Gå til innhold

Er hiper 580w type R ustabil?[Besvart]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Hiper 580 for inntil litt siden. Den tok kvelden etter ca 9 mnd'er.

Min hadde 4 sprengte kondensatorer av typen Fuhjyyu (2x 2200uF 10V og 2x 100uF 10V)

Prøv et kort søk på Google om det merket kondensatorer og du vil ikke finne mye positivt. De er gjennomgående mannsjit og kommer alle før eller siden til å ryke.

Heldigvis for meg så tok ikke PSUen med seg noen andre komponenter i maskinen i det den blåste.

Jeg var ikke interessert i å få denne PSU'en byttet til en ny en av samme slag fra forhandleren, så jeg byttet kondensatorene selv.. uten hell. Det hadde nok gått flere deler inni der i smellet.

Det kommer aldri til å stå deler fra Hiper i mitt hus igjen.

Lenke til kommentar

Mine to Hipere er like kalde og stille som alltid de. Lunka luft ut av vifta bak. Sånn har de vært nå h.h.v 18 og 19mnd.

 

Jeg TROR snart det har vært en større komponentendring etter at den første batchen ble sendt ut eller noe sånt. Blant annet fordi noen av de har hatt mer bråk på 80mm vifta enn jeg har hatt.

 

Begge mine systemer med Hiper har vært dønnstabile, ikke noe varmgang eller bråk.

 

Derimot har jeg sliti med MIST og OCZ Psuer. De er nok bra, men begge de MIST jeg har hatt røyk etter 2-3 måneder (ikke like), og en OCZ som var svært ustabil med pipelyder. Men det er nok ikke noen dårlige merker noen av disse, bare jeg som har hatt problemer med de :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en Hiper 580 for inntil litt siden. Den tok kvelden etter ca 9 mnd'er.

Min hadde 4 sprengte kondensatorer av typen Fuhjyyu (2x 2200uF 10V og 2x 100uF 10V)

Prøv et kort søk på Google om det merket kondensatorer og du vil ikke finne mye positivt. De er gjennomgående mannsjit og kommer alle før eller siden til å ryke.

Heldigvis for meg så tok ikke PSUen med seg noen andre komponenter i maskinen i det den blåste.

Jeg var ikke interessert i å få denne PSU'en byttet til en ny en av samme slag fra forhandleren, så jeg byttet kondensatorene selv.. uten hell. Det hadde nok gått flere deler inni der i smellet.

Det kommer aldri til å stå deler fra Hiper i mitt hus igjen.

8849942[/snapback]

 

 

Ja fuhjyyu kondensatorer er blant de dårligste og mist holdbare som finnes.

 

List of Bad Cap Manufacturers på www.badcaps.net

 

Da er det ikke så rart at det er mange Hiper 580 som har tatt kvelden.

 

List of Good Cap Manufacturers på www.badcaps.net

 

 

Fin side http://www.jonnyguru.com/index.php som stort sett tester bare PSU-er og opplyser hva slags kondensatorer som er brukt i PSU-ene.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Har hatt litt problemer i det siste, maskinen har uten forvarsel bare slått seg av, kan skje 1-2 ganger daglig.

trykker eg på knappen rett etterpå starter den fint opp igjen uten problem.

Begynner å irritere meg, har holdt på i en ukes tid.

Har Hiper type-R 580W, kan det vere den som har noko med det å gjer?

Lenke til kommentar
Har hatt litt problemer i det siste, maskinen har uten forvarsel bare slått seg av, kan skje 1-2 ganger daglig.

trykker eg på knappen rett etterpå starter den fint opp igjen uten problem.

Begynner å irritere meg, har holdt på i en ukes tid.

Har Hiper type-R 580W, kan det vere den som har noko med det å gjer?

8859840[/snapback]

 

Det kan være Hiperen.

Du kan kontrolere om du har riktig 12v, 5v og 3,3v med EVEREST.

Har du voltmerer så er det best å bruke det.

 

Blir Hiperen din varm, Fuhjyyu kondensatorer ryker fort under høye tempraturer.

Kan du se i gjennom vifta om det er noen kondensatorer som lekker eller buler litt ut på toppen.

 

 

Identifying Bad Caps

Test av PSU med Fuhjyyu caps, som ser ut til å ha nesten samme innmat som mist 500w

 

Det er ofte kondensatorne til venstre i bildet som ryker.

post-49600-1181844302_thumb.jpg

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

sjekket volten med everest i går, og dei var rett lastet cpu å minne i eit par minutt med orthos, men det haldt seg stabilt. Har ikkje sjekket etter om den er varm, får gjer det etter jobb.

 

Edit: Den var ikkje noko spesielt varm, prøvte å sjå etter øydelakte kondensatorer, men kunne ikkje sjå nokon, skal sjå bedre etter seinare.

Endret av Untouchable
Lenke til kommentar
sjekket volten med everest i går, og dei var rett lastet cpu å minne i eit par minutt med orthos, men det haldt seg stabilt. Har ikkje sjekket etter om den er varm, får gjer det etter jobb.

