Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cipralex - Noen erfaringer?


karamasov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tankeløs

Jeg brukte cipralex en ukes tid pga altfor mye negative tanker. startet kun på 5 mg og husker ikke om jeg delte de i 2 men samme det.

 

begynte å bli veldig forvirra husker jeg suste rundt i butikkene å lyset ble som lysere og følelsene i kroppen kjentes ut som jeg skulle kollapse.fikk en utrolig panikkangst. og etter denne turen ville jeg bare holde meg hjemme og tok en joint som ikke hadde god virkning fikk bare noia.kunne ikke dra på jobb og la meg selv inn på psykriatisk fordi jeg følte jeg mistet kontroll over meg selv pga forskjellige følelsene jeg ikke kunne kontrollere. jeg ble selfølgelig kastet ut neste dag.

 

dette skjedde i juni og nå fortsatt er jeg blitt helt tankeløs! helt forferdelig og hukomelsen min er som en dement. snakker folk til meg i lange setninger,regnestykker får jeg ikke svart som gjør det vansklig for meg nå i forhold til jobb og personlige forhold,sex,utvikling.... hvem trenger vel ikke tankene sine?! er det noen som har hatt noe lignende erfaringer??

Lenke til kommentar
Gjest Tankeløs

Jeg brukte cipralex en ukes tid pga altfor mye negative tanker. startet kun på 5 mg og husker ikke om jeg delte de i 2 men samme det.

 

begynte å bli veldig forvirra husker jeg suste rundt i butikkene å lyset ble som lysere og følelsene i kroppen kjentes ut som jeg skulle kollapse.fikk en utrolig panikkangst. og etter denne turen ville jeg bare holde meg hjemme og tok en joint som ikke hadde god virkning fikk bare noia.kunne ikke dra på jobb og la meg selv inn på psykriatisk fordi jeg følte jeg mistet kontroll over meg selv pga forskjellige følelsene jeg ikke kunne kontrollere. jeg ble selfølgelig kastet ut neste dag.

 

dette skjedde i juni og nå fortsatt er jeg blitt helt tankeløs! helt forferdelig og hukomelsen min er som en dement. snakker folk til meg i lange setninger,regnestykker får jeg ikke svart som gjør det vansklig for meg nå i forhold til jobb og personlige forhold,sex,utvikling.... hvem trenger vel ikke tankene sine?! er det noen som har hatt noe lignende erfaringer??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har gått opp 15 kilo på 6 mnd på cipralex, alikevel sier leger og andre at det ikke er en bivirkning?

 

Ingen dårlig endring i kosthold, tvert i mot, er mer obs på hva jeg spiser.

 

Trener gjør jeg og, HVA FAEN? Er nødt til å slutte på de..

Lenke til kommentar

Har gått opp 15 kilo på 6 mnd på cipralex, alikevel sier leger og andre at det ikke er en bivirkning?

 

Ingen dårlig endring i kosthold, tvert i mot, er mer obs på hva jeg spiser.

 

Trener gjør jeg og, HVA FAEN? Er nødt til å slutte på de..

 

Gikk opp jævla mye når jeg gikk på dem jeg og, men man går ned igjen når man slutter med dem. Og hva er verst, ha noen ekstra kilo på kroppen eller å være jævla deprimert?

Lenke til kommentar
Gjest Skyggen

Jeg har hittil positive erfaringer med cipralex.

 

Kan begynne med å fortelle hvilken situasjon jeg var i. Hadde konstant angst, noen ganger var den svak men den var alltid der. Har/ hadde en mild depresjon. Var veldig distansert og hodet fungerte ikke optimalt. Var veldig tåkete. Klarte ikke tenke. Klarte ikke konsentrere meg og gjøre ting jeg likte som for eks spilling.

 

Gikk en måned på 5mg. Merket ikke mye forskjell verken negativt eller positivt.

 

Så begynte jeg på 15mg. De første ukene var jeg konstant deprimert. Hadde noen timer innimellom der jeg hadde energi og der angsten var borte. De stundene fikk jeg håp om at jeg kunne bli bedre. Og riktignok; Etter et par uker var jeg helt avslappet når jeg gikk hjemme og var på jobb! Kjente at hele kroppen slappet av og at tåken i hodet lettet. Plutselig klarte jeg å tenke igjen!

 

MEN: Jeg er fortsatt mye trist. Å klare å være avslappet veier opp for å være trist, så jeg har ikke noen ønsker om å slutte med tablettene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bivirkninger får du som regel bare de første 2-3 ukene. Jeg synes nå de hjelper, er ikke noe vidunder medisin som fjerner alt, men tar de værste toppene. Du må gi de litt tid før de fungerer, hos meg tok det 5-6 måneder før jeg merket bedring.

Idiot som jeg var så sluttet jeg bare brått med de for 3 uker siden, det var et sant helvette å skal aldri prøve meg på et sånt stunt igjen.

Lenke til kommentar

Som sagt, ingen vidundermedisin. Den kan sammenlignes med en krykke som man kan støtte seg på i perioder der det trengs. Bivirkninger har jeg ikke merket noe spesielt til. Virkningen i mitt tilfelle inntraff etter 2-3 uker. Mye er individuelt ved bruk av slike medisiner så du må bare kjenne etter og si fra hvis noe ubehagelig skjer.

Lenke til kommentar

Hei

jeg går på disse

blir ikke trøtt.

har fått et nytt liv etter jeg begynte på de.

 

 

 

Jasså? Men tabletten skal egentlig ikke gjøre dette. Ikke en gang som en bivirkning i startfasen. Man skal vel verken bli sløvere eller oppgiret av cipralex?

Lenke til kommentar

Jeg bruker cipralex..

Har en lang periode nå brukt 10mg, det har funket bra! Men tenker at 20mg kanskje ville gjøre prikken over i'en.. Gikk fra 10 til 20 for noen dager siden. I sted var jeg på butikken og fikk da et sterkt angstanfall, følte det skikkelig.. Har ikke hatt det på laaang tid.. Er dette på grunn av opptrappingen? Går det over, eller er det bare å gå tilbake på 10, og nøye seg med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...