Gå til innhold

Hva spiser dere i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Karber" du opp i helgene, siden du har nesten ingen karbohydrater i kosten daglig?

Spiser egentlig ikke lite karb. I proteinshaken min er det 500ml melk, og med alt frukten så får jeg i meg ca 180 gram om dagen.

Så jeg karber ikke opp i helgen, men det blir ofte litt god mat på lørdagskvelden. :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
"Karber" du opp i helgene, siden du har nesten ingen karbohydrater i kosten daglig?

Spiser egentlig ikke lite karb. I proteinshaken min er det 500ml melk, og med alt frukten så får jeg i meg ca 180 gram om dagen.

Så jeg karber ikke opp i helgen, men det blir ofte litt god mat på lørdagskvelden. :)

 

Mye veier du?

Lenke til kommentar
"Karber" du opp i helgene, siden du har nesten ingen karbohydrater i kosten daglig?

Spiser egentlig ikke lite karb. I proteinshaken min er det 500ml melk, og med alt frukten så får jeg i meg ca 180 gram om dagen.

Så jeg karber ikke opp i helgen, men det blir ofte litt god mat på lørdagskvelden. :)

 

Mye veier du?

Rundt 76kg, hvordan det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
"Karber" du opp i helgene, siden du har nesten ingen karbohydrater i kosten daglig?

Spiser egentlig ikke lite karb. I proteinshaken min er det 500ml melk, og med alt frukten så får jeg i meg ca 180 gram om dagen.

Så jeg karber ikke opp i helgen, men det blir ofte litt god mat på lørdagskvelden. :)

 

Mye veier du?

Rundt 76kg, hvordan det?

 

Har jo litt betydning det iforhold til hvordan folk her kan vurdere mengden karbohydrater, proteiner og fett du spiser, om det er nok osv.

Lenke til kommentar

Frokost: 3 egg, 70-100g glutenfri havregryn, 3dl appelsinjuice, ett eple, én banan og multivitaminer

Lunch: 120g tunfisk, ett eple, én gulrot og weight gainer/protein shake, 30g mandler

Trening: vann

Etter trening: weight gainer/protein shake

Middag: Varierer, ofte kjøtt, poteter, grønnsaker, ris og slikt

Kvelds: 200-300g kyllingbryst, 125g brun villris, én banan, ett eple

 

Noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Frokost; To brødskiver, stor sett med kjøttpålegg, youhurt, ett glass melk og/eller jus.

Mellom; Muffin eller halvliter vann. Alt ettersom.

Lunch; To brødskiver med kjøttpålegg.

Etter skolen (sen eller ingen trening); Par brødskiver.

Middag (sen eller ingen trening); Det som står på bordet. Alltid ris, spiser bare potet på bortemiddager og til jul.

Mellom skole og trening (når jeg drar rett på turn); Det jeg har råd til, ofte varmmat fra ferskvaredisk. Eller to brødskiver. Eller det jeg orker av ett nyinnkjøpt brød og en boks nugatti.

Kvelds; Potetgull, sjokolademelk, brød, yoghurt, det som måtte stå framme av digg. Der kom godtesuget.

Endret av nostegar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Frokost; To brødskiver, stor sett med kjøttpålegg, youhurt, ett glass melk og/eller jus.

Mellom; Muffin eller halvliter vann. Alt ettersom.

Lunch; To brødskiver med kjøttpålegg.

Etter skolen (sen eller ingen trening); Par brødskiver.

Middag (sen eller ingen trening); Det som står på bordet. Alltid ris, spiser bare potet på bortemiddager og til jul.

Mellom skole og trening (når jeg drar rett på turn); Det jeg har råd til, ofte varmmat fra ferskvaredisk. Eller to brødskiver. Eller det jeg orker av ett nyinnkjøpt brød og en boks nugatti.

Kvelds; Potetgull, sjokolademelk, brød, yoghurt, det som måtte stå framme av digg. Der kom godtesuget.

