Xcon94 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 (endret) ok,alt funker helt greit den ene dagen.. neste dag da jeg slår den på går den windows loadinga i 2 sec før jeg får en blåskjerm.. nå husker jeg ikke akurat hva den blåskjermen sa.. d går heller ikke ann å formatere, fordi at der man skal velge partisjon osv osv så får jeg en blåskjerm istedet.... er det noen som kan hjelpe meg? har et 754 oppsett... (amd sempron:P) Øystein. Endret 10. mai 2007 av Xcon94
Anathema Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Slo du maskinen av på vanlig måte..? Får du oppstartsalternativene, sikkerhetsmodus, vanelig oppstart osv?
Arne Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Hm... Kanskje denne posten kan hjelpe deg? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8487785 Får du blåskjerm om du set i cden og prøver å reparere windows?
Xcon94 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 nei, hadde en del problemer.. så jeg tok en go gammel "hold inne knappen i 5 sec".. å ja, jeg fikk oppstartsalternativer.
Anathema Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Da vil nok det Norbat skrev i tråden Arne linket til hjelpe deg.
Xcon94 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 ja jeg får blåskjerm da å.. der jeg egentlig sku hatt alternativer(reparer window, oprett partisjon osv) får jeg blåskjerm..
Anathema Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Du må først komme deg inn i reparer menyen fra boot fra cd-rom menyen ved oppstart (wow, den setningen sugde) Der gjør du som beskrevet i guiden hans.
Xcon94 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 kan noen gi meg en step-by-step guide om hvordan jeg kommer i reparer menyen:P d haster litt me å få den fiksa lizzom:P skal bare koble opp pcn min først.. så bare kom med forslag.
Anathema Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Putt i Windows XP plata i cdskuffen. Ved oppstart får du alternativet "Trykk en tast for å boote fra CD" - Trykk en tast. Så begynner windows å laste inn masse filer, deretter får du et valg om å trykke R for å reparere windows, dette gir deg tilgang til repairscreen (Tror det er R, men du vil kjenne den igjen uansett)
Xcon94 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 mhm... istedet for et valg om å trykke R.. får jeg blåskjerm.. da sitter jeg i litt av en knipe.. kan ikke reparere.. ikke formatere.. å heller ikke starte opp... pliiiiiz, trenger hjelp her... er stor-lan i morgen.. hei, nå fikk jeg opp menyen..(bare at d står trykk E, for å reparere windows..) nå fikk jeg opp en slags konsoll.. hva skal jeg skrive i den??
Anathema Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Prøv å kjøre chkdsk fra konsollen (eks. chkdsk /p /f) Lag også en ny oppstartssektor ved å skrive fixboot. Om dette ikke hjelper, lager du en ny boot.ini: Fra ledeteksten (i konsollen): Skriv: bootcfg /rebuild Du vil da få denne beskjeden: Total Identified Windows Installs: 1 [1] C:\Windows Add Installation To Boot List? Til dette sier du Yes/Ja (Y/J) til. Så kommer: "Enter Load Identifier." Her skriver du: Microsoft Windows XP Professional (om det er det du har) Neste: "Enter OS Load Options." Kan være blank eller 'standard': /Fastdetect Avslutt konsollen og restart pc'n. Dessuten bør du unngå å poste 5 poster etter hverandre, det finnes en rediger knapp.
Xcon94 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 funker fett nå da.. fulgte den posten til norbert eller hva han het... takker for støtten folkens.. redda dagen min:P
Zeph Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Minner om våre retningslinjer angåande bumping: Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn. 5(!) innlegg er slått saman, pass på dette til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå