Gå til innhold

Hvor subjektivt er grafikk for dere?


Anbefalte innlegg

I det siste har det vært mye klaging over at Halo 3 ser mye dårligere ut enn Gears of War, men jeg har aldri skjønt hva folk ser i grafikken til Gears. Jeg har spilt gjennom hele spillet i HD og jeg ble ikke så imponert over grafikken. For meg ser faktisk Splinter Cell: Double Agent bedre ut, jeg synes faktisk det er et av de beste (grafikk messig) spillene jeg har spilt.

 

Halo 3 beta'en er jeg enig i at kunne vært bedre, men for meg er den på linje med Gears. Er det noen andre som liker andre spill en Gears rent grafikk messig? Og jeg synes mange har for store forventninger til dagens spill, etter å ha sett videoer av nyeste Splinter Cell og Assasins Creed og lese at folk ikke synes grafikken er i topp klasse begynner jeg å lure på hva folk forventer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Viss du ikke syntes grafiken i GeoW var bra, da kan vel ikke noe annet være bra heller. Dog, spillet er vel og merke litt ensformig i bruken av farger.

Personlig syntes jeg uncanny valley-effekten ble for fremtredende i Splinter cell: DA, og jeg klarte dermed ikke å sette pris på det grafiske. Tror dette kan bli et problem for spill fremover...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Jeg driter hva folk synes om grafikken til andre spill, Halo 3 er en Beta, AKA not Done.

 

Så om grafikken i BETA'EN ikke er så bra, så har ikke det noe å si.

Jeg synes grafikken på Gears of war er mye bedre en SCDA- men det er vel bare meg.

 

Nå er det heller ikke opp til "hvilken" consol du spiller på, det har med folka som LAGER spillene, de må være villige til å sitte å gjøre grafikken god.

 

Det er her mange tar feil, og "Fanboyism" tar kaka "Oi Ps3 er kraftigere en WIi derfor bedre grafikk" - kansje litt "Unfair" men dere fatter poenget, jeg har alle 3 Konsollene, så jeg driter vel i hva folk sier :p

 

For meg, er Grafikk et must, Jeg vil ikke spille et spill som ser "nasty" ut. Nå er jo ikke zelda i nærheten av GOW men Zelda har god grafikk som passer "Art-Style"en til spillet.

 

Grafikk er ikke bare pene teksturer, det har også noe med hvilken stil folk bruker på spillet.

 

Fanboyism er bare tull, og det hviser hvor lite folk egentlig vet om hva de holder på med :)

 

On Topic:

 

Jeg liker god grafikk, ser spille helt elendig ut, så nix spilling

 

Beklager Typos.. skriver ikke godt norsk XD

Lenke til kommentar

Enig med qoutor, som mange har sagt, hadde f. eks. ikke dom 3 spesielt god grafikk siden alt hadde en effekt som gjorde at det så ut som plastikk. Jeg har ikke spilt så mange next-gen spill i det siste, men jeg ser f.eks at spiderman 3 har utrolig dårlig grafikk på figurene. Hvis valget var mellom dette ville jeg heller valgt de gamle i spide man 2 selv om de er dårlige de og. Altså bruker noen spillutviklere for mye effekter eller fokuserer på andre ting og glemmer det viktigste når de ordner grafikken.

Og jeg har ingenting imot grafikken til halo 3 selv om det er ikke så veldig mye nytt.

Lenke til kommentar

Nå er det jo også multiplayer på Halo 3 betaen da. Som er strippet for en del grafikkfunksjoner, så det er ikke så rart. Jeg har jo lest en del om singeplayer-delen og de sier jo at de har brukt lang tid på grafikk og shadere og at det ser fantastisk ut osv. Vi har vel ikke sett noe særlig bilder osv til singleplayer-delen ennå har vi?

Lenke til kommentar
Nå er det jo også multiplayer på Halo 3 betaen da. Som er strippet for en del grafikkfunksjoner, så det er ikke så rart. Jeg har jo lest en del om singeplayer-delen og de sier jo at de har brukt lang tid på grafikk og shadere og at det ser fantastisk ut osv. Vi har vel ikke sett noe særlig bilder osv til singleplayer-delen ennå har vi?

8687840[/snapback]

 

Ja jeg har tenkt på det jeg og. For eksempel klaget folk på at det ikke ble bølger i vannet når man gikk i det i mp men, det ville kreve mer internett siden alle skal se det og da er det nesten like greit å la være. Og man skal ikke se bort ifra at sp har mye ødeleggbare områder.

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror grafikk i aller høyeste grad er subjektivt.

Selv er jeg møkk lei den overdrevne bruken av blooming for tiden.

