Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

Tussi18: Vennligst la være å oppfordre til slikt.

Trådstarter: Navn og opplysninger som kommer ut som angår denne saken, vil bli sensurert og fjernet. Dette gjelder e-postadresser, navn, telefonnr o.l.

8746507[/snapback]

 

 

Klarer ikke å la være å kommentere dette...

 

Her har moderator gått LANGT ut over alle grenser...

Tussi18 må få lov å kommentere hva Tussi18 vil, det er vel det som kalles yttringsfriet og fører til en nyansert diskusjon. Folk har vel lov til å tenke hva de vil om netshop, samt og dele tankene sine med andre?

 

Selv har jeg bare gode erfaringer, men det har vært ganske mye "syting" her på forumet i det siste.

 

Når det gjelder sensuren bør man tenke nøye igjennom hva man sensurerer. Så lenge det ikke er et personangrep hvor personen klart kan identifiseres burde du la være.

Bedrifter er ikke værnet av personværnloven, bare de som jobber der.

 

Dersom moderator har forretningsmessige forbindelser med netshop eller på annen måte kan ansees uskikket til å moderere denne tråden bør noen andre overta.

8746609[/snapback]

 

Inferror; jeg har nok ingen forbindelse til Netshop, jeg jobber i en helt annen bransje sånn ca 55 mil fra Netshop, så beklager...

 

Grunnen til at ting som dette blir sensurert, er fordi ingen av oss vet nøyaktig hva saksgangen her er, dermed blir det fryktelig dumt å fyre løs mot noen som fort kan være uskyldig. Dette gjelder begge veier, både mot trådstarter og mot, i dette tilfellet, Netshop Oslo.

 

Tussi18 får lov til å uttale akkurat hva han vil for min del, så lenge det ikke er ulovlig, men jeg vil ikke la han oppfordre andre til å legge ut brev og andre ting som er ment kun for avsender/mottaker. Spesielt ikke fulle navn, epostadresser og telefonnnr. Selve korrespondansen må gjerne publiseres, men da etter at ovennevnte opplysninger er fjernet. Dette skrev jeg også i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fulgt med her på en liten stund.

 

Mailet:

 

Avsender: ***@netshop.no

 

Emne: Retur til netshop

 

Hei

 

Øretelefoner av denne typen regner som forbruksvare, ørepluggene er høytalerne i ørepluggene er dessuten dekket av smuss. Dette er ikke en garantisak. Ønsker du varen tilbake må du selv betale porto og oppkrav på disse. Vi kan dessverre ikke sende varer uten oppkrav fordi vi må kunne spore at kunde har mottatt varer i eventuel tvistsak.

 

Mvh

 

**** *. ******

Netshop.no

______________________________________________________________________

 

Som jeg har sagt, og dere har sagt så er ørevoks alt for tyktflytende til å komme gjennom et hull på 0.5-1mm. Dette er hele mailet, hverken mer eller mindre.

 

Det fulgte ikke med noen bilder eller noe sånt heller.

 

Jeg ringte i dag og purret på netshoposlo, og de sa at jeg snart kom til å få en mail fra netshop.no

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt, og dere har sagt så er ørevoks alt for tyktflytende til å komme gjennom et hull på 0.5-1mm. Dette er hele mailet, hverken mer eller mindre.

8751109[/snapback]

Ørevoks/smuss kan forekomme selv om åpningen er så liten som du sier. Det du derimot kan kreve er at NetShop fremlegger bevis for dette. Be om bildebevis. Kan de ikke fremlegge det så har du en sak mot de. Fremlegger de bildebevis, så vil det være bortkastet tid og folkeskikk å kjøre saken videre.

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker mailen fra Netshop er den formulert helt feil. Her sier de først at slike øretelefoner er forbruksvare uavhengig om de er dekket til med smuss eller ikke. Ja, nesten uansett grunn kan man bare glemme å få nye. Deretter kommer de med "dessuten er de tildekket med smuss" for å slå siste spikeren i kista. Om en slik type øretelefoner får et brudd i f.eks. selve pluggen uten ytre skader/påkjenninger har man selvfølgelig rettigheter deretter. Det har skjedd med meg flere ganger på samme type headset (mulig produksjonsfeil) og jeg har fått byttet hver gang uten noe spørsmål. Så det er tydeligvis ikke alle som regner denne type øretelefoner som forbruksvare her i landet... og det er slett ingen forbruksvare i mine øyne om de behandles rett.

 

Edit: Syens virkelig synd på de som kjøper disse fra Netshop og skulle være uheldig å få feil på de som ikke skyldes feil bruk/uforsiktighet/ytre skader/påkjenninger: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37223

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et koss hodesett fra microplex for rundt 3 år siden (pris: 199). I høst tok de kvelden (kan trygt kalle det slitasje, siden de ble flittig brukt hver dag :p), så jeg sendte dem inn og fikk nye med den gang uten å krangle. Tror nok bare det er NetShop som vil være litt vrange.

 

Nå aner ikke jeg hvor møkkete trådstarter er i ørene eller hvor lenge han hadde settet, men øreplugger som jeg har hatt holder gjerne ett tiår dersom man lar være med å spille høyt. Kan heller ikke merke noe smuss i settene mine selv om flere av de er over 8 år gamle.

