Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke avfeie alt de kommer med, det er jo tross alt folk med en del titler og burde vite litt om det de prater om.

Men er det ikke veldig typisk at de misforstår hele debatten? De nevner ting som at vi legaliseringstilhengere kanskje ikke vet at cannabisen som omsettes i Norge inneholder mye høyere nivå av THC sammenlignet med USA. Også nevner de lenger ned at stoffene blir stadig sterkere osv osv.

Det er vel ikke mange legaliseringstilhengere som benekter dette? Det er vel en av de beste argumentene for legalisering og regulering. Slik at det kan bli kontroll på sakene, det blir testet og dyrket med strenge retningslinjer slik at folk ikke får psykoser pga ugunstige sammensetninger?

 

Vanskelig å lese slike innlegg uten å eksplodere i frustrasjon.

Endret av Hyd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Mer å bryne seg på for legaliseringstilhengere:

 

Absurd å gjøre cannabis lovlig

 

Geir :)

Vet ikke hvor nøye du følger med på kommentarfelt på slike, selv finner jeg dem ofte mer interessante.

 

Det som derimot er mer interessant her, er sensuren gjort av Aftenposten.

 

En person som tilsynelatende hadde ekte og fullt navn, skrev en lengre kommentar som kritiserte og avkledde kronikken totalt etter min mening. Denne ble fjernet, men man kunne fortsatt se at det hadde vært en kommentar der, og en person hadde kommentert at de også likte kommentaren og at den "hevet debatten". En liten stund etterpå derimot, er hele jævla kommentartråden fjernet. Man kunne ikke engang se at de hadde slettet både kommentaren og redigert bort hele greia.

 

Andre som la merke til det samme?

 

F5'er sånne kommentarfelt konstant men tenker aldri langt nok til å forsøke dokumentere slik sensur, selv om jeg har sett det flere ganger før. Men dette må være noe av det drøyeste, hvis ikke det drøyeste jeg har sett i en norsk nettavis noengang.

Lenke til kommentar

Det er jo veldig drøyt når dem sletter veldig saklige innlegg som ikke bruker stygge ord eller andre krenkende tilnærminger. Er vel lov? Dem eier jo avisen og kan vel redigere vekk så mye dem vil. Burde ikke vært lov når dem åpner for diskusjon.

Lenke til kommentar

Det er jo veldig drøyt når dem sletter veldig saklige innlegg som ikke bruker stygge ord eller andre krenkende tilnærminger. Er vel lov? Dem eier jo avisen og kan vel redigere vekk så mye dem vil. Burde ikke vært lov når dem åpner for diskusjon.

Må vel være greit så lenge de er religiøse? Kan vel kaste oss til helvete om de vil da, jeg mener så lenge de slikker Jesus i baken og dekker seg bak religion og greier.

Lenke til kommentar

 

Noen av dere som mener at cannabis bør forbli ulovlig og alkohol bør forbli lovlig som kjenner både en alkoholiker og en cannabis bruker? Tviler på det.

 

Joda, det finnes mange sånne idioter i Norge. Har til og med en del av det hykleriske drittslaget i min egen familie.
Utrolig at noen kan være så blinde at de ikke ser hva som gjør mest skade på en person.
Lenke til kommentar

Leste riksadvokaten sitt Rundskriv nr 1/2014, og kom over denne godbiten:

 

"For 2014 har Regjeringen fastsatt at gjennomsnittlig oppklaringsprosent for forbrytelsesaker skal være minst 38. [...] I fjor steg oppklaringsprosenten fra 36,3 til 37,3. Bedringen skyldes i all hovesak ett økt antall påtaleavgjorte narkotikaforbrytelser av mindre alvorlig karakter, og ikke bedret oppklaring av andre kriminalitetstyper."

 

Nå som mer alvorlige saker blir henlagt i hytt å pine, i den grad at Romerike har lagt til 15 nye punkter på sin liste over saker som automatisk skal henlegges (!), så er det jo bra at politiet kan bruke harmløse narkotikabrudd til å nå sitt mål på 38%.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...