bigx Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Hei. eg har installert Linux " ubuntu " på min ps3. men den er veldig treg, skal den være det?? + noen som har noen tips/guides/hjelp med kodene i linux, pga eg vet ingen av dem.
Lasse 90 Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Tror det har med at PS3 ikke har så mye ram. Prøv å installer et lettere skrivebordsmiljø som f.eks xfce. Bare gå inn i system-administrasjon-synaptic og finn det derfra. Da kan du velge mellom gnome og xfce på loginskjermen. Kan hende det går litt raskere da. Dessuten kan du gå inn i system-administrasjon-tjenester og slå av det du er sikker på at du ikke trenger. Som f.eks bluetooth og printer. edit: det med kodene er ikke ekstremt viktig siden det finnes grafiske programmer til det meste. Men det er uansett greit å kunne så jeg skriver ned noen par: Hvis du holder ALT og trykker på F2 hvor som helst får du opp en meny der du kan bare skrive navnet til et program, trykke på enter, også starter det. Hvis alt låser seg kan du prøve å trykke ctrl-alt-backspace. Da restarter du xserveren og bør komme tilbake til login. Hvis du bare kommer til en helt svart login skjerm så logger du inn med navn og pass, også skriver du startx I terminalen: For å laste ned og installere programmer UTEN å bruke synaptic(anbefaler synaptic) kan du skrive: sudo apt-get install program . Du erstatter program med navnet på et annet program som du tror finnes i pakkesystemet(så ingen vits i å prøve photoshop). Endret 5. juni 2007 av BigFatty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå