Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok dette er rett og slett det dummeste jeg har hørt. Dette er en sånn typisk myte som ikke har noe hold i virkeligheten. Og uttalelser som dette

Bidrar rett og slett til unødvendig slitasje av jakka.

Viser at dere har absolutt null peiling på faget. La meg bare si det sånn. Jakka blir ikke slitt av å ha kneppet igjen to knapper framfor en.

 

Jakken er sydd for at bare den nedeste knappen ikke skal lukkes.

Nei det er den ikke. Den er sydd med to knapper fordi man kan bruke begge.

Jeg må si jeg stoler mer på AAAC og SF-brukere hva angår ekviperie enn en sølvjeansskredder.

Hvorfor kan du ikke bare stole på oss og se på bilder eller personer IRL for å se det at jakker ikke er sydd for å feste begge knappene? Hvis du ikke stoler på noen av delene kan du se BBC-dokumentaren "The Perfect Suit" (ligger på Youtube) for å høre en skredder si det. Tror det er i del 1 han sier det.

 

Morsomt at du sier at vi ikke har noe peiling på faget, men egentlig er det du som failer. Det må være en konsekvens av å starte med å drikke øl som toåring...

Endret av Phelge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok dette er rett og slett det dummeste jeg har hørt. Dette er en sånn typisk myte som ikke har noe hold i virkeligheten. Og uttalelser som dette

Bidrar rett og slett til unødvendig slitasje av jakka.

Viser at dere har absolutt null peiling på faget. La meg bare si det sånn. Jakka blir ikke slitt av å ha kneppet igjen to knapper framfor en.

 

Jakken er sydd for at bare den nedeste knappen ikke skal lukkes.

Nei det er den ikke. Den er sydd med to knapper fordi man kan bruke begge.

Jeg må si jeg stoler mer på AAAC og SF-brukere hva angår ekviperie enn en sølvjeansskredder.

Hvorfor kan du ikke bare stole på oss og se på bilder eller personer IRL for å se det at jakker ikke er sydd for å feste begge knappene? Hvis du ikke stoler på noen av delene kan du se BBC-dokumentaren "The Perfect Suit" (ligger på Youtube) for å høre en skredder si det. Tror det er i del 1 han sier det.

 

Morsomt at du sier at vi ikke har noe peiling på faget, men egentlig er det du som failer. Det må være en konsekvens av å starte med å drikke øl som toåring...

LoL. Det må være slitsomt for deg å ikke kunne argumentere faglig. Som for eksempel å forklare meg hvordan tjukk ull kan slites i stykker av å kneppe igjen en knapp. Kan du forklare meg dette?

 

Har du noen erfaring med bruk av tekstiler å henvise til? Hvis du kan dokumentere at en jakke er slitt som følge av knepping av to knapper, vil jeg gjerne se det.

 

Jeg kan faktisk lage klær. Kan du det? Jeg vet med andre ord hva jeg snakker om. Derfor trenger jeg ikke å overbevise deg eller se på noen bilder. Dere snakker kun om trender og myter, som ikke har et snev av sammenheng med sømfaget å gjøre. Men dere trår virkelig over deres egen grense når dere later som dere har kompetanse til å uttale dere om hvordan noe er sydd, og hva stoffer tåler og ikke tåler.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

LoL. Det må være slitsomt for deg å ikke kunne argumentere faglig. Som for eksempel å forklare meg hvordan tjukk ull kan slites i stykker av å kneppe igjen en knapp. Kan du forklare meg dette?

 

Har du noen erfaring med bruk av tekstiler å henvise til? Hvis du kan dokumentere at en jakke er slitt som følge av knepping av to knapper, vil jeg gjerne se det.

 

Jeg kan faktisk lage klær. Kan du det? Jeg vet med andre ord hva jeg snakker om. Derfor trenger jeg ikke å overbevise deg eller se på noen bilder. Dere snakker kun om trender og myter, som ikke har et snev av sammenheng med sømfaget å gjøre. Men dere trår virkelig over deres egen grense når dere later som dere har kompetanse til å uttale dere om hvordan noe er sydd, og hva stoffer tåler og ikke tåler.

Så vidt jeg kan huske skrev jeg:

Jakken er sydd for at bare den nedeste knappen ikke skal lukkes. Jakken blir rett og slett dradd ut av fasong om du lukker den nederste. Da sitter jakken lite flatterende på kroppen.

Jeg har altså ikke sagt en noe som helst om at jakken går i stykker, jeg har bare sagt at det ser stygt ut. Jeg vet ikke hvorfor du påstår at jeg har sagt at tykt ull slites i stykker av det, men du vil kanskje forklare?

 

Og siden du spør, så har jeg faktisk laget en bukse. Den er rosa batikkfarget, men jeg har fremeles laget en bukse. Og jeg kan strikke. Men hvorfor er det relevant hvor mye vi kan lage klær eller ikke, når jakkene vi snakker om her er laget for ikke å kneppes i bunn fordi det SER STYGT OG UFLATTERENDE UT?

Det er det eneste jeg har sagt her. Snittet på jakken er sydd for at den nedeste knappen ikke skal lukkes.

 

Så jeg vil faktisk ikke si jeg trør utenfor min egen kompetanse når jeg snakker om fasong og passform på klær. Det rent tekniske i tekstilene har jeg ikke nevnt før i dette innlegget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser flere som har kneppet igjen den nederste knappen på skjorta her. Det ser bare så jævlig stygt ut. De ødelegger jo hele skjorta. Dette er jo en klesoppfinnelse som er spesielt laget med seks knapper for at man kun skal kneppe igjen fem av dem!

