Gå til innhold

Hvilke tegneserier leste du da du var mindre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sprint

Viggo

Spiralis

Donald

Lucky Luke

Larsons Gale Verden

Clever og Smart

Asterix og Obelix

8775536[/snapback]

sprint ja! det var den!

og asterix/obelix!

 

var faktisk to under det jernteppet :D

 

likte aldri lucky luke av en eller annen grunn...

8780327[/snapback]

 

Jeg har litt blandede følelser rundt Lucky Luke. Klarer liksom ikke å sette fingeren på nøyaktig hva det er. Men det er noe som gjør at den ikke når opp til favrittene mine.

Lenke til kommentar
kanskje at tegningene er rett og slett så kjedelige?

Ja nå husker jeg enda en serie. Rattata! En serie om hunden til lucky luke, den var ganske bra :)

8780679[/snapback]

 

Ja det er noe med tegningene. De mangler den dybden og detaljerikdommen serier som Sprint, Spiralis eller Viggo har etter min mening. Men det er fortsatt noe mer, men jeg klarer ikke plassere det.

 

Rattata har jeg lest en gang men jeg husker ikke noe særlig fra den. Hvem er tegneren? Samme som Lucky Luke?

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
kanskje at tegningene er rett og slett så kjedelige?

Ja nå husker jeg enda en serie. Rattata! En serie om hunden til lucky luke, den var ganske bra :)

8780679[/snapback]

 

Ja det er noe med tegningene. De mangler den dybden og detaljerikdommen serier som Sprint, Spiralis eller Viggo har etter min mening. Men det er fortsatt noe mer, men jeg klarer ikke plassere det.

 

Rattata har jeg lest en gang men jeg husker ikke noe særlig fra den. Hvem er tegneren? Samme som Lucky Luke?

8780863[/snapback]

ja, samme tgneren. Men innholdet var nok viktigst for meg den gangen :cool:

Lenke til kommentar
Jeg må vedgå at jeg leste Donald Duck & Co jeg også. Ellers leste jeg mye Calvin and Hobbes. Desom du ikke vet hva Calvin and Hobbes heter på norsk er du ikke verdig til å lese den. :p Avataren min gir deg kanskje et lite hint.

8820157[/snapback]

 

Jeg har aldri hatt tilgang på serier med engelsk språk.

 

Planlegger å bygge meg opp en samling med favorittseriene mine en gang. Da skal de kjøpest inn på originalspråket. Så sant originalspråket da ikke er fransk eller noe annet jeg ikke kan. Da blir det enten Norsk eller Engelsk.

 

:)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Faren min samlet på tegneserier, så jeg har "lest" dem før jeg kunne lese. Mitt tidligste tegnesierieminne var at jeg leste The Fabolous Furry Freak Brothers. Jeg tror jeg var 4-5 år. Den serien handler forresten om tre hippier som stort sett gåt på dop, eller gjør ting for å få dop. Fortsatt et av mine lykkeligste minner. Ja da, det går bra med meg i dag.

 

Andre tegneserier han hadde/har:

MAD magazine, den amerikanske versjonen, komplett! (så på bildene før jeg lærte meg engelsk og lærte meg det språket tidlig)

Asterix, komplett

Tin Tin, komplett

Iznogood, komplett

 

Robert Crumb og andre amerikanske undergrunnsserier.

Heavy Metal

Superman

Batman

og mye annet, som regel alternative greier.

 

Jeg var også ofte på Stovner Biliotek og satt der og leste tegneserier. De hadde faktisk veldig mye bra der. Feks, Corto Maltese og serier av Moebius, Jodorowsky, Tardi og Bilal.

 

Ellers så gikk det i de superheltseriene som ble gitt ut i Norge.

 

@ Krigsnaut: Faren min hadde også en del serier kjøpt i Danmark, Ikke så rart, han hadde bodd der og reiste dit en del i forbindelse med jobben. Men poenget mitt er at de har hatt, og har, en mye sterkere tradisjon for å gi ut tegneserier i Danmark. Du finner mye mer tegneserier der enn i Norge og Sverige.

Lenke til kommentar

Som "alle" andre unger leste jeg Donald Duck(Bladet og pocket seriene...)

 

En ting jeg digger når jeg var en 11-13(tror jeg?) var Fantonald. Synd de ikke selger det lenger, da skulle jeg kjøpt. *vurdere å lete etter Fantonald blad hjemme*

 

En gang snublet jeg over Fantomet-samlingen til fattern så leste litt på det også.

 

Asterix var en slager, har funnet frem noen av de gamle bøkene/bladene her og lest dem igjen. Denne serien er forsatt like morsom og oppdager mange ting med den som jeg ikke såg før. (Kulturelle referanser, vridninger på historie, osv...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg leste vel noen flere enn det jeg leser nå. Serier som jeg leste da, men ikke nå lengre er Donald og Fantomet. Fra omtrent 15-årsalderen gikk jeg over til mer kvalitetsserier, som jeg fortsatt leser, som f.eks. Asterix, Tintin, Viggo, Sprint og Lucky Luke (enkelte av disse som Lucky Luke og Asterix har riktignok forfallt såpass mye at de siste utgavene har hatt en dramatisk lavere kvalitet, og jeg har etterhvert droppet Lucky Luke).

 

Iznogood er også veldig bra, men det er nokså begrenset hvor mye jeg har fått lest av denne serien. Ellers har jeg de tre Ompapa-bladene. Goscinny er uten tvil den mest geniale tekstforfatteren innen tegneserienes verden og han har hovedæren for den kvaliteten seriene han sto bak hadde, selv om tegnerne også har gjort en god jobb.

Lenke til kommentar
Jeg leste vel noen flere enn det jeg leser nå. Serier som jeg leste da, men ikke nå lengre er Donald og Fantomet. Fra omtrent 15-årsalderen gikk jeg over til mer kvalitetsserier, som jeg fortsatt leser, som f.eks. Asterix, Tintin, Viggo, Sprint og Lucky Luke (enkelte av disse som Lucky Luke og Asterix har riktignok forfallt såpass mye at de siste utgavene har hatt en dramatisk lavere kvalitet, og jeg har etterhvert droppet Lucky Luke).

 

Iznogood er også veldig bra, men det er nokså begrenset hvor mye jeg har fått lest av denne serien. Ellers har jeg de tre Ompapa-bladene. Goscinny er uten tvil den mest geniale tekstforfatteren innen tegneserienes verden og han har hovedæren for den kvaliteten seriene han sto bak hadde, selv om tegnerne også har gjort en god jobb.

9202924[/snapback]

 

Hva er Ompapa?

Lenke til kommentar
Leste før:

-Sprint

-Viggo

-Spiralis

-Iznogood

-Lucky Luke

-Donald

-Tommy og Tigern

-Astrix og Obelix

 

Leser nå: (da litt skjeldnere enn før)

-Donald

-Tommy og Tigern

-Pondus

9205032[/snapback]

 

Samme liste som meg omtrent. :)

 

Skjønt jeg leser ikke like mye tegneserier som da jeg var mindre. Hender jeg drar frem de gamle engang iblandt for å mimre litt. Hender også at jeg tar meg en tur på biblioteket for å se om jeg finner noe artig.

 

Leste litt Pondus før men svitsjet over til M av Mads Eriksen. Genial serie. Elsker hvordan han tar nerden på kornet. Kjenner meg mye igjenn i stripene hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...