Gå til innhold

Hva spiser dere i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

Tja, spiser ikke forkost, glemmer lunsjen, spiser som en hest til middag, etter middag, kvelds og etter kvelds.

 

Det eneste jeg har fått i meg nå er seigmenn og marshmallowes..

8617092[/snapback]

Og du satser hardt på sykling? Sier ikke treneren din som er med i OL og krever grundige analyser av treninga di noe om kosthold?

8617765[/snapback]

 

Jo... Vi har snakket om det, og jeg skal starte med shake som jeg lager på skolen.

Det er viktig å spise, så derfor drar jeg ofte hjem i friminuttet å spiser, men dte er nok ikke noen regel...

 

Enkelte perioder er jeg flink til det, men i det siste har jeg vært sjuk, og gitt faen i alt av kosthold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva ca. maks proteininntak er? Sånn gram pr. kg..

 

Selv får jeg i meg kroppsvekt x 3.8 (319g) hvis jeg teller med proteinene fra pasta og havregryn =/

 

Klarer ikke få i meg mindre proteiner siden jeg allerede er veldig høy på inntaket av karbohydrater og umettet fett og trenger mye kcal for å legge på meg.

 

Karbohydrat intaket ligger på ca. 400 karbohydrater.

 

Umettet fett ca. 50g.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Frokost:

Mager kesam + havregryn / melk + havregryn + proteinshake / ferdigsalat + meieriprodukt / proteinshake og havregryn

(Bare litt havregryn)

 

Måltid 2:

Noe bra i kantina / samme som frokost uten havregryn, evt. proteinshake

 

Måltid 3:

treningsdag: Shake + carb fuel

Vanlig dag: samme som 2 / fruktkesam

 

Middag 1:

Treningsdag: kylligkjøttdeig/karbonadedeig + mais/salat + tandorisaus / 1/2 kylling + mais/salat

Vanlig dag: Ferdigsalat + meieriprodukt/shake etc.

 

Middag 2:

Samme som middag da det alltid lages for 2 måltider ved middagen. Men flere karbs på middag 1 enn 2.

 

Rett før jeg legger meg:

Proteinshake (1 scoop)

 

 

Mellommåltider: druer, 1/2 mager kesam m. fun light + splenda, appelsin, banan

Lenke til kommentar
Igår spiste jeg,

11:00, Noen brødskiver med forskjellig pålegg og drakk melk.

17:00, Kyllingkebab i Pita

23:00, Pizza fra pizzabuttikken over gata.

 

Fatter ikke hvordan dere kan leve på slikt kosthold som flere av dere holder... mat er jo livet.. sjøl om gårdagen ikke var slik som det pleier å være til vanlig, så prøver jeg å spise mat som er god.

8618395[/snapback]

 

Er fult mulig å spise god mat som er god både på smak og næringsstoffer. Kyllingfilet med ris og en god saus er meget godt (tandorikylling er lett å lage, og smaker kjempegodt). Biff (både av okse og svin) er også veldig godt, og rikt på proteiner. Faktisk syns jeg ikke gatekjøkkenmat er noe særlig godt, passer egentlig best i fylla når smak ikke er det første jeg tenker på.

Lenke til kommentar
DNA: Er begrenset hvor mye proteiner kroppen klarer å ta opp i hvert enkelt måltid tror jeg :S

8623448[/snapback]

Mye uenighet om dette. Som kengdal en gang sa så spiste jo Serge Nubret bare et måltid om dagen. Etter det jeg har fått vite finnes det heller ingen bevis for at det faktisk er slik at kroppen har begrensninger for hvor mye protein man kan ta opp i hvert enkelt måltid.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig ikke så mye om hva jeg spiser, men fikser ikke å leve på 3 eggehviter og en eggeplomme kl 22.00 liks.

 

Frokost: 3 - 4 brødskiver med pålegg, melk, juice

Lunsj ca 12: 3 - 4 brødskiver med pålegg, vann

Lunsj ca 15: Yoghurt med müsli, frukt

Middag ca 18/19: Fisk/pasta/kjøtt/etc, poteter/ris, grønnsaker.

Lenke til kommentar

Tja, det varierer litt fra dag til dag, men i dag så det slik ut:

 

M1: 150g Havregryn, 1L skummet melk, 1 glass friskpressa blåbærjuice.

Tilskudd: 1 Spectro multi vit/min, 750mg C-vit, 3 Omega-3 (Fisk), 3 Omega-3 (Sel)

 

M2: 3 Grove brødskiver, 150g Oksesteik, 1/3 tomat, 1/3 paprika, 1/3 agurk.

 

M3: 150g Fullkornspasta, 250g Karbonadedeig, 1 hvitløksbåt, litt saus, 1 glass gulerotjuice.

 

M4: Pre: 1 Stort glass appelsinjuice, 6g CEE, whey shake.

Trening:

 

M5: Post: 50g Dextrose, 50g Maltodextrin, Whey shake, 6g CEE.

 

M6:

150g Brunris, 250g Biff, 1/3 jalapeno, 1/3 Chili, pepper/krydder.

Tilskudd: 250g Magnesium, 750mg C-vit

 

M7: 1 boks Kesam mager, 3ss Rapsolje.

M8: 250g Kyllingfilet, 3ss rapsolje, Salat med diverse grønnsaker.

Tilskudd: 3 ZMA, 750mg C-vit.

 

+Noen kokte egg mellom måltidene.

Lenke til kommentar

Noen synspunkter på mitt kosthold?

