Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Flere vil naturligvis begynne å røyke, og flere vil røyke oftere.

Det er ikke naturligvis.

 

Det er nok det du. Hvis alkohol hadde vært forbudt ville ikke like mange drukket. Hadde tobakk vært totalforbudt ville ikke folk tatt opp tobakken i like stor grad som de gjør nå. Mener naturligvis ikke at man skal totalforby alt som "ikke er bra for deg", men et sted må grensen gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det bare å se på Nederland? Det er opplagt at det er flere brukere der per folketall enn det det er her i Norge.

Er ikke helt sikker, men jeg tror Portugal holdt seg omtrent på samme nivå etter at de avkriminaliserte narkotika. Heroinbruken ble hvertfall minsket.

 

Men på hvilke områder er da Nederland dårlige enn Norge? Har et evt. høyere brukerantall en negativ påvirkning på Nederland?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilken negativ effekt hadde den økte bruken?

 

Det var ikke det jeg snakket om. Jeg bekreftet bare at legalisering fører til økt bruk.

Jeg vet, men dersom det ikke førte med seg noe negativt (annet enn økt bruk i seg selv), så ser jeg ingen problemer med det. Jeg leste videre i artikkelen og det sto at "children are the most vulnerable to its damaging effects". Med en eventuell legalisering og kontrollert salg ville barn hatt færre muligheter til å skaffe seg cannabis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken negativ effekt hadde den økte bruken?

 

Det var ikke det jeg snakket om. Jeg bekreftet bare at legalisering fører til økt bruk.

Jeg vet, men dersom det ikke førte med seg noe negativt (annet enn økt bruk i seg selv), så ser jeg ingen problemer med det. Jeg leste videre i artikkelen og det sto at "children are the most vulnerable to its damaging effects". Med en eventuell legalisering og kontrollert salg ville barn hatt færre muligheter til å skaffe seg cannabis.

 

 

Du vrir diskusjonen. Skadene ved Cannabis kan vi snakke om en annen gang, for alle de potensielle skadene vil øke i takt med økt bruk. Jeg snakker om hva legalisering vil gjøre med samfunnet og antallet brukere, og jeg vil ikke høre atter en gang om hvorfor Cannabis ikke er skadelig.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Du vrir diskusjonen. Skadene ved Cannabis kan vi snakke om en annen gang, for alle de potensielle skadene vil øke i takt med økt bruk. Jeg snakker om hva legalisering vil gjøre med samfunnet og antallet brukere, og jeg vil ikke høre atter en gang om hvorfor Cannabis ikke er skadelig.

Det er jo det han spør om. Hvordan et høyere forbruk vil påvirke samfunnet.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg fortelle dere hvordan et høyere bruk vil påvirke samfunnet: Fordi et høyere bruk vil føre til et høyere bruk.

 

Jeg fikk en påstand som sa at legalisering ikke førte til høyere bruk, og den påstanden avkreftet jeg nettopp. Legalisering fører til meget høyere bruk av Cannabis, men lavere bruk av Heroin.

 

Nå som dere vet at legalisering fører til høyere bruk så kan vi føre diskusjonen videre, men jeg er ikke interessert i at dere ignorerer argumentene mine fordi "Cannabis ikke er skadelig". Skal jeg diskutere, så får vi diskutere saklig uten skitne triks.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg fortelle dere hvordan et høyere bruk vil påvirke samfunnet: Fordi et høyere bruk vil føre til et høyere bruk.

Så du tar utgangspunkt i at bruk nødvendigvis er negativt? Jeg venter gjerne på argumenter og kilder på dette.

 

Nå som dere vet at legalisering fører til høyere bruk så kan vi føre diskusjonen videre, men jeg er ikke interessert i at dere ignorerer argumentene mine fordi "Cannabis ikke er skadelig". Skal jeg diskutere, så får vi diskutere saklig uten skitne triks.

Jeg ignorerte det ikke, jeg gikk videre. Ingen skitne triks her, selv om jeg skjønner hvor lett det er å anta det i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri tvilt på at forbruket øker om det legaliseres.

