Gå til innhold

Hva spiser dere i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8.00: 130g havregryn, 5dl melk, 2ss Raps olje, 2ss tran og 2 multivitamin.

 

11.00: 130g pasta og 150g tunfisk.

 

14.00: 80g havregryn, 5dl melk, 1ss Raps olje og 150g tunfisk.

 

17.00: 200g kylling, 200g pasta og ett lass brokkoli.

 

20.00: 150g tunfisk

 

22.00: 300g kesam og 4 ZMAgenin

 

Før trening: No-Xplode

 

Etter trening: 50-60g proteinshake og 80g rosiner + en banan.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

06.50: 120g havregryn + proteinshake.

 

11.30: 4 Skiver Brød.

 

15.45: 5-6 Skiver Brød før trening.

 

17.30-18.00: Banan + proteinshake etter trening.

 

18.30-19.00: 4-5 Skiver Brød.

 

20.00-21.30: Et minimåltid med no frukt el.

 

Normal dag, middager kan være før eller etter treningen. Blir litt mye brød, og litt stort hopp fra frokost til lunch.

Lenke til kommentar

Strengt talt har jeg ikke noe kostholsrutine men er ganske periodisk av meg så kostholdet har bare "blitt sånn".

Dette er ikke noe bulke eller deffe opplegg egentlig, er det jeg lever på. Jeg spiser fast frokost og kveldsmat. Resten går litt på føl. Spiser når jeg føler meg sulten, så mengden varierer.

 

1. morgenen: 2 dl havregryn + 3 dl melk elns + 40 g. rosiner + sukker + litt nøtter + kanel + kokkens frø (avhenger av hva som er i huset)

 

mellommål 1: 2 epler/banan/pære/en stor neve nøtter elns

 

2. lunch?

 

10-12 brødskiver vanligvis med fet salat (altså majonessalater) med skinke, kylling elns.

 

mellommål 2: 6-8 skiver brød med samme som ovenfor evt. middagsrester, eggrøre, noe fisk elns.

 

[på treningsdager tar jeg én banan før trening og 2-3 etter trening + en shake]

 

3. middag

Det som kommer på bordet. Alltid hjemmelaget. (I går var det pasta med egg og laks, idag blir det gulas) Spiser meg mett

 

mellommål 3: Nøtter, frukt eller noe annet snasent

 

4. kvelds? 1boks cottage cheese med annanas, syltetøy, youghurt eller noe lignende.

 

--

Ja, jeg har relativt høyt kaloriforbruk og høy forbrenning. Veier under 80 kg med det kostholdet der som ikke er særlig mye.

 

Har hatt en sløv periode nå i 2-3 uker hvor jeg har spist masse søtsaker som jeg vanligvis holder meg unna og unngått å trene like mye pga. eksamener. Siden jeg hadde et par kalorioppgaver i kjemien regnet jeg ut kaloriinntaket her en dag, lå på 14 000 utenom det jeg vanligvis spiser. Altså 14 000 kalorier fra is, nøtter og andre søtsaker. Og jeg lå ca. på det nivået de to ukene... Resultat? Gikk NED 0,5 kg. Ikke noe å skryte av kanskje men absolutt ikke noe jeg hadde forventet :):mad:

Lenke til kommentar
Siden jeg hadde et par kalorioppgaver i kjemien regnet jeg ut kaloriinntaket her en dag, lå på 14 000 utenom det jeg vanligvis spiser. Altså 14 000 kalorier fra is, nøtter og andre søtsaker. Og jeg lå ca. på det nivået de to ukene... Resultat? Gikk NED 0,5 kg. Ikke noe å skryte av kanskje men absolutt ikke noe jeg hadde forventet :):mad:

8616928[/snapback]

 

Hadde en lignende opplevelse i jula jeg. 2 uker treningsfri, og ingen motivasjon til å spise skikkelig. Ble vel noen brødskiver til frokost og kvelds, + en middag. Resten av dagen spiste jeg godteri, potetgull og drakk pepsi. Gikk ned ca 3 kilo på de 2 ukene der. Er tydligvis viktig med skikkelig mat skal man beholde og bygge muskler, hehe.

