Gå til innhold

Erfaringer med Xbox 360 HD-DVD spiller?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er veldig nysjerig på microsoft egne Hd-dvd spiller, men har vært litt skeptisk siden enkelte hevder at den hakker ved side panoreringer. Den har fått middels gode kirtikker, men lurer på om det er noen av dere forum gutta som har denne spilleren eller har sett den i action med egne øyne.

 

Takk for svar :D

 

 

post-130999-1180452089_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer fantastisk her! Meget godt bilde, akkurat som forventet. Dette er en veldig god spiller med tanke på prisen, man får mye for pengene om man vil inn i HD-sirkuset.

 

Jeg har ikke merket noe hakking ved sidepanoreringer. Om jeg ser etter veldig nøye så kanskje jeg ser det, men da er det i såfall uten betydning her i gården. :)

Lenke til kommentar
Fungerer fantastisk her! Meget godt bilde, akkurat som forventet. Dette er en veldig god spiller med tanke på prisen, man får mye for pengene om man vil inn i HD-sirkuset.

 

Jeg har ikke merket noe hakking ved sidepanoreringer. Om jeg ser etter veldig nøye så kanskje jeg ser det, men da er det i såfall uten betydning her i gården. :)

8732417[/snapback]

 

Takk for gode svar forresten. Har dere testet ut Hd-dvd på den eller bare DVD? :D

Lenke til kommentar

Importerte den fra USA med en gang den ble lansert der. Har til nå sett godt over 30 HD DVDer på den, deriblant The Departed, Batman Begins, King Kong, Miami Vice og mange andre :p Absolutt verdt pengene etter min mening, spesielt etter siste oppgradering som bl.a. gjør at man kan kjøre DTS lyd i stedet for bare DD.

Lenke til kommentar

Meget godt fornøyd med spilleren, fantastisk godt bilde og lyd. Absolutt verd prisen!

 

Mange er vel litt skeptisk med tanke på HD format krigen, og er redd for å kjøpe seg inn i et format som det ikke slippes noe til om et år eller slik.

Men pr dags dato så er det kommet veldig mange geniale titler, så for min del så har fomatet kunne vært lagt død i morgen (noe som helt klart ikke skjer) og jeg synes fortsatt spilleren helt klart har vært verd prisen.

 

Bare se ta en titt på highdefdigest.com f.eks for å få en liten oversikt over noen av godbitene som finnes på HD DVD, pluss hva som skjer framover.

Lenke til kommentar

Har den selv + 2 filmer (king Kong/polarekspressen)

 

Fungerer utmerket må jeg si , det er vel heller det HD-dvd/blue ray konseptet som ikke er den store revlusjonen , har en samsung Le40R71b(720P)

Det jeg kan si er at HD film er som en vanlig dvd film på steroider.

Egentlig ikke så mye og rope Hurra for, men er helt greit lissom.

Lenke til kommentar
Har den selv + 2 filmer (king Kong/polarekspressen)

 

Fungerer utmerket må jeg si , det er vel heller det HD-dvd/blue ray konseptet som ikke er den store revlusjonen , har en samsung Le40R71b(720P)

Det jeg kan si er at HD film er som en vanlig dvd film på steroider. 

Egentlig ikke så mye og rope Hurra for, men er helt greit lissom.

8736051[/snapback]

 

BD og HDDVD er veldig mye å rope hurra for - hvis man for se hva det faktisk kan. BD og HD DVD bruker 2.25 ganger(!) flere piksler enn du i hele tatt greier å se på TV'n din. Så ikke bruk din TV for å bedømme formatene. Har Samsung HDTV selv, og den er god, men den bremser likevel hva formatene kan. Har også en 1080p projektor som tar i mot all informasjonen og viser det slik det skal og forskjellen er enorm. I tillegg får du heller ikke all godlyden via 360+addon løsnignen.

 

I tillegg har man all interaktiviteten, nettverksstøtten og ikke minst de nye lydformatene som sagt som DVD formatet ikke har.

 

Til trådstarter - for en rimelig penge får du billig inngangsbillett til HD DVD. Det er plenty av filmer. Hakking ved panoreringer gjør alle HD spillere (også BD) som er sender 60hz signaler ut - hvilket vil se alle HD DVD spillere, også alle stand alone fra Toshiba. Har ikke lest at 360 add on er noe værre enn de andre. Det forskjell på hvor sensitive folk er på det. Personlig plages jeg svært lite av det, andre sier de ikke ser det i hele tatt, mens noen sier det er mye og ville helst blitt kvitt det. Amerikanerne har hatt det i alle år på vanlig DVD pga sitt 60hz TV system. Så jeg tror ikke det skal være det som skal skremme deg fra å kjøpe altså. For alle har det på samme vis - egentlig.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Har småproblemer med min, volumet på avspilling er ca 30% lavere enn ved spilling og på TV'en så blinker bildene i ny og ned ved avspilling av film. Ps3 Blu-Ray funker som bare F så noe er hakkende gale. Har en Pioneer 43* og har aldri vært ute for at det blinker med jevne mellomrom på andre formater.

Lenke til kommentar
BD og HDDVD er veldig mye å rope hurra for - hvis man for se hva det faktisk kan. BD og HD DVD bruker 2.25 ganger(!) flere piksler enn du i hele tatt greier å se på TV'n din. Så ikke bruk din TV for å bedømme formatene. Har Samsung HDTV selv, og den er god, men den bremser likevel hva formatene kan. Har også en 1080p projektor som tar i mot all informasjonen og viser det slik det skal og forskjellen er enorm. I tillegg får du heller ikke all godlyden via 360+addon løsnignen.

 

I tillegg har man all interaktiviteten, nettverksstøtten og ikke minst de nye lydformatene som sagt som DVD formatet ikke har.

 

8736444[/snapback]

 

Joda er enig at det ser bedre ut, ingen tvil om det , men forskjellen er feks ikke like stor som den var fra vhs til dvd.

Bildet er skarpt og pent, men det er uansett ikke noe poeng og kaste hele dvd samlingen sin for å begynne oo kjøpe seg HD filmer, bedre og investere i en god dvd spiller som oppgraderer til 720p , gjør man det så er det ikke rare forskjellen mellom 360 Hd-DVD spiller og en god Dvd spiller som oppgraderer til feks 720p.

Men klart smaken er som baken, nemlig delt i 2.

 

Det er klart at når du blåser opp bilder til så stort som en prosjektor gjør så er det et poeng og ha 1080P utstyr, da spesielt Blue-ray/Hd-dvd men for vanlige folk med flat tv fra 32-40 tommer i 720p, så er ikke forskjellen en WOW effekt.

Men seff en subjektiv mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...