Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi bør innføre strengere straffer for personlig bruk slik at langere får færre kunder.

 

Så, du synes egentlig ikke at personlig/rekreasjonelt bruk er så ille, men du vil straffe kunder for å ramme selger? Eller tolker jeg deg feil nå? Det blir i så fall en særdeles umoralsk og ulogisk lovgivning, nok til at jeg ikke kom på en analogi i farta.

 

Edit: dobbel negativ.

Endret av El-Ateisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det skal være forbudt for inndivider å ruse seg på narkotika fordi det kan føre til uheldige ting på populasjonsnivå.

 

Ima+need+link+to+that+song+_0fe32c669e0b

 

Hvilke "uheldige ting" er det du mener vil skje når staten begynner med kontroll og regulering over et marked der skitne stoff som syntetiske cannabinoider er på fremmarsj?

Lenke til kommentar

 

Jeg synes det skal være forbudt for inndivider å ruse seg på narkotika fordi det kan føre til uheldige ting på populasjonsnivå.

 

Ima+need+link+to+that+song+_0fe32c669e0b

 

Hvilke "uheldige ting" er det du mener vil skje når staten begynner med kontroll og regulering over et marked der skitne stoff som syntetiske cannabinoider er på fremmarsj?

 

Jeg tror at flere kommer til å begynne å ruse seg på cannabis hvis det legaliseres og at det kan føre til at en del velger rus fremfor andre mer produktive ting.

Lenke til kommentar

Du har lyst til å leve under totalitærstatlige forhold. Du vil detaljstyre andres personlige liv, fordi de ikke møter dine krav til produktivitet. Så klart, en person som bare danker og røyker pot trenger ikke dagpenger og en ukentlig tilsendt pakke med dop sponset av samme kassa som kongen godter seg på. Men det er ikke det som diskuteres. Det er, i essens, en diskusjon om enkeltindividets frihet og herredømme over egen kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at flere kommer til å begynne å ruse seg på cannabis hvis det legaliseres og at det kan føre til at en del velger rus fremfor andre mer produktive ting.

 

Hva du tror og hva du ikke tror har ingenting i en diskusjon basert på fakta og erfaringer. Hvis vi ser på effektene av legaliseringen og den statlige kontrollen av både medisinsk og rekreasjonell cannabis så viser nyere statistikk fra den amerikanske delstaten Colorado at legalisering ikke fører til økt bruk, men heller det motsatte. Kriminalitet og tilfeller av kjøring i påvirket tilstand har også gått ned.

 

Og hva mener du er mer produktivt å gjøre fremfor å røyke cannabis?

Lenke til kommentar

 

Jeg tror at flere kommer til å begynne å ruse seg på cannabis hvis det legaliseres og at det kan føre til at en del velger rus fremfor andre mer produktive ting.

 

Hva du tror og hva du ikke tror har ingenting i en diskusjon basert på fakta og erfaringer. Hvis vi ser på effektene av legaliseringen og den statlige kontrollen av både medisinsk og rekreasjonell cannabis så viser nyere statistikk fra den amerikanske delstaten Colorado at legalisering ikke fører til økt bruk, men heller det motsatte. Kriminalitet og tilfeller av kjøring i påvirket tilstand har også gått ned.

 

Og hva mener du er mer produktivt å gjøre fremfor å røyke cannabis?

 

Hva folk tror er ofte med på å avgjøre hva de ønsker. Hvis flertallet av folk tror at legalisering av cannabis er skadelig for samfunnet og dermed ikke ønsker en legalisering så vil mest sannsynelig forbudet vedvare.

Lenke til kommentar

Hva folk tror er ofte med på å avgjøre hva de ønsker. Hvis flertallet av folk tror at legalisering av cannabis er skadelig for samfunnet og dermed ikke ønsker en legalisering så vil mest sannsynelig forbudet vedvare.

 

Det vil nok forandre seg skal du se, nå som FN på forskudd har kalt inn medlemslandene til debatt om den internasjonale narkotikapolitikken. Dekriminalisering ligger i horisonten, også her i Norge. Canada og Mexico er til og med på full fart mot total legalisering. Samtidig kjemper flere stater i USA om legalisering for å redusere de langsiktige skadene forårsaket av "the war on drugs" som startet i 60-årene i USA.

 

Hvis Norge hang seg på narkotikakriminaliseringen på 60-tallet, så hvorfor skal ikke Norge nå henge seg på legaliseringsbølgen?