Lenke til kommentar

4 skiver brød i 11-tiden (lunch på jobb)

 

Middag når jeg kommer fra jobb. ca. 300 gram kjøtt, enten svinekjøtt eller kylling. Pluss grønnsaker eller salat.

 

Et par skiver brød til kvelds, rundt 8-9 tiden. Liker ikke å spise like før jeg legger meg, har vansker for å sove.

 

Avstår som regel fra å snope om dagene. Kroppen begynner å bli for gammel for slikt.

 

Burde vel spise frokost også, men jeg er som regel ikke sulten like etter jeg står opp.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tja, spiser ikke forkost, glemmer lunsjen, spiser som en hest til middag, etter middag, kvelds og etter kvelds.

 

Det eneste jeg har fått i meg nå er seigmenn og marshmallowes..

8617092[/snapback]

Og du satser hardt på sykling? Sier ikke treneren din som er med i OL og krever grundige analyser av treninga di noe om kosthold?

Lenke til kommentar
4 skiver brød i 11-tiden (lunch på jobb)

 

Middag når jeg kommer fra jobb.  ca. 300 gram kjøtt, enten svinekjøtt eller kylling. Pluss grønnsaker eller salat.

 

Et par skiver brød til kvelds, rundt 8-9 tiden.  Liker ikke å spise like før jeg legger meg, har vansker for å sove.

 

Avstår som regel fra å snope om dagene.  Kroppen begynner å bli for gammel for slikt.

 

Burde vel spise frokost også, men jeg er som regel ikke sulten like etter jeg står opp.

8617687[/snapback]

 

Dette så veldig lite ut, spesielt hvis kombinert med vekttrening.

Lenke til kommentar

Vel, har muligens misforstått hensikten med tråden, Skyline som startet tråden spesifiserte ikke noe slikt. Dette er bare hva jeg spiser pr dag. Jeg trener ikke noe spesielt, utenom litt lange spaserturer. Men jeg ser nå kategorien heter "Trening og kosthold", og i såfall så får man bare se bort i fra innlegget mitt.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Igår spiste jeg,

11:00, Noen brødskiver med forskjellig pålegg og drakk melk.

17:00, Kyllingkebab i Pita

23:00, Pizza fra pizzabuttikken over gata.

 

Fatter ikke hvordan dere kan leve på slikt kosthold som flere av dere holder... mat er jo livet.. sjøl om gårdagen ikke var slik som det pleier å være til vanlig, så prøver jeg å spise mat som er god.

Lenke til kommentar
brød da ssønner du, er ike brød sunt da?

heler knekke-brød?

dere sier bare hva dere spiser ikke noe regler så smirnoff kommer på samme om det er en dag eller hele uken.

8618384[/snapback]

Kake = brød, når skjedde dette? :s

Hva kaller du sjokoladekake da? Sjokoladebrød?

 

 

Brød er egentlig ikke spesiellt sunt, bortsett fra Vita- og Fedon-brødet - men er ikke direkte usunt heller. Knekkebrød er bedre og sunnere, spør du meg. :p

 

Spiser sunt, men tar gjerne en pizza; kebab eller 12-15 øl i helgen.

Lenke til kommentar

Siden jeg sovnet så sent i natt og på grunn av det ikke kom meg på lesesal i dag tidlig har jeg stort sett glodd på skjermen til nå i dag. Har noen slike dager, og da er kostholdet helt på trynet. Har fått i meg 4 skiver og 0,5L melk siden jeg våknet kl 9 i dag.

 

På en vanlig dag:

 

5 skiver brød, 0,5L melk

 

samme som over

 

middag, f.eks 350g poteter, 400 gram kjøtt og 200 gram grønnsaker

 

5 skiver brød, 0,5L melk

 

 

brødskiver og melk byttes gjerne ut med havregrynsgrøt, havregryn, frokostblanding, lett pastamåltid eller noe lignende.

Lenke til kommentar

frokost: havregryn med tørka bananer, full bolle. Noen brødskiver med tunfisk eller skinke, eller no annet jeg syns er godt

lunsj: 6 brødskiver med diverse pålegg. Alt fra skinke til ost

middag 1: 6 brødskiver med det beste jeg vet, tunfisk eller makrell i tomat

middag 2: noe mamma lager, med ris

kveldsmat: masse frukt og knekkebrød, alt jeg har lyst på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...