Gå til innhold

Koble mp3spiller på cd-spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en billig mp3-spiller og en billig cd/kassettspiller, som jeg har lyst til å prøve å koble sammen. Hvor vanskelig kan det være?

Teorien min er å koble hodetelefonuttaket på mp3-spilleren sammen med inngangen på forsterkeren på cd-spilleren, men havner jeg da i trøbbel pga. forskjellige spenninger/signal/effekt osv?

Kan jeg sprenge forsterkeren på noen måte?

Endret av Tharos_
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er planen din og bruke mp3 spilleren din sammen med anlegget?

8773263[/snapback]

Ikke noe anlegg akkurat altså. Det er en sånn liten bærbar cd/kassett-spiller med radio. Ingen audioinnganger på den, kun en hodetelefonutgang, så det er derfor jeg lurer litt på hva slags feller jeg kan falle i.

Skrevet

altså:

mp3 med hodetelefonutgang skal koples til en bærbar cd/kasettspiller som også har radio? Hva med å prøve en av disse fm transmitterne? Det er det enkleste.

Har en fm transmitter selv. Det er så enkelt som å kople den til mp3 spilleren. skru på mp3, radio og senderen. Sett radiosenderen på en frekvens og sett radiomottakeren på den samme.

Skrevet

FM sendere har SVÆRT dårlig lyd i forhold til en kassett-overgang...

Vil heller anbefale en kassettadapter: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=392506

Det er rett og slett en kassett med jackplugg. Brukte en slik i bilen i mange år. Har i ettertid kjøpt CD-spiller, og har nå en FM-sender på MP3-spilleren. Det er skikkelig dårlig i forhold til kassettadapteren jeg hadde før.

Det er sikkert mulig å få tak i en slik uten strømforsyningen... kanskje hos din lokale radio/tv-forhandler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...