F.eks i Forza 2 demoen, så er det til tider så mye blooming at man skulle tro bilen var hvit, inntil den passerer kamera, og jeg faktisk ser den er rød.

 

Og det går igjen i en rekke spill.

Etter at blooming effekten kom, er det enkelte som ikke har klart å styre seg.

 

Så til f.eks Gears of War.

Jada, ok grafikk og det hele, men ikke et bildet jeg synes er til å dø for.

Men jeg ble faktisk mektig imponert over Saint's Row. Det synes jeg har helt herlig grafikk.

Kanskje fordi steget fra GTA-serien på PS2 som jeg spilte det på, og opp til Saint's Row på Xbox 360 faktisk var et kvatesprang i den sjangeren.

Når det gjelder Gears of War, vel så har jo jeg spilt Half Life 2 på pc, og litt F.E.A.R., så der ble jeg ikke så imponert nei.

 

Jeg sier ikke at grafikken i Gears of War er dårlig, men jeg synes forskjellen fra GTA til SR var markert bedre enn HL2 til GeOW.

 

Så ja, jeg tror grafikk er meget subjektivt.

Lenke til kommentar
Viss du ikke syntes grafiken i GeoW var bra, da kan vel ikke noe annet være bra heller.

8686869[/snapback]

 

Han sier ikke at grafikken ikke er bra. han sier bare at han ikke liker den. Gothic 2 er et gammelt spill med utdatert grafikk, men jeg liker grafikken kjempegodt likevel. Det samme gjelder for mange med WoW. Selv om at den er veldig "flat", så er det mange som finner den sjarmerende.

 

Grafikk er uansett viktig for meg på en sånn måte at det ser bra ut. Jeg gir faen i om spillet har zilliarder av pixler eller bare tre, så lenge det ser pent ut. Mange nye spill har sånne stygge blur-effekter som får alt til å se uklart og stygt ut. "Flashy", skal det liksom være. Det liker jeg generelt sett ikke.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Final Fantasy VI Advance nå. Det spillet har ikke spesielt god grafikk, men jeg synes spillet ruler. (Grafikken er egentlig ganske dårlig.)

 

Så nei, etter Nintendo 64 og Playstation generasjonen bryr jeg meg veldig lite om hvor god grafikken er, ekstra god grafikk kommer bare som en bonus. Det kommer nok mye av at jeg spiller for det meste RPG spill, hvor grafikken ikke teller så mye som i FPS og bilspill.

Endret av Hanky_
Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvaslags spill det er. Men om spillet skal på noen måte prøve å være realistisk, så må det ha god grafikk. Jo bedre grafikk, jo mer ligner det på virkeligheten og da virker det mer realistisk. Et spill kan være kjempebra å spille uten den beste grafikken, men når jeg spiller FPS for eksempel, så er ofte målet at det skal se bra ut. Ser det ikke bra ut blir det useriøst for meg. Grafikken i de nyeste spillene nå er ikke på langtnær god nok. Vi har mange år med utvikling i vente.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Hva er subjektivt :blush: ?

8717376[/snapback]

Ingen som vil svare?

8720105[/snapback]

 

SVAR?

Subjektiv eller subjektivt kallas ett individbaserat omdöme om något, till skillnad från objektiv, som baseras på egenskaper hos detta något (objektet).

Exempel:

 

- Den bilmodellen är skitful. (subjektivt omdöme)

- Den bilmodellen har ett ovanligt utseende som inte tilltalar alla. (objektivt omdöme)

 

 

:yes:

Lenke til kommentar

For min del er ikke grafikk det viktigste, men jeg skiller og mellom artistisk grafikk og teknisk grafikk og bedømmer utetter det.

 

Jeg har mer til overs for artistisk grafikk, dvs grafikk som selv om den ikke er teknisk god, passer så perfekt til spillets stemning at det ikke gjør noe.

 

Her kan jeg nevne Twilight Princess. Jeg synes det spillet er mye penere enn Oblivion er. Mye grunnet at jeg føler grafikken i TP passer så innmari med det mørke og dystre som er spillets "tema". En overhengende fare som konstant lurer. Samt at den er så gjennomført, ingen ting er overlatt til tilfeldigheten.

 

Bare et spill har grafikk som passer til spillets byggende stemning er jeg fornøyd. Dessverre føler jeg at alt for mange spill fokuserer på å presse mest mulig ut av enheten fremfor å tenke på at det skal passe inn en plass. Oblivion, som jeg nevnte over, føler jeg er mer interesert i å vise muskler fremfor å fremstille spillverden på en korrekt grafisk måte.

 

Men dette er da min mening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...