet meg i den saken her.  Huff.

9349630[/snapback]

Fytti hælvete, nå ble jeg engstelig her... Hvis maskinen bråker som en dampveivals er jo halve poenget borte. Nå lurer jeg på hvorfor i pokker jeg ble lurt av Dell-mannen til å bestille med dedikert grafikk. Jeg skal jo verken spille eller 3D-modulere. Hadde vel holdt med intels løsning... Akkjasann...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...