Gå til innhold

Lite problem med ny bass.


uberkvaal

Anbefalte innlegg

Hei.

Køpte meg nettop en ny bassgitar av type OLP MM2. ( Er nybegynner )

Da jeg skulle stemme bassen intraff det en liten "ulykke". Jeg hørte et lite knekk og så noe smått falle ned fra den. Tenkte først at det var noe støv eller en etikett jeg hadde glemt å ta av. Så så jeg at "E"-strenger var skjeiv. En bit fra "plastikkgreia" som plaserer strengene på gitaren. Her er et bilde av det:

 

[img=http://www.mypicshare.com/thumbs/20070522/fbtgkbpz.jpg

 

Spørsmålet er; Hva gjør jeg nå? Går det ann å bare stikke innom en musikkbutikk og de fikser det på stedet for en 100-lapp eller noe sånt? Har uansett garanti så jeg kan jo bytte den, men blir jo dumt å bytte den for en liten bagatell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell det er det at jeg kjøpte den ikke fra en butikk. Faren til en kamerat av meg er musker og jobber for en kar som importerer gitarer og slikt. Så han skaffa meg gitarpakke til en god rabat. (Ville kosta 5000kr, men fikk det for 3800kr :tease: )

Har fortsatt rabat og han sa at hvis det skulle være noe feil på den (som det faktisk var) så ville det bli ordnet.

 

Men er det nut den "plastikkgreia" heter?

Endret av uberkvaal
Lenke til kommentar
Det heiter nut, ja.

Ikkje store operasjonen å fikse.

8677428[/snapback]

Eventuelt "sadel" på norsk, for de som bryr seg. Mens det som sitter i andre enden heter "stol".

 

For å komplisere det kaller man den biten strengene går over på stolen også for sadel på norsk. En gitar kan ha en eller flere slike "stolsadler", og de heter faktisk "saddles" på engelsk også.

 

Så da får vi:

Nut = sadel.

Bridge = stol

Saddle = stolsadel

 

Det du er på jakt etter heter "nut" på engelsk og "sadel" på norsk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...