Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Har fortsatt de plagsomme problemene med nettkoblingen på denne maskinen. Men det er vel et Vistaproblem, heller enn et XPS-problem. Ser de florerer over hele nettet. Har kjørt alle de fixer jeg kan finne uten at det løser det.

 

Prøver her likevel. Noen som har løsninger på ekstremt treg lasting av websider og nedlasting fra web osv, med Vista (Business for min del), og intermittent loss av nettkobling?

 

Kjørte It-avisens speedometer nå. Første kjøring ga en download speed på 12(!) kbit/s, andre ga 9496 kbit/s på en Get 10 mbit linje.

 

Noen tips over hodet??

 

3 XP Os laptops kjører stabilt som bare det.

 

Prøv å slå av IPv6, se også om problemet er via flere nettlesere (ex Opera osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort det (men får kun unchecked, ikke avinstallert servicen), og kjørt ørti andre fikser jeg har funnet, som å slå av den tuningen (netsh int tcp set global autotuninglevel=disable), og de to stabilitetsfixene på fixmyvista.com osv osv. Jeg har googla dette lenge, og prøvd det meste jeg finner, og jeg ser det er j.. mange på forskjellig hw som har problemet, så det er vel Vista, ikke maskina. Problemet er uansett browser også.

 

Har også slått av windows firewall, fjerna McAfee (lagt inn Avast Free), og alt annet jeg kan komme på.

 

EDIT: Har også slått av IE's egen phising-filter og fjerna hele google desktop, med dens filter.

 

(hvis noen også kan fortelle meg hur f.. jeg får blåtann in til å ta i mot filer blir jeg også glad. Etter at jeg oppdaterte wireless driverne har den slått seg vrang, selv om jeg har satt den opp og reinstallert drivere flere ganger.)

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Prøv å slå av de topology discovery protokollene.

 

 

Angående blåtann skal det jo bare være å sende en fil til PC-en og så skal du få beskjed om å godkjenne.

 

- Lyser bluetooth-ikonet og har du ikonet (blått og hvitt) i system tray?

- Feil i device manager

 

(Regner med du kanskje har sjekka det, men jeg må jo spørre) :p

Lenke til kommentar

Skal teste de topology-greiene, selv om jeg ikke aner hvordan det skulle slå inn på browsing og slikt.

EDIT: Holder det med uncheck eller må de avinstalleres?

 

Ang blåtann, så ser alt fint ut, og jeg kommer gjennom pinkode"byttinga", men så er det stopp. Begge mobilene mine blir stående på 0%. Og mobilenes blåtanngreie liksom henger seg av det. Å sende mellom mobilene er problemfritt, og å sende FRA laptopen er heller ikke noe problem. Det virker som det rett og slett stopper i noe når laptopen skal MOTTA. Har sjekket at alle de rette tjenestene er aktivert også.

Endret av Recon
Lenke til kommentar
Spørr du meg så lukter det Reinstallasjon :p Kan være noe som har slått seg skikkelig vrang. Jeg hadde ikke DELL sin vista inne mer enn noen få timer før det forsvant :)

 

Jeg hater recoveries. :!: :thumbdown:

 

Men med alle de med identiske problemer jeg ser på nett, nøler jeg med reco, uansett. Mulig jeg bare er på en god bølge eller det er innbildning, men jeg tror nesten det ble litt kjappere etter jeg slo av de topology-greiene. Må se det an en dag.

Lenke til kommentar

Noen som kjører OSX Leopard på sin M1330 som vil fortelle hvordan det arter seg?

Har tenkt å installere Leopard i morgen på en VirtualBox og virtuell disk, slik at jeg kan åpne Leopard fra Vista når jeg trenger den.

Har alt installert Ubuntu 7.10 på den måten og det funker fint, bortsett fra at den kjører som generisk skjermkort i VirtualBox, og ikke lar meg aktivere Compiz.

Lenke til kommentar
Noen som kjører OSX Leopard på sin M1330 som vil fortelle hvordan det arter seg?

Har tenkt å installere Leopard i morgen på en VirtualBox og virtuell disk, slik at jeg kan åpne Leopard fra Vista når jeg trenger den.

Har alt installert Ubuntu 7.10 på den måten og det funker fint, bortsett fra at den kjører som generisk skjermkort i VirtualBox, og ikke lar meg aktivere Compiz.

 

Wabby her kjører Leopard. Brows gjennom de siste 10 sidene siden jeg tror kanskje han kommenterte om nettopp det.

 

ANYways... nå er det gått over en uke siden jeg fikk den, FREMDELES STORFORNØYD :-). Kom til skade å trykke på den knappen ved siden av powerknappen, media home fra dell eller hva enn det var for noe. Om dette er noe de har lagt til for at jeg skal _slippe_ å boote vista(som ikke tar så lang tid) tror jeg de har kasta vekk energien sin(giddis og ressurser) på feil sted. Windows media player holder lenge og vell. Fjernkontrollen som følger med er utrolig digg, bare å hukke laptopen opp til anlegget og legge den vekk under sjenken og let the party begin.

