Gå til innhold

Hvilke tegneserier leste du da du var mindre?


Anbefalte innlegg

Jeg leste vel noen flere enn det jeg leser nå. Serier som jeg leste da, men ikke nå lengre er Donald og Fantomet. Fra omtrent 15-årsalderen gikk jeg over til mer kvalitetsserier, som jeg fortsatt leser, som f.eks. Asterix, Tintin, Viggo, Sprint og Lucky Luke (enkelte av disse som Lucky Luke og Asterix har riktignok forfallt såpass mye at de siste utgavene har hatt en dramatisk lavere kvalitet, og jeg har etterhvert droppet Lucky Luke).

 

Iznogood er også veldig bra, men det er nokså begrenset hvor mye jeg har fått lest av denne serien. Ellers har jeg de tre Ompapa-bladene. Goscinny er uten tvil den mest geniale tekstforfatteren innen tegneserienes verden og han har hovedæren for den kvaliteten seriene han sto bak hadde, selv om tegnerne også har gjort en god jobb.

9202924[/snapback]

 

Hva er Ompapa?

9204994[/snapback]

 

Ompapa var en serie om en indianer som Uderzo og Coscinny lagde sammen før de lagde verdens beste tegneserie, Asterix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far hadde/har(?) en stor tegneseriesamling, så har vokst opp med mange forskjellige:

Tintin, Viggo, Spiralis, Sprint, Den unge Sprint, Lucky Luke, Billy, Donald, Valhall, Franquin, Asterix Og mange mange flere.

 

Yndlingene har alltid vert tegneseriene av Franquin, Skuffer aldri :wee:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Donald Duck & co leste jeg veldig mye da jeg var mindre. Jeg har også alltid lest en del Tommy & Tigern, noe jeg gjør den dag i dag :)

 

Tankegangen til Tommy tror jeg de fleste kan kjenne seg gjenn i. Det er dette som er så flott med serien, den vekker barnet inni deg.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tja hos meg gikk det mest i krig og western

 

Kaptein Mark og Ontarioulvene.

Kaptein Miki

Tex Willer

Kamp Bladene - Beste bladene som er laget, handlingen foregår i 2 verdenskrig

På vingene

Spion 13

Agent X9 (Ja, har vært forelsket i modesty Blaise)

Sølvpilen (Månestråle....Jummy)

Asterix og Obelix

Lucky Luke

 

og selvsagt Donald.

Lenke til kommentar

Begynte å lese Pyton og Mad da jeg var 6. Så gikk det endel i Don Rosa tegnede Donald serier. Så tok det helt av med Marvel + at jeg leste det jeg kom over av Alan Moore (watchmen, V for vendetta, The League of extraordinary Gentlemen) Leser ennå noe spider man :dribble: men Det jeg leser fast nå er Pondus, og halv fast The Dark tower serien av Stephen King ( tegneserie format) ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...