Gå til innhold

Erfaringer med Xbox 360 HD-DVD spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BD og HDDVD er veldig mye å rope hurra for - hvis man for se hva det faktisk kan. BD og HD DVD bruker 2.25 ganger(!) flere piksler enn du i hele tatt greier å se på TV'n din. Så ikke bruk din TV for å bedømme formatene. Har Samsung HDTV selv, og den er god, men den bremser likevel hva formatene kan. Har også en 1080p projektor som tar i mot all informasjonen og viser det slik det skal og forskjellen er enorm. I tillegg får du heller ikke all godlyden via 360+addon løsnignen.

 

I tillegg har man all interaktiviteten, nettverksstøtten og ikke minst de nye lydformatene som sagt som DVD formatet ikke har.

 

8736444[/snapback]

 

Joda er enig at det ser bedre ut, ingen tvil om det , men forskjellen er feks ikke like stor som den var fra vhs til dvd.

Bildet er skarpt og pent, men det er uansett ikke noe poeng og kaste hele dvd samlingen sin for å begynne oo kjøpe seg HD filmer, bedre og investere i en god dvd spiller som oppgraderer til 720p , gjør man det så er det ikke rare forskjellen mellom 360 Hd-DVD spiller og en god Dvd spiller som oppgraderer til feks 720p.

Men klart smaken er som baken, nemlig delt i 2.

 

Det er klart at når du blåser opp bilder til så stort som en prosjektor gjør så er det et poeng og ha 1080P utstyr, da spesielt Blue-ray/Hd-dvd men for vanlige folk med flat tv fra 32-40 tommer i 720p, så er ikke forskjellen en WOW effekt.

Men seff en subjektiv mening.

8744538[/snapback]

 

Det er absolutt ingen grunn til å kaste DVD samlingen nei, helt enig. Det er da vel ingen seriøst som gjør det??

 

Men på nye utgivelser er det heller ingen grunn til å velge DVD varianten hvis man like gjerne kan kjøpe HD varianten.

 

Hvis du ikke mener det er rare forskjellen mellom 360 HD DVD spiller og en god DVD spiller som oppgraderer til 720p så ser jeg kun noen få muligheter. Den ene er at Xbox 360 HD DVD løsningen med komponent er mye dårligere enn de vanlige Toshiba stand alone spillerløsningene med HDMI. Jeg har jo ikke sett add on til 360 i bruk, kun Toshiba spillerne (har en selv), og der er det kjempeforskjell på oppskalert DVD og HD DVD/Blu-ray. Har også Panasonic BD spiller. Og DVD bilder blir skalert og de-interlacet opp av en Silicon Optix Reon Vx prosessor til sammenligning.

 

En annen mulighet er du bare simpelthen ikke ser det altså. Hvilket også er mulig. Og så har du og jeg forskjellige målestokker i tillegg. Jeg er i hvert fall sterkt uenig med deg, selv på en 40 tommer TV.

 

Forskjellene blir klart tydeligere jo større man blåser opp bildet. Det er det ingen tvil om heller, nei. På en 32 tommer TV så vil forskjellene oppleves mindre, det er jeg enig i også. Og så har man dette med sitteavstand som spiller inn i bildet.

 

Men du uttalte i første posten der deg om HD film generelt, at det var DVD på steroider, at det var greit men ikke mer. Og for meg så virker det som du konkluderer slik om HD formatene ut fra dine erfaringer på en 40 tommer 720p TV med en bråkete xbox360 addonspiller med komponent utgang og ikke tilgang til all HD lyden heller - og det blir feil i mine øyne. HD formatene skal leve i mange år og vise frem bilder på TV'er fra 20 til 150 (projektorer da:)) tommer eller større. Og det er det jeg motsier deg mest på. HD formatene gir langt større muligheter for bredere utvalg av utstyr og skjermstørrelser, samt nærere sittavstander. Pluss lyd osv... osv...

 

Smaken er som baken. Og så har det selvfølgelig med interesse å gjøre også.

Lenke til kommentar
Det er absolutt ingen grunn til å kaste DVD samlingen nei, helt enig. Det er da vel ingen seriøst som gjør det??