Fingerleser tingen er også utrolig greit.... så greit at jeg skriver ikke inn passordet mitt lengre, kan jo komme til å glemme det da men... hehe.

Batteriet er også sinnsykt. Med mindre jeg sitter å spiller uten å strømmen tilkobla tenker jeg som regel ikke på strøm lengre :D. Før så måtte jeg prioritere om jeg ikke hadde noe støpsel tilgjengelig men nå er det full gass. Holder fint 4 1/2 time til "skolebruk" med mindre jeg rendrer noe Directx.

 

Sumsummarum: kjempepc, angrer ikke og tror heller ikke jeg kan ha funnet noe bedre...

 

Noe jeg ønsker å sette fingeren på, er den tikkelyden fra harddisken... feks når jeg ikek gjør noe viktig så tikker harddisken, som om armen gjør et litt større hopp en vanlig eller noe(eneste jeg kunne komme på som lager tikkelyden). Noen andre som har dette?

Lenke til kommentar
Spørr du meg så lukter det Reinstallasjon :p Kan være noe som har slått seg skikkelig vrang. Jeg hadde ikke DELL sin vista inne mer enn noen få timer før det forsvant :)

 

Jeg hater recoveries. :!: :thumbdown:

 

Men med alle de med identiske problemer jeg ser på nett, nøler jeg med reco, uansett. Mulig jeg bare er på en god bølge eller det er innbildning, men jeg tror nesten det ble litt kjappere etter jeg slo av de topology-greiene. Må se det an en dag.

 

 

Grunnen til at jeg nevnte var at når jeg prøvde Vista på min stasjonære sist (for ett års tid siden) så fikk resten av nodene i nettverket mitt helt fnatt av de topology-protokollene. Xboxen for eksempel, klarte ofte ikke å finne eller spille av noen som helst filer (XB Media Center). Det burde holde med bare å unchecke de ja.

 

Du kan også prøve et av de mange programmene for å fikse winsock, selv om dette er avleggs i både WinXP SP2 og Vista (siden winsock kjører gjennoppretting på seg selv ved feil). Eventuelt kjøre en repair i Vistas nettverkskonsoll selv om det strengt tatt ikke er noe tydelig galt.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noe tikking, det som plager meg er at den er så stille og at jeg må bøye hodet for å se HD lampa jobbe. Den skulle vært vedsidenav WIFI lampa spørr du meg :)

 

About OSX... så er den ikke HELT oppe og går men har jobbet en del med det. Skal nå gå vekk fra Brazil ISOen og teste ToH RC2.

Lenke til kommentar
About OSX... så er den ikke HELT oppe og går men har jobbet en del med det. Skal nå gå vekk fra Brazil ISOen og teste ToH RC2.

 

Da lurer jeg på hvilken ISO image jeg skal installere hvis jeg vil kjøre den på en virtuell maskin, for eksempel med VirtualBox. Kjører du virtuellt eller direkte i boot?

Lenke til kommentar
Noe jeg ønsker å sette fingeren på, er den tikkelyden fra harddisken... feks når jeg ikek gjør noe viktig så tikker harddisken, som om armen gjør et litt større hopp en vanlig eller noe(eneste jeg kunne komme på som lager tikkelyden). Noen andre som har dette?

 

Øhm, er ikke tikking fra en hdd et tegn på at den mer eller mindre er på vei "down the river Styx"?

På tur i graven altså. Kan jo skje helt nye disker også det. Da jeg jobba på Dell support waay back in 2004, så var i hvert fall det regnet som et klart tegn på at den disken bør man vel skifte snart.

Lenke til kommentar

Jaja, da har visst jeg også bestilt. Kom på ca 11.700,- med den mellomste konfig + LED-skjerm, 160gb og to batterier (6- og 9-cell). Fikk beskjed om at det ville at ca to uker til jeg får den. Ergo ikke så lang leveringstid som jeg fryktet.

 

Nå begynner jeg å lure på om jeg virkelig har bruk for to batterier.. :hmm:

Lenke til kommentar

Er du lenge på hytta elns så kan det sikkert lønne seg, men det ser du jo selv.

Selv så er jeg møkk missfornøyd med Dockingstasjonen DELL selger, og ber alle holde seg unna den.

 

Er den koplet til og du trykker på volumknappene som er på Laptop'en (eller på en mus, eller fjernkontroll) så stryker lyden på dockingstasjonen. Kommer heller ikke tilbake etter restart.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å lure på om jeg virkelig har bruk for to batterier.. :hmm:

 

Jeg også bestilte med 2 batterier, både 6 og 9 cellers.

Etterpå ombestemte jeg meg, men sa ikke ifra, og da den kom var det faktisk bare 6-cellers batteri med, ikke 9-cellers, så jeg ble fornøyd likevel.

 

regner med at fikk pengene tilbake for 9-cellersbatteriet? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...