Gå til innhold

djuice friends og djuice zero


Anbefalte innlegg

Sjekket ut Tele2 Kompis, og den er jo langt bedre enn Friends..

0 måneds avgift, ellers er det meste likt som med Djuice Friends, men så er pris per sms 10øre billigere også..

 

Med andre ord kan du faktisk sitte å ikke betale en skit, mens du snakker flere timer hver dag..

 

Haken er jo det at, nesten alle jeg kjenner har Djuice, så å ringe gratis til alle med Tele2 har null verdi for meg sånn sett.. Dama mi som bort et stykke unna her jo Djuice, og det er jo nettopp henne jeg vil ringe å snakke med i flere timer..

Pluss sende henne en haug av sms.. Da er det utrolig trist å se at Friends er såpass relativt dyrere enn kompis.. Jeg vil ende opp med 20øre mer per sms enn jeg har med mitt Djuice Cash idag, som jeg kommer til å merke..

 

Kompis er jo det perfekte abbenomentet for meg, bare trist at det er Tele2 og ikke Telenor :(

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chess oppdaterer sitt "ChessFriends"-abbonement.

 

Chess gjør som Telenor burde gjort,

nemlig lansere Friends som en tilleggstjeneste

man kan legge til på alle abbonement.

 

For 40 kr kan man nå ringe så mye man vil

uten å måtte betale for oppstartsavgift,

sende sms/mms for 40 kroner i måneden :)

 

Djuice friends skryter av 700 000 djuicekunder,

mens Chess kan skryte av over 1 500 000 chesskunder..

 

Problemet er at mine venner ikke har Chess,

og er bundet til Telenor enten via jobb eller telefonrabatt o.l.

 

For at djuice friends skal bli et like attraktivt tilbud må de:

- inkludere alle Telenorkunder og ikke bare djuice (frem til oktober)

- kutte startavgiften på 79 øre, og inkludere sms og mms

- relansere Friends som en tilleggstjeneste som kan brukes på alle abbonement

 

Helst bør de jo gjøre alle tre tingene, men det skjer aldri.

De får kanskje ikke lov av konkurransetilsynet heller, blir nok et for bra tilbud

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Sorry my bad.. Burde oppgitt kilde, eller lest bedre :p

Jeg tolket en artikkel på amob som 1,5 mill chesskunder,

men det var 1,5 mill TeliSonera-kunder.

http://www.amobil.no/artikkel/markedsutvik...er_kunder/31670

 

EDIT: Syntes uansett oppkoblingsavgiften er kjip på djuice friends.

Den bør de fjerne, og/eller legge til fri sms og mms djuice friends til djuice.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Jeg håper også Telenor fjerner oppkoblingsprisen på Djuice Friends,

nå fjerner jo de andre operatørene den, så jeg vil si at Telenor sitter kanskje med det dyreste, da også det dårligste "Friends" tilbudet av alle operatørene som har et slikt tilbud. Dog er jeg pent nødt til å holde meg til Djuice, i og med at så godt som samtlige jeg kjenner og har behov for å ringe til har Djuice, så Tele2 Kompis blir jo da temmelig meningsløst.

 

Syntes også det er litt trist at Djuice Friends ikke inkluderer Telenor abonnementer, men kun Djuice. Fryktelig vanskelig for meg å skille mellom hvem som har Djuice, og hvem som har Telenor. Er faktisk en del jeg kjenner som faktisk ikke vet om de har Djuice eller Telenor.

Djuice og Telenor er jo strengt tatt den samme operatøren, så jeg syntes at det burde vært gratis til alle.. Hvert fall med tanke på at Djuice Friends har både fast månedspris og temmelig høy oppkoblingspris. Mens andre operatører tilbyr sine "Friends" abonnementer uten noen månedspris eller oppkobling.

 

Men forhåpentligvis vil tilbudet bare forbedre seg, og forbedre seg med tiden.

Håper vi får se gratis oppkobling, null måneds pris eller muligheten for å ringe gratis til samtlige med noe som helst slags abonnement fra Telenor, og ikke bare de som har Djuice.

Tror en av de tingene vil bli realitet før året er omme.

 

Men noe jeg ikke skjønner meg på i det hele tatt, er hvorfor i allverden månedsprisen på Djuice Friends plutselig blir hele 189kroner hvis du binder deg til abonnementet når du kjøper deg en ny mobiltelefon.