Lenke til kommentar

 

Og samtidig begrunner du ikke hvorfor personlig bruk (eller misbruk for den saks skyld), i seg selv, skal være galt nok til å være straffbart.

Jeg synes det skal være forbudt for inndivider å ruse seg på narkotika fordi det kan føre til uheldige ting på populasjonsnivå.

 

 

Så du synes det skal være forbudt for individer å gjøre hva de vil med sin egen kropp?

For en totaliær holdning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes vi bør innføre strengere straffer for personlig bruk slik at langere får færre kunder.

 

 

Jeg synes det skal være forbudt for inndivider å ruse seg på narkotika fordi det kan føre til uheldige ting på populasjonsnivå.

 

 

 

 

Jeg tror at flere kommer til å begynne å ruse seg på cannabis hvis det legaliseres og at det kan føre til at en del velger rus fremfor andre mer produktive ting.

 

 

 

 

 

Hva folk tror er ofte med på å avgjøre hva de ønsker. Hvis flertallet av folk tror at legalisering av cannabis er skadelig for samfunnet og dermed ikke ønsker en legalisering så vil mest sannsynelig forbudet vedvare.

 

 

 

 

Hvordan er det mulig å ha et slikt syn? Du er kanskje rene prakt-eksempelet på et offer for propaganda og løgner.

 

Jeg har sett på dine siste innlegg og må innrømme at jeg blir ganske sjokkert over din deltakelse i et tema du vet så lite om. Tviler også på at du leste de 2 "postene" som jeg skrev før du begynte på denne siden. Der beskriver jeg vanvittig tydelig hva et forbud gjør.

 

Du vil ha strengere straffer, du vil ha en strengere politikk.

I USA har de hatt disse strenge straffene som du skriver om, og hva skjedde der? Jo, nærmere 80% av fangene hadde blitt tatt og fengslet for forskjellige typer omganger av Cannabis. (Mange bare for å bruke litt Cannabis) Man ser tydelig at strengere straffer ikke hjelper, og virker fullstendig mot sin hensikt

 

Å komme med strengere straffer kommer ikke til å få folk til å slutte med Cannabis. Strengere straffer gjør bare alt mye verre.

 

Dessuten er et økt forbruk ingenting å frykte, i og med at Cannabis er omtrent harmløst, (om ikke helt harmløst).

 

Jeg anbefaler sterkt at du leser deg opp på Cannabis-temaet før du skriver videre. Begynn gjerne med å lese mine innlegg, som forklarer hva et forbud gjør og at vi desperat trenger en ny ruspolitikk som blant annet sørger for en Cannabis-legalisering.

 

Da kan det hende at du skjønner hvorfor vi mener det er best å legalisere, fordi det er best å legalisere Cannabis. Bare se på Nederland, Portugal, Uruguay og i senere tid USA, der statistikkene tydelig beviser at ved å legalisere Cannabis fjerner man XX antall problemer, pluss at Staten kan tjene ufattelige mengder penger ved å skattebelegge Cannabis.  :)

Endret av Zaxaton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å ha et slikt syn? Du er kanskje rene prakt-eksempelet på et offer for propaganda og løgner.

 

Jeg har sett på dine siste innlegg og må innrømme at jeg blir ganske sjokkert over din deltakelse i et tema du vet så lite om. Tviler også på at du leste de 2 "postene" som jeg skrev før du begynte på denne siden. Der beskriver jeg vanvittig tydelig hva et forbud gjør.

 

Du vil ha strengere straffer, du vil ha en strengere politikk.

I USA har de hatt disse strenge straffene som du skriver om, og hva skjedde der? Jo, nærmere 80% av fangene hadde blitt tatt og fengslet for forskjellige typer omganger av Cannabis. (Mange bare for å bruke litt Cannabis) Man ser tydelig at strengere straffer ikke hjelper, og virker fullstendig mot sin hensikt

 

Å komme med strengere straffer kommer ikke til å få folk til å slutte med Cannabis. Strengere straffer gjør bare alt mye verre.

 

Dessuten er et økt bruk ingenting å frykte, i og med at Cannabis er omtrent harmløst, (om ikke helt harmløst).