 

 

 

Frukost:

Havregrøt (1,5dl havregryn + 1,5dl skummet melk)

Omega-3-tilskudd

 

Skole:

300ml Kesam (én boks)

 

Etter skolen:

2 Knekkenrød med makrell-i-tomat/kyllingpostei/tunfisk

 

Før trening:

Superkruttsterk kaffe

 

Etter trening:

30g whey isolate

 

1 time etter trening/kvelds:

Én boks tunfisk evt. én boks kesam + omega-3-tilskudd

 

Dette er "deffekostholdet" mitt. Proteiner, lite karbs og et relativt lavt kaloriinntak. Spiser meg ikke sprekkmett, men jeg går heller ikke sulten - har prøvd å få til en slags balanse der.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

For lite proteiner, for lite umettet fett og ALT for lite kcal selv om det er deff.

 

Og få i deg litt rosiner og en banan får du tar proteinpulveret etter trening, er ganske viktig så det ikke går tapt som bare energi og ikke til å hjelpe bygge opp musklene igjen etter trening.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
For lite proteiner, for lite umettet fett og ALT for lite kcal selv om det er deff.

 

Og få i deg litt rosiner og en banan får du tar proteinpulveret etter trening, er ganske viktig så det ikke går tapt som bare energi og ikke til å hjelpe bygge opp musklene igjen etter trening.

8642487[/snapback]

Ok, har du noen forslag til endringer? Bør jeg ha flere måltider, evt. ta en shake om morgenen også?

 

Takker for at du tar deg tid. :)

Lenke til kommentar
For lite proteiner, for lite umettet fett og ALT for lite kcal selv om det er deff.

 

Og få i deg litt rosiner og en banan får du tar proteinpulveret etter trening, er ganske viktig så det ikke går tapt som bare energi og ikke til å hjelpe bygge opp musklene igjen etter trening.

8642487[/snapback]

Ok, har du noen forslag til endringer? Bør jeg ha flere måltider, evt. ta en shake om morgenen også?

 

Takker for at du tar deg tid. :)

8642598[/snapback]

Ville lagt til litt Raps olje og byttet ut knekkebrød med litt havregryn eller pasta og lagt til litt mer proteinrik mat som kylling, tunfisk osv. Hvor mye av hver du skal ha kommer helt ann på vekten og forbrenningen din.

Lenke til kommentar
For lite proteiner, for lite umettet fett og ALT for lite kcal selv om det er deff.

 

Og få i deg litt rosiner og en banan får du tar proteinpulveret etter trening, er ganske viktig så det ikke går tapt som bare energi og ikke til å hjelpe bygge opp musklene igjen etter trening.

8642487[/snapback]

Ok, har du noen forslag til endringer? Bør jeg ha flere måltider, evt. ta en shake om morgenen også?

 

Takker for at du tar deg tid. :)

8642598[/snapback]

Ville lagt til litt Raps olje og byttet ut knekkebrød med litt havregryn eller pasta og lagt til litt mer proteinrik mat som kylling, tunfisk osv. Hvor mye av hver du skal ha kommer helt ann på vekten og forbrenningen din.

8642719[/snapback]

Ok, takker. :)

 

 

Veier for tiden 80 kg, har gått ned fra 92 - og har holdt en nokså stabil stykre, men har økt ganske bra i kondisjon (har jogget mye). Tenkte meg ned i 74-75. Forbrenningen er sånn midt på treet tror jeg.

 

Er dette bedre?

 

Frukost:

Havregrøt (1,5dl havregryn + 1,5dl skummet melk)

Omega-3-tilskudd

30g whey

 

Skole:

300ml Kesam (én boks)

 

Etter skolen:

1dl havregryn + 1dl melk

Tunfisk

 

Før trening:

Superkruttsterk kaffe

 

Etter trening:

30g whey isolate

 

1 time etter trening/kvelds:

Én boks tunfisk evt. én boks kesam + omega-3-tilskudd

 

 

 

Vil ikke ha for mye kcal. heller. :p

 

Trener helkroppsprogram + gerillja-cardio 3 ganger i uken, i tillegg til 2 dager med langkjøring.

Lenke til kommentar

Legg til litt raske karbs etter trening, jeg vil faktisk si at det er vikigere med raske karbs etter trening enn det er med raske proteiner. Viktig å fylle opp Glykogen lagrene.

 

Også en time etter pwo måltidet så bør du ha i deg en eller annen form for trege karbs sammens med trege proteiner.

 

Du spiser altfor lite selv om du deffer, spesielt når du trener så mye som du gjør.

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar

Forandret litt på kostholds-programmet ditt:

 

Frokost:

En porsjon havregryn med skummet melk, whey shake, Vitaminer/omega

 

Lunsj:

En boks Kesam + noe sunt fett (Rapsolje/ En neve eller to med nøtter osv..)

 

Middag:

En porsjon havregryn med skummet melk, Tunfisk.

 

Før trening:

Superkruttsterk kaffe

 

Etter trening:

Whey shake, 2 modne bananer/ ei eske med rosiner.

 

Kvelds 1:

3-4 Eggehviter, 2 Grove brødskiver.

 

Kvelds 2:

En boks Tunfisk/Kesam, 2ss rapsolje. + omega tilskudd.

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Hvor sunt er 2x løvstek av kalkun, til middag midt på dagen når jeg er på jobb? Har ikke allverdens med pause, så det må gå fort å lage (har laget grandis tidligere, men deffer nå :p).

8646228[/snapback]

Bedre enn grandis iaf. Inneholder jo en del proteiner. Hvor mye fett er det i de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...