Gå til innhold

Telefon skal inn for rep for samme feil for 3 gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta med telefonen, kvitteringen og (hvis du har) kvitteringer for de forrige reparasjonene og gå til butikken der telefonen er kjøpt. Prøv å holde deg unna lørdager.

 

Si fra at telefonen nå har samme feil for 3. gang og at du ønsker å heve kjøpet. Butikken har rett til å sende telefonen til verksted for å få bekreftet feilen. Videre må butikken kontakte produsenten og registrere en reklamasjonssak. Hvis det er Nokia eller SonyEricsson er dette veldig enkelt, og butikken kommer garantert til å få en helt ny salgspakke tilbake. De kan dermed gi tilbake pengene.

 

Husk at butikken trenger litt tid til å få løst saken, så du kan ikke regne med å gå derfra med pengene samme dag som du leverer telefonen. Jeg vil anslå 1-3 uker.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Liten oppdatering, butikken har sluttet å selge telefoner og mener at hun ikke kan heve kjøpet fordi at butikken kommer til å tape penger på det.

 

Forslag til fremgangsmåte ?

9003124[/snapback]

 

De kan rett og slett ikke si det. Har de solgt varen, så står de ansvarlig i forhold til reklamasjonsretten, uavhengig om de har sluttet å føre produktet eller produktene.

I verste tilfelle får dere ta det videre til forbrukerrådet og FTU.

Lenke til kommentar
Liten oppdatering, butikken har sluttet å selge telefoner og mener at hun ikke kan heve kjøpet fordi at butikken kommer til å tape penger på det.

 

Forslag til fremgangsmåte ?

9003124[/snapback]

 

De kan rett og slett ikke si det. Har de solgt varen, så står de ansvarlig i forhold til reklamasjonsretten, uavhengig om de har sluttet å føre produktet eller produktene.

I verste tilfelle får dere ta det videre til forbrukerrådet og FTU.

9003382[/snapback]

 

Stemmer. Butikken kan rett og slett ikke nekte deg å heve kjøpet med den begrunnelsen at dem ikke fører denne typen produkter lenger. Krev pengene tilbake, slik du har krav på.

Lenke til kommentar

Sjøl har jeg nettopp fått min mobil for det samme.. 3djegang reperasjon.. leverte mobilen til Elkjøp - Forus 14 Mai. Fikk den tilbake Tirsdag 31 Juni... over 6 uker!! Og dette for en "prioritert" 3dje gangs rep.

 

Fikk splitter ny mobil tilbake, men da den ikke hadde noe box el.l med seg fikk jeg ikke refundert kjøpet. FIkk heller ikke bytte mobilen i en annen type mobil (dette var en Nokia 6288 som jeg kjøpte etter at min Nokia 6280 var på 3 reparasjoner før jeg fikk refundert kjøpet). Jeg hater Nokia 6X over alt på jord og vil aldri aldri ALDRI mer ha en slik mobil! Splitter ny? Driter jeg i! ut med schiiten! har gitt den til madammen og kjøpt LG.

 

min erfaring: Styr unna Elkjøp, Styr Unna Deltaservice, Styr Unna Nokia! disse tre utgjør Onskapens Akse og vil aldri ALDRI føre noe godt med seg.

 

Man får ikke refundert kjøpet uansett sålenge det er så og så lang tid siden det ble gjort.. sjøl etter 6 uker reparasjonstid fikk jeg ikke refundert kjøpet.

 

Greigstar

Elkjøp - Nokia - Deltaservice = Ondskapens Akse

 

 

Liten oppdatering, butikken har sluttet å selge telefoner og mener at hun ikke kan heve kjøpet fordi at butikken kommer til å tape penger på det.

 

Forslag til fremgangsmåte ?

9003124[/snapback]

 

De kan rett og slett ikke si det. Har de solgt varen, så står de ansvarlig i forhold til reklamasjonsretten, uavhengig om de har sluttet å føre produktet eller produktene.

I verste tilfelle får dere ta det videre til forbrukerrådet og FTU.

9003382[/snapback]

 

Stemmer. Butikken kan rett og slett ikke nekte deg å heve kjøpet med den begrunnelsen at dem ikke fører denne typen produkter lenger. Krev pengene tilbake, slik du har krav på.

9013152[/snapback]

Lenke til kommentar

greigster: I ditt tilfelle er det butikken som da ikke har gjort jobben sin. Når butikken ringer inn til Nokia Customer Case og registrerer saken spør de hva kunden ønsker å oppnå med reklamasjonen. Jeg sier da at kunden vil heve kjøpet og når Deltaservice har fått inn telefonen og konstantert feil får jeg beskjed om at de mangler en kredittnota med kundens signatur for å få sendt butikken en ny salgspakke. Da kan du som kunde få pengene eller en ny telefon (i eske såklart) og butikken får en ny telefon de kan selge uavhengig av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...