 

Jeg anbefaler sterkt at du leser deg opp på Cannabis-temaet før du skriver videre. Begynn med å lese mine innlegg.  :)

Vis vi ser på Singapore og andre land i nærområdet så ser vi at en streng narkotika politikk gir resultater. Strengere straffer vil demotivere mange mennesker i fra å bruke eller selge cannabis. Jeg er ikke feilinformert om cannabis slik du tror. Jeg vet at det er omtrent fysiologisk ufarlig og at de psykiske farene med stoffet ikke er helt kartlagt ennå. Det er ikke det helsemessige jeg tenker på når jeg ønsker at cannabis forblir ulovlig.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det mulig å ha et slikt syn? Du er kanskje rene prakt-eksempelet på et offer for propaganda og løgner.

 

Jeg har sett på dine siste innlegg og må innrømme at jeg blir ganske sjokkert over din deltakelse i et tema du vet så lite om. Tviler også på at du leste de 2 "postene" som jeg skrev før du begynte på denne siden. Der beskriver jeg vanvittig tydelig hva et forbud gjør.

 

Du vil ha strengere straffer, du vil ha en strengere politikk.

I USA har de hatt disse strenge straffene som du skriver om, og hva skjedde der? Jo, nærmere 80% av fangene hadde blitt tatt og fengslet for forskjellige typer omganger av Cannabis. (Mange bare for å bruke litt Cannabis) Man ser tydelig at strengere straffer ikke hjelper, og virker fullstendig mot sin hensikt

 

Å komme med strengere straffer kommer ikke til å få folk til å slutte med Cannabis. Strengere straffer gjør bare alt mye verre.

 

Dessuten er et økt bruk ingenting å frykte, i og med at Cannabis er omtrent harmløst, (om ikke helt harmløst).

 

Jeg anbefaler sterkt at du leser deg opp på Cannabis-temaet før du skriver videre. Begynn med å lese mine innlegg.  :)

Vis vi ser på Singapore og andre land i nærområdet så ser vi at en streng narkotika politikk gir resultater. Strengere straffer vil demotivere mange mennesker i fra å bruke eller selge cannabis. Jeg er ikke feilinformert om cannabis slik du tror. Jeg vet at det er omtrent fysiologisk ufarlig og at de psykiske farene med stoffet ikke er helt kartlagt ennå. Det er ikke det helsemessige jeg tenker på når jeg ønsker at cannabis forblir ulovlig.

 

 

Jeg viser til Nederland, Portugal, Uruguay, USA, med flere.

 

Du viser til Singapore.

 

Jeg viser til 4 land der vi tydelig ser at statistikkene og tallene viser lavere kriminalitet, mindre vold, færre bilulykker osv.

 

Du viser til 1 land, og påstår det er andre land i nærområdene.... Hvor har du fått med deg at deres ruspolitikk gir resultater?

 

Det er bare tull!

 

Det er tydelig at en forbuds-politikk bare gjør alt verre, så vær så snill å demp kveruleringen til et ikke-eksisterende nivå, og gjør som jeg skrev: Les mine tidligere innlegg.

 

Og om du da enda er fast bestemt på å la Norge ha en forbuds-politikk som dreper folk, får du i det minste komme med reelle argumenter som ikke er latterlige.

 

Eller er du kanskje en "Dealer" som prøver å redde yrket sitt?

 

Ikke vondt ment.  :)

Endret av Zaxaton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vis vi ser på Singapore og andre land i nærområdet så ser vi at en streng narkotika politikk gir resultater. Strengere straffer vil demotivere mange mennesker i fra å bruke eller selge cannabis. Jeg er ikke feilinformert om cannabis slik du tror. Jeg vet at det er omtrent fysiologisk ufarlig og at de psykiske farene med stoffet ikke er helt kartlagt ennå. Det er ikke det helsemessige jeg tenker på når jeg ønsker at cannabis forblir ulovlig.

 

Hvorfor skal vi kopiere en politikk fra et land som henretter og bøtelegger narkotikamisbrukere for titusener av kroner? Du vet vel det at narkotikamisbruk er et helseproblem og at de som sliter med hardere stoffer trenger profesjonell behandling og skreddersydd oppfølging?

 

Vi kunne selvfølgelig tatt den enkle veien med å fjerne folk fra jordens overflate og tømme lommebøkene til folk som har kommet litt skjevt ut, men hvorfor gjøre det når vi heller kan tenke på forebygging, noe som Portugal og Sveits har behersket på en god måte?

 

Ja, jeg vet. Det ble en del spørsmål fra min side, men jeg vil gjerne vite hvorfor du aktivt går inn for å støtte en inhuman narkotikapolitikk, noe som vi ser allerede har feilet i land som USA og Estland, men også her til lands.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...