Gå til innhold

Sommer = Grillmat og drikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

håper det blir noe grilling på meg i år :)

For jeg grilla ikke/spiste ikke grillmat en eneste dag i fjord :/

selv om vi hadde tidenes beste sommer...

 

Det kommer på det samme hva man hiver på grillen. Det meste kan grilles (ikke suppe,grøt etc) men av kjøtt og fisk =) og grønnsaker er også godt xD

Lenke til kommentar

Ingenting er bedre enn en god biff eller kanskje marinert indrefilet av svin på grillen. Skal nytes med potetsalat (helst hjemmelaget), bakte poteter eller en god nylaget salat og en iskald pils av godt merke (CB) ved siden. Ellers ryker som tidligere nevnt både flintstek, koteletter (sommer- og andre-), og pølser ned i magen på en god solfylt dag. De beste pølsene på grillen er ostepølsene man får kjøpt på Slakter Frivold i Kristiansand. Alle som har anledning til å prøve disse BØR gjøre det...

Lenke til kommentar

En bunke med grillpølser, lomper + diverse tilbehør, bl.a potetsalat er helt konge.

 

Men jeg slenger gjerne på en saftig biff, eller en svinefilet....lam gjør seg også bra på grillen.

 

Drikke? En kjølebag med en six-pack pils. Kanskje også en god rødvin hvis det er biff på grillen. Men øl er alltid bankers.

 

 

Pantera

(..ut å kjøpe ny grill....)

Lenke til kommentar

Forrett:

Grillet scampi med en frisk, syrlig salat og god hvitvin

Hovedrett:

Marinert flintstek med bakt potet m/tilbehør (f.eks smørdampede grønnsaker, salat, bacon, rømme o.l) og rødvin, kanskje en Barolo Ricossa 2002

Dessert:

Fruktspyd m. spekemat og hvitvin/øl

 

Vil forestille meg det ville vært en god grillkveld :) Legg til god musikk og selskap samt litt solskinn så er vi i drømmeland vil jeg si :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...