Gå til innhold

Nightwish: Ny vokalist, nytt album


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Synes det nye albumet var veldig bra, synes ho har veldig fin stemme. Men Anette virka mer danse aktig jente enn Tarja :) Er enig i at Tarja sin stemme var ganske spesiell, men Anette har nesten vis ikke like fin stemme, har ikke hørt alt av ho enda.

Også var jo ho veldig sjarmerendes da :p

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så syns jeg det var for mye av det symfoniske i denne Power metallen deres, akkurat som på det forrige albumet deres; "Once".

 

Litt for lite gitar-virtuositet i det hele, og altfor lite gitarsoloer. Nå skal det jo sies at Nightwish alltid har brukt mye symfoniske elementer i musikken deres, men etter "Century Child" så syns jeg det gikk litt i overkant.

 

Angående vokalene så har Anette Olzon en svært vakker stemme som passer som hånd i hanske med instrumentene, hvilket var veldig oppløftende siden jeg skal på konsert og se de i desember :)

 

Punktum finale kan jeg si at det var ikke dårlig, men heller ikke noe som ga meg de helt store "Løp og kjøp" vibbene.

 

Men det finnes ikke dårlig musikk, bare forskjellig musikksmak, og jeg tviler ikke på at det er mange der ute som elsker "nye" Nightwish og deres siste album :)

Lenke til kommentar
Vokalisten hadde en god stemme synes jeg :). Nå er det kun musikken som gjør at Nightwish skiller seg ut fra band som within temptation og lignende, så da er det bra vi er så heldige at musikken er så bra som den er =).

 

Nightwish er definitivt tilbake!

 

Ps - om noen starter å diskutere hvem som er best av Anette Olzon og Tarja så vil jeg slette poster - hvordan skal man diskutere hvilken av 2 unike stemmer som er den beste?

 

Nei - ingen sammenligninger - men si gjerne om dere liker vokalen eller ei :).

8692240[/snapback]

 

Ser ikke på Nightwish som heavy-rock.

 

Bra stemme.

Lenke til kommentar

Må vel si at dette tar noen "runder med lytting" til før det blir helt akseptert for min del..

 

Det vil si; Det er allerede akseptert, for all del! Jeg er veldig(!) "trofast" mot band jeg liker (og jeg liker veldig mange). Det er vel kun ett band jeg ikke har akseptert "utviklingen" (og det er No Doubt -> Gwen Stefani). Men, jeg må si at jeg savner vokalen til Tarja i bandet..

 

Synes hun hadde et særpreg som gjorde og hjalp Nightwish til å bli det det er, for meg! Men igjen; Anette Olzon var så absolutt en verdig kandidat, men jeg må tilvenne meg at Nightwish var, og det det nå er, er to litt forskjellige ting / band..

 

Mitt største band her i min verden er Guns N' Roses og det har det vært siden jeg begynte å høre på musikk (og jeg er nå 29 år). Trofast til fingertuppene.. også de har hatt en "major change" i setup'n sin som mange sikkert vet. Og likt med Guns N' Roses vil Nightwish for meg ha en "før / etter -skille", selv om jeg elsker dem begge nå og vil gjøre.. så ser jeg egentlig helst at Slash & Co fortsatt skulle ha vært i GN'R, som jeg egentlig hadde sett at Tarja fortsatt var i Nightwish..

 

Men, den tiden er forbi.. Nå er det "Axl & Co", og Nightwish & Anette! Og det er HELT FLOTT!! Låtskriveren Tuomas er jo fortsatt der, sammen med de andre musikerne! Jeg må bare venne meg litt til det "nye"!

 

For all del.. synes absolutt ikke det var dårlig, og gleder meg SYKT til det nye albumet, og konsertbilletten ble allerede sikret på dagen for utgivelse.. Men, henger nok fortsatt igjen i Tarjas "regjeringstid".. forhåpentligvis ikke så lenge! :)

 

 

GO NIGHTWISH!! GO ANETTE!! :w00t:

Lenke til kommentar

Hm...

 

Førsteinntrykket mitt var: Å I HELV... hvordan kan de prestere å lansere noe SÅNT?!?!? DET DER er jo IKKE nightiwsh.

 

Men litt uti sangen så fenget det bare mer og mer, og jeg er absolutt nødt til å høre mer! Men er fortsatt ikke overbevist.

 

Det STORE spørsmålet er jo egentlig hva som kommer til å skje på konsertene. Jeg regner med at hun som Tarja blir nødt til å synge de gamle nightwish sangene også, og DET ser jeg i alle fall for meg vil virke rart utern Tarjas stemme! Men det gjenstår å se! Venter i spenning!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha fått tak i Amaranth-singelen må jeg si det høres svært bra ut.

Var skeptisk i begynnelsen når Eva ble lansert.

 

Forhåndsbestilte Dark Passion Play for flere måneder siden, og nå er det knapt en måned igjen før albumet lanseres. :)

 

Flere som skal på Sentrum Scene i desember da? De har konsert 1. og 2. Desember.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Amaranth er godsang til de grader.

 

Og Tarjas stemme hadde en tendens til å bli særdeles slitsom etter 2-3 sanger (misforstå meg rett, Tarja var en, teknisk sett, knallgod vokalist, men stemmen hennes ble rett og slett slitsom etter en stund). Den nye vokalisten har en stemme som er langt mer behagelig å høre på i lengden, vil jeg si.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes det nye albumet er stort sett knall - men det er mye pga musikken! En del sanger er litt "i wish i had an angel"-stil, noe jeg ikke liker så godt.

 

Men en del av de mer eksperimentelle sangene er helt råe - tuomas har PEIL på en del ting rett og slett.

 

The Poet and the Pendulum er et mesterverk på 14 minutter :D

 

7 days to the wolfs, meadows of heaven, the islanders er også kanonsanger. Resten må jeg høre litt mer på før jeg bestemmer meg.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Liker alle sangene på det nye albumet egetnlig, men på topp er nok (topp blir nok litt merklig siden det er over halve albumet...) The poet and the... amaranth, eva, sahara, the islander, last of the wilds (selv om det egentlig ikke er en sang da...) 7 days to the wolf og meadows of heaven.

 

synes Tarja var god, men liker egentlig Anette like godt TBH.

Lenke til kommentar

ikke akkurat Tarja nei, Tarja sin stemme var kraftfull og fyldig. men, nå har ikke jeg hørt på Nightwish på lenge, og de sterkeste albumene er de gamle. Wishmaster albumet er fremdeles helt konge å høre på. det er DET som er Nightwish spør du meg.

 

 

men det er meg :roll:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
...de sterkeste albumene er de gamle. Wishmaster albumet er fremdeles helt konge å høre på. det er DET som er Nightwish spør du meg.

 

9595678[/snapback]

 

Enig med deg der :)

 

Det er kvaliteter å finne i de noe "nyere" utgivelsene til Nightwish. Jeg fant for eksempel "Dark Passion Play" mer fornøyelig en deres forrige album "Once", men fortsatt er det ikke det samme gode gamle for meg.

 

Men...

Sanger som "Bye Bye Beautiful" og "Master Passion Greed" er to veldig bra fremførte sanger med deres høye tempo, aggressive og kreative instrumentalføring og bra gjennomførte vokaler :)

Endret av Imperfect
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...