 

Dersom NetShop mener at dette er en forbruksvare, så burde de vel ikke akkurat ha bedt trådstarter om å sende inn settet :hmm:

Lenke til kommentar

Etter å selv ha hatt erfart en mindre positiv opplevelse med Netshop sitt kundeservice apparat sitter jeg igjen med følelsen av at alt ikke er helt vel i Netshop land.

 

For min del begynner det å ligne på hvordan NGT har vært de siste årene, flinke til å selge men ikke nødvendigvis like flinke på support.

 

Jeg kommer ihvertfall til å tenke meg om noen ekstra ganger før jeg bestiller der igjen...

Lenke til kommentar
For min del begynner det å ligne på hvordan NGT har vært de siste årene, flinke til å selge men ikke nødvendigvis like flinke på support.

8755000[/snapback]

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=251710

NGT er gode på support etter de skjerpet seg for et år siden.

 

Når det gjelder headsettet så er det omtrent umulig å kommentere fordi det er kun avsender og verksted som kan vite noe om det egentlige problemet.

Hvis mine ørepropper slutter å fungere som forventet så går de forøvrig i søpla...

Lenke til kommentar
Hvis mine ørepropper slutter å fungere som forventet så går de forøvrig i søpla...

8755128[/snapback]

 

Det samme gjør mine, men det er fordi jeg nå har hatt akkurat de samme øreproppene som trådstarter i over tre år. Mine fungerer akkurat slik som de gjorde når de var ny, selv om jeg har ganske høy produksjon av ørevoks, og må rense de flere ganger i uken.

At Netshop mener selve elementene er dekket av ørevoks har jeg liten tro på etter min erfaring med proppene. Så lenge trådstarter ikke har stappet ørevoks ned i det pittelille hullet.

 

Men når jeg tenker meg om så er jo "bass-lyden" det at elementene beveger seg, og siden bassen er borte kan det jo bety at elementene sitter fast i noe (som for eksempel ørevoks eller annet smuss), og ikke kan bevege seg.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et koss hodesett fra microplex for rundt 3 år siden (pris: 199). I høst tok de kvelden (kan trygt kalle det slitasje, siden de ble flittig brukt hver dag :p), så jeg sendte dem inn og fikk nye med den gang uten å krangle. Tror nok bare det er NetShop som vil være litt vrange.

 

Nå aner ikke jeg hvor møkkete trådstarter er i ørene eller hvor lenge han hadde settet, men øreplugger som jeg har hatt holder gjerne ett tiår dersom man lar være med å spille høyt. Kan heller ikke merke noe smuss i settene mine selv om flere av de er over 8 år gamle.

 

Dersom NetShop mener at dette er en forbruksvare, så burde de vel ikke akkurat ha bedt trådstarter om å sende inn settet :hmm:

8754943[/snapback]

 

Det er litt annerledes med koss headset da Koss gir deg en livstidsgaranti! Da blir med en gang forhandler mer vellvilligtil å bytte dem siden de får dekt sine kostnader

Lenke til kommentar

Hei forumlesere !

 

Som dere vet følger vi hyppig med på dette forumet, og også denne saken har vi fulgt og lest nøye. I utgangspunktet er vi ikke veldig glad i å diskutere enkeltsaker her på forum, da det fort kan bli "stigmatisering" av kundene og det er lite ønskelig. Vi lar derfor som regel sakene stå uimotsagt selv om vi ofte er uenig i saksfremstillingen, da vi mener ingen er tjent med noen offentlig "skittentøysvask".

 

I denne konkrete saken syns vi dog det er på tide at vår side av saken også blir belyst. Dette også da kunden helt tydelig ønsker at saken skal behandles offentlig, og da må vi få lov til å komme med vår versjon også.

 

Saken er at dette hodesettet (ett sett Sony ørepropper til kr.295,-) etter vår mening har blitt ødelagt av ørevoks. Vi vil aldri kunne få retur på dette settet hos Sony, de vil bare sende det i retur til oss og trolig også belaste oss kostnader for returbehandling. Vi mener det er urettferdig at vi skal gi nytt sett til kunden når det er åpenbart at de er ødelagt i bruk.

 

Slik ser settet ut sammenliknet med ett nytt sett:

 

post-46603-1180688916_thumb.jpg

 

 

Vår mening er altså da at dette ikke er en garantisak, og at vårt standpunkt om å ikke erstatte dette på garantien er korrekt.

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Hei NetShop.

 

Det er fint dere henger på forumet, og avklarer slike saker. I dette tilfellet synes jeg derimot dere nok burde sendt disse bildene til kunden først (hvis dere ikke har gjort det allerede), fremfor å legge dem ut på forumet.

 

På den måten kunne trådstarter avsluttet tråden selv.

 

Bare en tanke. :)

Lenke til kommentar

Så jo ut som en helt grei sak det.

 

Når kunden vil ha en "offentlig" oppvask. Så bør han få det.

 

Er DRITT LEI slike tråder på forumet. Klagingen er av og til utført av folk som mest sannsynlig er fjortisser, etter den umodne måten klagen blir framført på!

 

Netshop har alltid gitt meg god service, og jeg regner med at de vil gjøre det i framtiden også!

Lenke til kommentar

Å fremme sin sak her på forumet bør være siste utvei, og en bør gruble over om en virkelig har en sak før man tar dette steget.

 

La de som virkelig trenger hjelp få den istedet for å prøve å snylte deg til en ny vare :roll:

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...