 

På nettbutikken til Djuice får du en Nokia N95 til 3999 med Djuice Friends.

Da binder du deg i 12mnd, med andre ord. De første 12mnd betaler du hele 189kroner per måned, isteden for 29kroner.

Da tar vil bare 189 - 29, som er 160. Du betaler altså 160kroner ekstra i måneden fordi du bandt deg til Djuice Friends. På 12mnd blir det 1920kroner.

Da tar vi det selve mobilen først kostet, altså 3999 og plusser på de ekstra kostnadene på 1920kroner.

Det blir totalt 5919kroner.

 

5919kroner? Hva skal det forestille? Skal det ikke være lønnsomt å binde seg?

Da er det jo latterlig at du heller kan kjøpe mobilen for 5729 hos CDON.com, og heller da bare tegnet et Djuice Friends abonnement separat. Det er billigere, og du er ikke bundet til abonnementet i 12mnd.

 

Jeg finner ikke logikken i dette :hmm:

Lenke til kommentar

En annen måte å spare noen kroner på (hvis man vil kjøpe billigere telefon) er å binde seg til Superminutt og fortsette å bruke djuice friends. Da blir månedsprisen 168 kr (139 + 29) og ikke 189 som det hadde blitt med djuice friends.

 

Da får man med på kjøpet et abbonement du kan bruke når du feks er hjemme (med backuptelefonen), eller bærer på to telefoner (for de som liker sånt) og trenger å ringe andre Telenorkunder (fasttelefon eller vanlig mobil), altså de som ikke er djuicekunder.

 

Fint du er enig med meg RamGuy, Telenor må enten inkludere alle Telenors kunder, inkludere sms/mms, droppe oppstarts- eller månedsprisen i førsteomgang for å møte konkurransen fra Chess og Tele2.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din allikevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 198 kroner per måned. Månedspriser på tjenester som du ønsker å kombinere med abonnementet og etableringspris kommer også i tillegg....

 

 

Menes med dette at i avtaleperioden kan en ringe for 198 kroner per måned, uten at en faktureres for bruk? Slik at hvis jeg kjøper en telefon som koster 4000 med djuice zero vil den koste 4000 + 12 x 198 dersom en ikke bruker telefonen for mer enn 198 per måned? :roll:

Endret av jjjhhhsss
Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått dette riktig..

 

Hvis jeg nå skaffer meg Djuice Friends, så kan jeg ringe gratis til alle med Djuice abbenoment? Gjelder dette også andre Telenor abbenomenter? Som Telenor Bedrift osv..? Vil oppstart gebyrene komme i tillegg, uansett om jeg ringer til noen med NetCom eller Djuice?

 

Er det en "enkel" måte jeg kan sjekke om vedkommende jeg har tenkt til å ringe faktisk har Djuice eller ikke? :p

Sånn at jeg vet om jeg kanskje skal finne hustelefonen eller ikke..

 

Og hva vil 189 i månden m/telefon si?

Er det hvis at jeg for eksempler kjøper meg en Nokia N95, bundet opp imot Djuice Friends.. Så koster det meg 189 i månden de første 12måndene? Også blir det 29kr i månden?

8849589[/snapback]

 

er det ikke alle telenor kunder fram til oktober. og etter dette til ca alle 700 000 djuice kunder.

Oppstart i tillegg uansett hvem du ringer..

Lenke til kommentar
Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din allikevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 198 kroner per måned. Månedspriser på tjenester som du ønsker å kombinere med abonnementet og etableringspris kommer også i tillegg....

 

 

Menes med dette at i avtaleperioden kan en ringe for 198 kroner per måned, uten at en faktureres for bruk? Slik at hvis jeg kjøper en telefon som koster 4000 med djuice zero vil den koste 4000 + 12 x 198 dersom en ikke bruker telefonen for mer enn 198 per måned? :roll:

9099729[/snapback]

 

De 99 som er "ekstra" i 12 mnd for binding er kroner du må betale og ikke kan ringe for. De 99 som er minimumsdebetering er det bare å ringe for.

 

Så hvis du ringer for 110 kr en måned så betaler du med binding 99 + 110 = 209,- Hvis du ringer for 60 kr en måned betaler du med binding 99 + 99 (selv om du bare ringte for 60) = 198,-

 

Håper dette gjorde det mere klart.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...