Gå til innhold

Fallout 3 teaser om ca en måned!


Anbefalte innlegg

Some comments from Pete Hines, Bethesda's PR-in-chief:

 

1) Yes, that's in-engine (in-engine means it's done with game assets in our rendering engine, but isn't done real-time. If it was done in real-time, that'd be gameplay footage. This isn't something, for example, that was sent to some house [e.g. Blue Studios] so they could build assets and render it out, and create something for us to release [e.g. Dawn of War 40K intro cinematic]).

2) Yes, that's The Ink Spots singing "I Don't Want to Set the World On Fire"

3) Yes, that's Ron Perlman [voiceover man extraordinaire of Fallout 1 and 2].

 

Lukter fps det her.

8790375[/snapback]

Hvordan får du det til å "lukte" fps?

Selv tror jeg ikke de våger å gjøre det til fps og bli hengt etter ballene av "hele spillverdenen".

8791988[/snapback]

Det er jo bare gjetning, men et par ting hinter til dette.

 

Vi tar selvfølgelig utgangspunkt i teaseren som nettopp ble lagt ut og det faktum at den er laget in-engine. Dette er med andre ord bilder fra selve spillet, men ikke nødvendigvis fra den synsvinkelen som kommer til å bli brukt.

 

Hvis man så tar utgangspunkt i bildene så tilsier det for meg at det her er langt vekt på elementer som er viktige for fps, men ikke like mye for for eksempel isometrisk.

Ved isometrisk kameraføring er man zoomet mye lengre ut og det er derfor ikke nødvendig med den samme detaljrikdommen på nært hold. Detaljrikdom på nært hold er derimot svært viktig for fps.

I tillegg til dette er tjukt av små detaljer i taket på bussen, plakater, håndtak, rør osv. Dette er viktig i fps der man gjerne går inn i ting, som busser, og ser opp. I isometrisk synsvinkel løses dette oftere med at man kutter bort takket og ser det hele ovenfra og igjennom takket.

 

Dette er naturligvis bare spekulasjoner, men siden du spurte så svarer jeg. :)

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha. Litt drøyt å kalle dette en trailer. Kanskje den korteste teaseren jeg har sett noen gang. Men det betyr ikke at den ikke fungerte på meg :) Har rundet eneren og toeren flere ganger, så jeg gleder meg. War. War never changes.

8790430[/snapback]

 

"A teaser trailer, or teaser is a short trailer used to advertise an upcoming movie or television series .Teasers, unlike typical theatrical trailers, are usually very short in length"

 

Er samme med spill, teasers er korte så kommer de gode saftige trailerne seinere :]

 

Nå var jo videoen ganske retrofuturistisk da. En annen ting er at det muligens nye fraksjoner og da er det kasnkje ikke så rart om de har annen type armor.

8792044[/snapback]

 

Tror det var en Brotherhood power armor, syntes eg såg merket deres i alle fall.

Lenke til kommentar
Some comments from Pete Hines, Bethesda's PR-in-chief:

 

1) Yes, that's in-engine (in-engine means it's done with game assets in our rendering engine, but isn't done real-time. If it was done in real-time, that'd be gameplay footage. This isn't something, for example, that was sent to some house [e.g. Blue Studios] so they could build assets and render it out, and create something for us to release [e.g. Dawn of War 40K intro cinematic]).

2) Yes, that's The Ink Spots singing "I Don't Want to Set the World On Fire"

3) Yes, that's Ron Perlman [voiceover man extraordinaire of Fallout 1 and 2].

 

Lukter fps det her.

8790375[/snapback]

Hvordan får du det til å "lukte" fps?

Selv tror jeg ikke de våger å gjøre det til fps og bli hengt etter ballene av "hele spillverdenen".

8791988[/snapback]

Det er jo bare gjetning, men et par ting hinter til dette.

 

Vi tar selvfølgelig utgangspunkt i teaseren som nettopp ble lagt ut og det faktum at den er laget in-engine. Dette er med andre ord bilder fra selve spillet, men ikke nødvendigvis fra den synsvinkelen som kommer til å bli brukt.

 

Hvis man så tar utgangspunkt i bildene så tilsier det for meg at det her er langt vekt på elementer som er viktige for fps, men ikke like mye for for eksempel isometrisk.

Ved isometrisk kameraføring er man zoomet mye lengre ut og det er derfor ikke nødvendig med den samme detaljrikdommen på nært hold. Detaljrikdom på nært hold er derimot svært viktig for fps.

I tillegg til dette er tjukt av små detaljer i taket på bussen, plakater, håndtak, rør osv. Dette er viktig i fps der man gjerne går inn i ting, som busser, og ser opp. I isometrisk synsvinkel løses dette oftere med at man kutter bort takket og ser det hele ovenfra og igjennom takket.

 

Dette er naturligvis bare spekulasjoner, men siden du spurte så svarer jeg. :)

8792506[/snapback]

Litt mer resonnering/antagelse en jeg klarte :p

Håre og tror i det minste at det ikke blir ett skyte spill, det hadde jo vert super mongo!