8745623[/snapback]

Jeg har allerede byttet ut flere av DVDene mine med HD-varianter. Om man har en film man liker godt, er det en enorm opplevelse å oppleve den på "nytt" i HD. Spesielt The Thing var mye morsommere i HD, hvor alle de optiske monstereffektene plutselig ble mye mer detaljerte. Jeg har også bestilt meg Ultimate Matrix Collection for å få oppleve filmene i HD, samtidig som jeg kommer til å bestille Dirty Harry Collection i HD, så fort den blir tilgjengelig. Alle disse er filmer jeg allerede har/har hatt på DVD.

Lenke til kommentar

Eg kommer aldri til å kvitte med meg DVD filmene mine ihvertfall. Men det eg garantert kommer til å gjøre, og har gjort er å kjøpe opp igjen filmer som virkelig er verdt å se igjen.

 

Ang. The Thing. Denne hadde eg ikkje sett før, og eg må si meg veldig positivt overrasket kor bra restaurert denne filmen var på bildefronten :) Veldig bra effekter til å vere så "gammel" syns eg da :) Veldig god film.

 

Litt snodig norsk i starten men :wee:

Lenke til kommentar
Det er absolutt ingen grunn til å kaste DVD samlingen nei, helt enig. Det er da vel ingen seriøst som gjør det??

8745623[/snapback]

Jeg har allerede byttet ut flere av DVDene mine med HD-varianter. Om man har en film man liker godt, er det en enorm opplevelse å oppleve den på "nytt" i HD. Spesielt The Thing var mye morsommere i HD, hvor alle de optiske monstereffektene plutselig ble mye mer detaljerte. Jeg har også bestilt meg Ultimate Matrix Collection for å få oppleve filmene i HD, samtidig som jeg kommer til å bestille Dirty Harry Collection i HD, så fort den blir tilgjengelig. Alle disse er filmer jeg allerede har/har hatt på DVD.

8745834[/snapback]

 

Joda! Jeg har gjort noe av det samme. Men enkelte bruker det at man MÅ bytte ut DVD samlingen og kjøpe filmene på nytt i HD format, derfor vil ikke HD slå igjennom osv... akkurat som om DVD'ene slutter å virke, og det er jo absolutt bollocks. Og flere av HD spillerne er jo også gode oppskalerende spillere for DVD også!

 

Men jeg har byttet ut noen favorittfilmer. F.eks Black Hawk Down, Apollo 13, Rocky I, Casablanca (s/h fra 1943). Men jeg kan love alle at det var høyst frivillig - men HD versjonene gå helt nytt liv i filmene faktisk. Så for meg var et vært det. Men DVD'ene virker fortsatt. Casablanca ble fantastisk i HD. Utrolig. Det blir nok noen unntak til med tiden, Matrix f.eks, Pirates of the C.. og noen gamle krigsfilmer, Lawrence of Arabia .. sukk. Glær mæ.

Lenke til kommentar
Angående støyen så er det vel ikke selve drevet som støyer, men man kan høre CPU/kabinett vifta fra selve konsollen i stille partier.

 

Hos meg så bråker selvsagt boxen mye fra før, men når HD-DVD'en starter opp øker støyen betraktelig, ganske sikker på at det er selve drevet.

 

Kan det være noe galt med spilleren?

Har vært inne på tanken å returnere den siden den bråker såpass.

 

duc

Lenke til kommentar
Angående støyen så er det vel ikke selve drevet som støyer, men man kan høre CPU/kabinett vifta fra selve konsollen i stille partier.

 

Hos meg så bråker selvsagt boxen mye fra før, men når HD-DVD'en starter opp øker støyen betraktelig, ganske sikker på at det er selve drevet.

 

Kan det være noe galt med spilleren?

Har vært inne på tanken å returnere den siden den bråker såpass.

 

duc

8746670[/snapback]

 

Gjorde en test selv nå ettersom jeg ble usikker. Og hos meg så er de begge rimelig lik i lydnivå, jeg hører CPU/kabinett vifta gå, og jeg hører HD DVD drevet. Men lydnivået er helt klart mye lavere enn når jeg spiller f.eks.

Har ikke selv noen problemer med lyd/støy når jeg ser HD DVD, jeg kan høre de i stille partier i filmer, men så er X360 og drevet veldig nære hvor jeg sitter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...