 

Du kan ikke ha snop som en fast del av kostholdet! Glasset med sjokolademelk kan du beholde, resten av dritten bør du bytte ut asap!

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Jeg vet, prøver å skjerpe det.

 

Prøvd tunfisk? Hva med å ta en boks tunfisk og en banan som mellommåltid før trening istedet for dritten du spiser nå? Tunfisken kan du dryppe sitron og pepper på og ha på knekkebrød hvis du ikke synes det er spiselig i sin orginale form.

Lenke til kommentar

Hehe. Takk for tipset, men jeg liker hverken tunfisk, eller banan. Jeg er ultrakresen. Spiser fisk, men er begrensa hva jeg får tak i på ett kjøpesenter på en halvtime, som er så mye sunnere, (og spiselig) og jeg kan trene med rett etterpå, enn den matpakka eller varmmaten.

Lenke til kommentar

Frokost, ca kl 07.00: 2 skiver grovbrød( av og til ingers rugbrød). begge med kokt skinke/ kalkunskinke o.l

 

Lunch: ca kl 10:30: 2 skiver grovbrød( av og til ingers rugbrød). begge med kokt skinke/ kalkunskinke o.l

 

Mellommåltid: kl 14.00 2 appelsiner og et eple

 

TRENING fra 15-17

 

Middag kl 17.30: ca 100 gram kjøtt/fisk. Ofte kylling/kalkun. Diverse grønnsaker. Ikke noe marinade/olje, o.l

 

I løpet av kvelden: 1 appelsin, 1 et eple eller øvrig frukt jeg måtte ha på hybæl'n.

Lenke til kommentar

Noen sa at det er veldig vanskelig å bare spise seg ut av sin 'ordinære' vekt, lurer på om det er noen sannhet i det? Veier 56kg på 171cm og lurer på om jeg nesten må begynne å løfte vekter for å komme opp i vekt, fordi å spise mye til hvert måltid ser ut til å ha liten effekt (men kan være at jeg ikke spiser nok, men tror jeg spiser nok?). 62kg det høyeste jeg har veid.

 

Kostholdet er veldig variert, men frokost er som vanligvis 130g havregrøt + 1-2 egg (med plomme).

Lunsj varierer mellom rester fra gårsdagens middag, stekte egg + stekte poteter, eller noen kokte egg + havrefras eller lignende.

Vanlig middag er kyllingfilet med ris (ikke alltid brunris), hjemmelagede kjøttkaker med poteter + ertestuing, ovnsstekt fisk (laks, ørret), wok med ris (kylling / kjøtt fra koteletter), ribbe/kalvekjøtt stekt i ovn med poteter+ertestuing/kålstuing. Reinsdyrskjøtt spises det mye av også, og det er ofte veldig mye fett.

Noen ganger hjemmelaget pizza, noen ganger frossen pizza (full pakke). Ostesmørbrød med pepperoni+tomat (noen ganger til lunsj, men vanligvis til kvelds). Avogtil steker jeg bare en kyllingfilet og spiser bare det (krydret med grillkrydder o.l.).

Er ikke veldig aktiv, men har kompis som snart får tilgang til privat treningsrom med veldig mye bra.

 

Vet det er veldig rotete, både posten og kostholdet. Noen kommentarer?

Lenke til kommentar

Hvorvidt det er vanskelig å gå opp i vekt avhenger av gener og kroppstype. Noen trenger bare et et lite kalorioverskudd for å gå opp i vekt, mens andre trenger mer. Hvis du ikke går opp i vekt spiser du rett og slett ikke nok, selv om det virker som at du ikke gjør annet enn å spise. Sad but true :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Frokost:

130g havregryn, 3dl melk, mandler, kesam, kanel. Vann, grønn te.

Lunsj:

6 store brødskiver med diverse pålegg, grønnsaker. Vann, grønn te.

Middag:

200g laskefilet, 3 poteter, masse grønnsaker og saus. Vann.

Kveldsmat:

Et beger (500g) TINE Yoghurt Naturell m/fun light.

 

Stabil vekt på 45kg. (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...