Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor mye tåler forstillinga?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullt mulig å slå løst noe. Bærekula kan ha vært dårlig og fått seg en real trøkk slik at den ble revet ut

Skrevet

Ikke engang ublidt møte med steinrøys greide ikke å rive løs forstillinga på den forige bilen min.

Skjev blei den men løsnet ikke samt oppskåret dekk og kraftig bøyd felg.

Men det avhenger vel også litt på biltypen da.

Glem ikke at bilen det gjelder har en vektfordeling der 2/3 deler av bilens totale vekt sitter over forhjulene.

Skrevet
Glem ikke at bilen det gjelder har en vektfordeling der 2/3 deler av bilens totale vekt sitter over forhjulene.

8626082[/snapback]

 

Minst ... Kommer selvsagt an på om det var noe i lasterommet. Dersom der var tomt tror jeg vektfordelinga var enda skeivere :/

Skrevet

Mener at vekta på Transporteren jeg kjørte i 1994-1995 var 1150KG på forakslingen og 650KG på bakaslingen.

Var en transporter med 2,5L rekkefem bensinmotor.

Skrevet

Ser ut som bærekula, og det er ikke noe nytt at de kan ryke når de er slitt. Sannsynligvis var den ene bærekula moden for utskifting lenge før dette skjedde, så det blir litt for dumt å bare skylde på veistandarden når den går heden.

Skrevet (endret)

Bærekuler på caravelle er jo et kjent problem. Bytter hvertfall 8 bærekuler på disse i uka. gjennomsnitt. Regner med at det som har skjedd her er at det er blitt brukt feil bolter på den nedre bærekula. TRW, lemførder og div andre uorginale delelevrandører gikk ut med skriv for litt over et år siden om de nye boltene som fulgte med kula måtte ikke brukes pga feil strekkfasthet. Har sett et par tilfeller hvor disse har knekt og da ser bilen ut som den på bildet

 

Edit: Det blir griseslakk i alle 4 kulene veldig fort på caravelle, men har aldri sett at de detter ut pga slitasje som på f.eks MB 124

Endret av Mekker`n
Skrevet

Når det begynner å klonke og skrangle når man kjører over ugjenvheter er det lurt å skifte ting som bærekuler osv.. Denne har tydeligvis vært slitt på denne T4'en.

 

Har noe i opphenget/forstillinga som er sliten selv, det klonker litt og forstillinga er ikke riktig justert.

Skrevet

Så når det er litt dunkelyder og ikke riktig justert forstilling, så bør jeg komme meg så kjapt som mulig på verksted å få dette skifta / fixa?

 

Hvor mye vil sånt koste?

Skrevet
Så når det er litt dunkelyder og ikke riktig justert forstilling, så bør jeg komme meg så kjapt som mulig på verksted å få dette skifta / fixa?

8636539[/snapback]

 

Ja, men det skal noe til og oppleve det som vedkommende på bildet.

Det var mye vanligere i tiden før EU-kontrollen, hvor folk stort sett konsentrerte seg

om og få sin gamle bil til og bevege seg. Styring, bremser og rust var kun alvorlig i den grad det påvirket kjørbarheten ;)

Skrevet

ja det ble fjærne mange dritbiler da eu kontrollen ble innført. Har sett bilder av bremseklosser som var spikka ut av tre og bremseskiver tynne som ark. Var et par andre skrekk eksempler, men bremseklossene tar kaka. Bremsene fungerte helt 100% bortsett fra at det lukta brent :D kanskje ikke så dumt i nødstilfelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...