Du trenger ikke bli flåsete fordi du lærte noe nytt om dressjakker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva ER det folk tror dette finger-tegnet betyr, og hvorfor tror de det gjør dem kule?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/V_sign

 

Får mye svar her, men ikke hvorfor folk synes det er så forbanna kult.

Trur rett og slett folk bare ikke veit hva det er.

Njeei, tror desverre ikke du er på det rette sporet her - V-tegnet er godt og gammelt, og da skal tommel krummes inn - altså et 2-finger-tegn.

Dette "nye" er 3 fingre, det er åpenbart at tommel er inkludert. Hvis det faktisk hadde vært V de prøvde på, med håndflaten inn, er de åpenbart bare uforskammede, da dette er den britiske ekvivalent til vår langfinger.

 

edit: Ser at noen av bildene mine er med tommel krøket - disse bommer enten på det de prøver på(å kopiere de andre coole kidsa med 3 fingre) - eller er uforskammede.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser flere som har kneppet igjen den nederste knappen på skjorta her. Det ser bare så jævlig stygt ut. De ødelegger jo hele skjorta. Dette er jo en klesoppfinnelse som er spesielt laget med seks knapper for at man kun skal kneppe igjen fem av dem!

Du trenger ikke bli flåsete fordi du lærte noe nytt om dressjakker.

Jeg har visst om denne "regelen" hele tiden. Det jeg ønsket var noen gode argumenter for hvorfor man skal følge den. Og det var det ingen som klarte å levere.

 

La meg bare understreke dette. Jeg har snakket med skreddere på Savile Row om dette også. Og det er kun en smakspreferanse som følges av en gruppe mennesker. Det er kulturbasert, og har ingenting med hva stoffet tåler, eller begrensninger som skredderen har pålagt bruken av jakken.

 

Men det er enda viktigere å få fram det unødvendige detaljfokuset enkelte har på riktig dressbruk. For dette er egentlig ikke noe de fleste bryr seg om. Det er viktigere at dressjakka har riktig passform, størrelses og proporsjonsmessig. Og hvis du har en skreddersydd dressjakke, så ser den bra ut på deg. Samme hvor mange knapper du har kneppet igjen, eller om du har den helt åpen.

Endret av Ramius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva ER det folk tror dette finger-tegnet betyr, og hvorfor tror de det gjør dem kule?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/V_sign

 

Får mye svar her, men ikke hvorfor folk synes det er så forbanna kult.

Trur rett og slett folk bare ikke veit hva det er.

Njeei, tror desverre ikke du er på det rette sporet her - V-tegnet er godt og gammelt, og da skal tommel krummes inn - altså et 2-finger-tegn.

Dette "nye" er 3 fingre, det er åpenbart at tommel er inkludert. Hvis det faktisk hadde vært V de prøvde på, med håndflaten inn, er de åpenbart bare uforskammede, da dette er den britiske ekvivalent til vår langfinger.

 

edit: Ser at noen av bildene mine er med tommel krøket - disse bommer enten på det de prøver på(å kopiere de andre coole kidsa med 3 fingre) - eller er uforskammede.

 

Eller bare at de ikke har peiling.

Lenke til kommentar

Du vet ikke hva du snakker om etter å sydd et par bukser i løpet av ett år på fritiden, Ramius. Når du er utdannet(?) journalist bør man kunne forvente at du begrunner en av de mange påstandene dine med kilder i ny og ne. De små anekdotene dine om at du har snakket med person X holder ikke mål.

Da får du betale. Jeg gjør ikke profesjonelt arbeid for deg gratis på et forum.

 

Det du sier stemmer heller ikke med virkeligheten.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Du vet ikke hva du snakker om etter å sydd et par bukser i løpet av ett år på fritiden, Ramius. Når du er utdannet(?) journalist bør man kunne forvente at du begrunner en av de mange påstandene dine med kilder i ny og ne. De små anekdotene dine om at du har snakket med person X holder ikke mål.

Da får du betale. Jeg gjør ikke profesjonelt arbeid for deg gratis på et forum.

 

Det du sier stemmer heller ikke med virkeligheten.

 

 

 

1; Det å benytte seg av fagkunnskap der det er nyttig forventes. Om jeg inviterer 10 kompiser bort for å male stua, så forventer jeg at de som er malere, bruker sin fagkunnskap. Du unnlater ikke å bruke ferdigheter fordi du vanligvis får betalt for dem.

 

2:

 

Hva stemer ikke med virkeligheten? Tidsaspektet, kvantiteten av bukser, eller har du utvidet med til skjerf?

Endret av OJ Doe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet ikke hva du snakker om etter å sydd et par bukser i løpet av ett år på fritiden, Ramius. Når du er utdannet(?) journalist bør man kunne forvente at du begrunner en av de mange påstandene dine med kilder i ny og ne. De små anekdotene dine om at du har snakket med person X holder ikke mål.

Da får du betale. Jeg gjør ikke profesjonelt arbeid for deg gratis på et forum.

Det er oss du prøver å overbevise. Du skal ikke skrive noen featureartikkel her. Du skal bare bruke et snev av den kunnskapen som forventes at en journalist har til å komme med noen få kilder på det du påstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...