 

 

Neida. Jeg snakket helst til Bozzeye, som sa:

Det ville muligens bli flere som begynner å røyke, men jeg tviler sterkt på at det blir en flom av nye regelmessige brukere. Dersom man skulle satt grensen ville den heller ha vært ved alkohol enn cannabis.

 

 

 

 

Nå skal jeg fortelle dere hvordan et høyere bruk vil påvirke samfunnet: Fordi et høyere bruk vil føre til et høyere bruk.

Så du tar utgangspunkt i at bruk nødvendigvis er negativt? Jeg venter gjerne på argumenter og kilder på dette.

 

Nå vrir du diskusjonen igjen! Jeg snakker ikke om de negative sidene ved Cannabis-bruk, jeg snakker om at legalisering vil føre til flere brukere.

 

Nå som dere vet at legalisering fører til høyere bruk så kan vi føre diskusjonen videre, men jeg er ikke interessert i at dere ignorerer argumentene mine fordi "Cannabis ikke er skadelig". Skal jeg diskutere, så får vi diskutere saklig uten skitne triks.

Jeg ignorerte det ikke, jeg gikk videre. Ingen skitne triks her, selv om jeg skjønner hvor lett det er å anta det i denne tråden.

 

Bra! Om du vil høre argumentene mine om hvorfor Cannabis ikke er bra for samfunnet, så må du heller spørre!

 

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Nå vrir du diskusjonen igjen! Jeg snakker ikke om de negative sidene ved Cannabis-bruk, jeg snakker om at legalisering vil føre til flere brukere.

Nei, jeg vrir ikke diskusjonen. Ja, en vi har statistikk som tyder på at en legalisering vil føre til økt bruk av cannabis. Er det noe mer som skal til så må du gjerne si ifra.

 

Jeg ignorerte det ikke, jeg gikk videre. Ingen skitne triks her, selv om jeg skjønner hvor lett det er å anta det i denne tråden.

Bra! Om du vil høre argumentene mine om hvorfor Cannabis ikke er bra for samfunnet, så må du heller spørre!

Jeg stilte følgende spørsmål:

Hvilken negativ effekt hadde den økte bruken?

 

Redigert: Eventuelt hvilke.

Jeg anser dette som et spørsmål relatert til hvorfor cannabis ikke er bra for samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva får noen av dere til å tro at cannabis kan bli lovlig da det såvidt eg lov til å kjøpe andre rusmiddler i Norge.. Som feks alkohol. Blir kun solgt på polet (snakker ikke om ølbrusbrus ol.) og kun på visse tider av døgnet. For å ikke snakke ostraffbarl m aldersgrensa

 

men min mening er at cannabis skal bli fult lovlig og ikke straffart ()

må gå

Lenke til kommentar

Jeg stilte følgende spørsmål:

Hvilken negativ effekt hadde den økte bruken?

 

Redigert: Eventuelt hvilke.

Jeg anser dette som et spørsmål relatert til hvorfor cannabis ikke er bra for samfunnet.

 

Det er det, men vi kan ikke hoppe frem og tilbake mellom temaer, så la oss bli ferdige med et emne før vi begynner å repetere nok en gang hvorfor Cannabis ikke er skadelig. Akkurat der og da så brydde jeg meg ikke om hvilke negative effekter det ville ha, men heller at bruken ville øke. Det var det vi diskuterte.

 

Hva får noen av dere til å tro at cannabis kan bli lovlig da det såvidt eg lov til å kjøpe andre rusmiddler i Norge.. Som feks alkohol. Blir kun solgt på polet (snakker ikke om ølbrusbrus ol.) og kun på visse tider av døgnet. For å ikke snakke ostraffbarl m aldersgrensa

 

men min mening er at cannabis skal bli fult lovlig og ikke straffart ()

må gå

 

Å kun selge sterkere alkoholvarer på polet hindrer ikke folk i å drikke. Nederland har et lignende system der man kun kan røyke Cannabis på plasser som har en lisens. Cannabis kommer neppe til å bringe mye positivt til dette allerede alkoholiserte samfunnet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...