Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørs på prisen man spanderer. 100kr er ikke en dritt og det kan jeg leve med når det ikke er alkohol i bilde.

Feks hvis man kommer først til kinoen og damen/gutten er litt senere kjøper jeg gjerne bilettene til oss, og ser aboslutt ikke noe problem. Men jeg har også venner som jeg ikke spanderer på mer enn 10-30kr, fordi jeg vet hva slags mennesker de er , iforhold til andre venner igjen jeg kan låne vekk 1000- 10 000kr til..

Det er det samme med jenter, du vet hva slags jente du har i hånda å om det er noe å spandere på - men igjen, tenk på prisen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å spandere på jenta om jeg ber henne med ut på ting. Det eneste jeg krever tilbake er at de i det minste sier takk (noe de fleste jenter er dårlige til).

Å spandere på helt ukjente jenter ute på byn gjør jeg aldri.

Skrevet (endret)

Nyhus spanderte kinobillett på meg i dag :D

Også spanderte jeg øl på han etterpå ^^

Men så spanderte Nyhus en halv øl på Espen.

edit: Også spanderte Espen Pai en cola på meg.

Endret av bazukh
Skrevet

Jeg synes det blir direkte galt om jenta betaler når man kjøper mat på resturant eller lignende. Samme med kino og annet sånt.

Husholdningsartikler synes jeg det burde være en grei fordeling, mannen kjøper alt det store, mens kvinnen betaler for mat og sånt.

Skrevet
Jeg synes det blir direkte galt om jenta betaler når man kjøper mat på resturant eller lignende. Samme med kino og annet sånt.

Mener du at det blir galt at jenta betaler for seg selv, eller at hun betaler for begge?

Skrevet

Husholdningsartikler synes jeg det burde være en grei fordeling, mannen kjøper alt det store, mens kvinnen betaler for mat og sånt.

8548519[/snapback]

1950 ringte og ville ha tilbake holdningene sine...

Skrevet (endret)

8548519[/snapback]

8549306[/snapback]

Såså, de fleste ungene har ett vrangsyn på hvordan verden egentlig er.

Edit; Let kids be kids.

Endret av J@cob
Skrevet

"Bør gutter spandere på jenter?"

Bør og bør. Jeg synes ikke man bør forvente at gutter spanderer. Jenter/kvinner tjener penger de også, og da blir det litt feil å forvente at gutter spanderer. Klart, alle liker å bli spandert på, men det gjelder like mye gutter som jenter. Sånn sett kan man spørre seg om jenter bør spandere på gutter også.

Uannsett, jeg er ikke spesielt villig til å være den eneste som spanderer. Det er ikke slik at kjøper jenter eller tiden jeg har med de. Må jeg det så får jeg heller leve uten. Når det er sagt så vil jeg jo selvsagt spandere i blant forutsatt at hun også gjør det. Om det ikke går opp-i-opp er ikke så farlig, poenget er bare å ikke føle at man kjøper noen.

Tilslutt kan man vel nevnte at det vel tradisjonelt sett er den som ber noen ut som spanderer.

Skrevet
I begynnelsen syntes jeg gutta burde spante, seinere i et eventuelt forhold syntes jeg det burde være noenlunde 50/50.

8550911[/snapback]

Ok du vil ikke ha likestilling med andre ord :cool:

Skrevet
I begynnelsen syntes jeg gutta burde spante, seinere i et eventuelt forhold syntes jeg det burde være noenlunde 50/50.

8550911[/snapback]

Ok du vil ikke ha likestilling med andre ord :cool:

8550930[/snapback]

Nei... Med dagens normer og forventinger ville jeg ha blitt overrasket og mulig fornærmet om gutten forventet jeg skulle dra opp lommeboken også på første daten. ;)

Skrevet
Mener du at det blir galt at jenta betaler for seg selv, eller at hun betaler for begge?

8548716[/snapback]

At hun betaler for begge. Skal hun ha noe selv får hun bare kjøpe det.

8549306[/snapback]

Mulig jeg er konservativ når det gjelder dette, men det er nå sånn jeg synes det skal være.

Har opplevd at de som jobber i butikk har sett rart på meg når dama betalte.

Skrevet
... selv når/hvis det er du som ber han ut?

8551292[/snapback]

Hvorfor skulle jeg be han ut..? :roll:

8551297[/snapback]

Fordi du er interessert? Eller er det bare gutter som skal invitere ut?

Skrevet
Fordi du er interessert? Eller er det bare gutter som skal invitere ut?

det er mange jenter som forventer at gutten ber dem ut. hvis ikke det skjer så tar de det som et tegn på at han ikke er interisert og skrinlegger hele prosjektet.

:hrm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...