 

Edit: Den var ikkje noko spesielt varm, prøvte å sjå etter øydelakte kondensatorer, men kunne ikkje sjå nokon, skal sjå bedre etter seinare.

8866436[/snapback]

 

 

Det er jo en mulighet for at det er noe annet enn PSU-en som er feil.

 

 

Her kan du lese på et annet forum om Fuhjyyu syndrome og Random Reboots - Power Supply

 

Urban Dictionary Fuhjyyu

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Mine to Hipere er like kalde og stille som alltid de. Lunka luft ut av vifta bak. Sånn har de vært nå h.h.v 18 og 19mnd.

 

8850771[/snapback]

 

Samme med mine to 530 Wattere, en R-type og en med faste kabler. Den med faste kabler har driftstid 25 mnd 24/7 og R-typen 6 mnd.

 

Men det virker som Hiper har større variasjon mellom de ulike produksjonsbatchene enn f.eks Seasonic og Corsair.

Lenke til kommentar
Mine to Hipere er like kalde og stille som alltid de. Lunka luft ut av vifta bak. Sånn har de vært nå h.h.v 18 og 19mnd.

 

8850771[/snapback]

 

Samme med mine to 530 Wattere, en R-type og en med faste kabler. Den med faste kabler har driftstid 25 mnd 24/7 og R-typen 6 mnd.

 

Men det virker som Hiper har større variasjon mellom de ulike produksjonsbatchene enn f.eks Seasonic og Corsair.

8870578[/snapback]

 

 

Problemet til Hiper er Fuhjyyu caps som ikke tåler varme.

Har du god ventilasjon og Hipern holder seg kald, så kan Hipern holde i mange år uten at den ryker.

Har du dårlig ventilasjon som at Hipern blir varm, så vil den ofte ryke etter et par år.

Lenke til kommentar

Ooooog DER røk Hiper'en min. Etter ca. halvannet års bruk. For øvrig den andre som ryker her i huset. Ustabile spenninger siden jeg fikk den, lys som står og blinker som besatt selv om PCen er av og har vært av i timesvis - og nå til slutt en konstant hvine/pipelyd uansett om PCen var av eller på. Sender den til komplett nå, så får vi se hva de sier. Mist 500W er vertfall på vei.

 

Hvis jeg får en ny Hiper fra komplett skal den rett på bruktmarkedet for å si det sånn..

Lenke til kommentar

haha

har selv kjøpt mange typer PSUer, Chieftec, Qtec, Mist og fortron.

Alle sammen røk mellom 6 - 14 mnd så hørte jeg at Hiper var bra så kjøpte jeg 2 stk, en 700W til serveren og en 580W til gamer PCen. har hatt det i litt over ett år nå og har hatt ingen problemer og begge maskiner er proppfull av ting, serveren har 17 Harddisker og 6 vifter som står i og den står på 24/7 ALLTID!. har ikke hatt et problem siden eg bytte PSUer.

Er Svært fornøyd med Hiper og komme til å holde meg til Hiper til jeg får problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hei.

jeg jeg kjenner en som jobbet på datakjeden i arbeidsuken får ca: 2 uker siden.

 

Og når dem på datakjeden spørte hva slags psu han hadde svarte han hiper<3 :love:

Da lo dem bare! De sa den var ustabil me volt og sånn.

Er dette rett eller er det bare datakjeden som har helt feil?

 

offtopic: Har ikke hiper vunnet div. tester?

8552223[/snapback]

Min Hiper 580 varte i ganske nøyaktig 1.5år.

For ei og ei halv uke siden returnerte jeg den til PSdata med beskrivelsen "død".

I dag fikk jeg erstatningsPSU, og på den sto det ikke hiper, ei heller sto det 580W.

Men det var en Thermaltake 750W psu, har montert den nå og den fungerer vertfall. Så da er jeg fornøyd.

Men PS stakk av med den fine boksen som fulgte med hiper'n! Jeg vil ha den tilbake!!

 

En annen ting er vel at psdata da kanskje har innsett problematikken med disse psu'ene, siden de ikke engang gjør krav på nye psu'er fra hiper, og heller sender ut psu'er fra andre produsenter, uten et eneste spørsmål eller noen ting?

 

Får håpe denne psu'n holder i 1.5 år også da! :D

Lenke til kommentar

Min Hiper Type-R 580W røk for 2 uker siden, etter ca 1,5 år. Første strømforsyningen jeg har hatt som jeg har byttet ut fordi den røk på 15-20 år, den forrige var på en 386sx 16MHz. Kjøpte Mist denne gangen. Da jeg var inne hos Netshop Oslo og hentet den nye var det faktisk en annen der samtidig som hentet en erstatnings-Hiper. Kommer nok ikke til å kjøpe flere av dem.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

desverre...

 

må nok melde at min Hiper Type-R 580W også har tatt kvelden. Er ikke 100% sikker på hvor lenge den var i gang, men rundt 2 år 24/7.

 

men blank og fin var den :hrm: og kabelstrømpene ryddige.

 

nå er det en seasonic s12 500W som står der.

 

/jchoft

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...