Gå til innhold

Hvilke tegneserier leste du da du var mindre?


Anbefalte innlegg

Hvilke tegneserier leste du da du var mindre? Si gjerne hvorfor du likte den serien så godt :)

 

Selv må jeg begrense meg litt. For det er så evig mye jeg kunne sagt om de ulike seriene, tegnerene, stilene, følelsene, minnene, osv...

 

Det er spesielt de seriene som hadde gode tegninger som tiltrakk min oppmerksomhet. Hadde en serie gode tegninger så brukte jeg ekstra lang tid på å få med meg alle detaljene i hver tegning. Spesielt den nyere stilen til Franquin som han bla bruker i de siste albumene av Viggo er helt herlig. Ellers var det Tome & Janrys tegninger i Sprint og Spiralis som slo svært godt ann.

 

Topp 1: :love:

-Sprint

-Viggo

-Spiralis

-Mikrofolkets Merkelige Meritter

-Iznogood

-Donald

-Tommy og Tigern

-Astrix og Obelix

 

 

Andre som har betydd mye for meg:

-Lucky Luke:

-Transformers:

-Action Force:

-Garfield:

 

+ en rekke andre serier jeg kom over i tegneseriebokklubben som jeg arvet av min Onkel. Husker ikke navnet på alle.

 

Av tegnere vil jeg nevne Franquin, Tome & Janry, Don Rosa og Carl Barks som favoritter.

 

Jeg hadde haugevis med tegneserier som ung, sammen med legobygging så var tegneserielesing min hovedaktivitet nr1. Jeg var også så heldig at jeg arvet mange serier av min 10 år eldre Onkel som også var en tegneserielsker.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste veldig mange gamle tegneserier, som mine foreldre har tatt vare på fra de var ung. Men jeg kjøpte/fikk også en del som var nytt da.

 

- Tarzan

- Tarzans sønn

- Supermann

- Batman

- Hulken

- Mikke mus

- Langbein

- Donald

- Sprint

- Tommy og Tigeren | Kanskje det jeg har lest mest

- Ernie

- Larsons gale verden

- Den rosa panter

- Fantomet

 

Edit: Kom på fler.

Endret av Uin Viel
Lenke til kommentar

Donald og Fantonaldbladet var det eneste som var fast.

 

Men var ikke Fantonald ganske stilig, da; hvis noen andre leste det? Tror ikke det varte så fryktelig lenge, men jeg mener å huske at det var et rimelig kult blad; men siden jeg var så liten så skjønte jeg ikke all verdens av det. Må dra fram bladene i en av de store bunkene og titte litt på bildene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...