Men at man kan se i førsteperson hadde vert kult tror jeg. Selv om man da antagelig ikke hadde fått turnbasert (som jeg håper på) kamp siden det hadde sett noe rart ut.

Det blir kanskje litt vanskelig å få frem den rette Fallout stemningen i første persons synsvinkel, så jeg håper jo på skrått ovenfra.

Lenke til kommentar

Er det bekreftet at de skal bruke 'Oblivion' motoren til dette spillet? Hvis Fallout ikke kommer før om halvannet år er det vel kanskje en ny eller i alle fall en skikkelig revidert motor som skal benyttes..

 

Suksessen for min del kommer nok uansett til å falle mer eller mindre på om det blir turbasert eller ei som forgjengerene. Det er nok spill hvor man flyr rundt og skyter, det er jeg litt lei. Dessuten er jeg blitt halvgammal og blir så stressa av sånt ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

'Oblivion' motoren som også blir kalt 'Gamebryo Engine' er den de skal bruke ja. Men det spekuleres også om de skal bruke den nye versjonen 'Gamebryo 2'.

 

Men man vet jo aldri om de skifter ved et senere tidspunkt. Men vil tro det er den motoren de holder seg til.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Er Gamebryomotoren oppgradert for DX10? Blir vel for dumt å komme neste høst med et storspill som bruker 'gammel' grafikkmotor. Jeg veit grafikken ikke er alt, spesielt lite viktig er dette på turnbased som jeg ønsker, men det er stort potensiale for mye kult i fallout med avansert lys og fysikk.

Lenke til kommentar

Teaseren kjøpte meg ihvertfall. Spiller det første spillet for tiden (når jeg ikke er travelt opptatt med gang wars i GTA SA, sukk), og jeg synes det har en herlig stemning og svært høy spillbarhet.

 

Jeg fikk gåsehud av teaseren. Kamerasveip, musikk og slutten, det var nydelig alt sammen :)

Lenke til kommentar
Mener å ha lest det for en god stund siden. Uansett, Bethesda henger etter en tynn tråd hos mange hardcore gamere rundt omkring i verden allerede etter "floppen" med Oblivion. Så dersom de ødelegger Fallout 3..

8794857[/snapback]

Lyst å forklare hvordan Oblivion "floppet"? Det har jo blitt kåret av en unison presse til å være et av fjorårets beste spill, samt solgt utrolig mange kopier.

 

Jaja, dette blir nok knall. Jeg gleder meg som en unge. Ikke noe poeng å skrive noe annet. Sammen med Starcraft II så er dette det mest etterlengtede spillet noensinne (sammen med System Shock III da).

Lenke til kommentar
'Oblivion' motoren som også blir kalt 'Gamebryo Engine' er den de skal bruke ja. Men det spekuleres også om de skal bruke den nye versjonen 'Gamebryo 2'.

 

Men man vet jo aldri om de skifter ved et senere tidspunkt. Men vil tro det er den motoren de holder seg til.

8794502[/snapback]

 

Nå har spillmotoren *fint lite* å gjøre om hvordan spillet ender opp. Ingen ting i veien for at vi får et turbasert spill. Jeg nevner at Civilization IV bruker samme spillmotor, og det er på langt nær likt Oblivion... ;)

Lenke til kommentar
Mener å ha lest det for en god stund siden. Uansett, Bethesda henger etter en tynn tråd hos mange hardcore gamere rundt omkring i verden allerede etter "floppen" med Oblivion. Så dersom de ødelegger Fallout 3..

8794857[/snapback]

Lyst å forklare hvordan Oblivion "floppet"? Det har jo blitt kåret av en unison presse til å være et av fjorårets beste spill, samt solgt utrolig mange kopier.

 

Jaja, dette blir nok knall. Jeg gleder meg som en unge. Ikke noe poeng å skrive noe annet. Sammen med Starcraft II så er dette det mest etterlengtede spillet noensinne (sammen med System Shock III da).

8802132[/snapback]

 

Floppet jo ikke på det kommersielle plan. Salget gikk jo fint det, men en god del hardcore fans av Elder Scrolls mente spillet var altfor hypa og dermed "floppet" hos dem. Mener ikke bokstavelig talt at det floppet lissom. Men en god del fans ble skuffet over alle de hypede aspektene av spillet som liksom skulle bli så bra. Som Radient AI osv.

Lenke til kommentar

Veldig mange brukerne ble misfornøyd med spillet, uansett som det solgte bra og anmelderne likte det, så var det fremdeles veldig få som likte det etter at de hadde kommet gjennom det en gang, det var da folk begynte å merke alle feilene og hvor sykt repetivt det var, så derfor floppet det i øynene på brukerne, men ikke på et kommersielt plan.

Lenke til kommentar

Jepp! :) Husker bare selv hvor sykt skuffet jeg ble over hvilke blandede følelser jeg fikk etter at jeg kom ut av dungeonen og ut i den frie verden. Førstningen i spillet er jo nydelig med cellen og alt det der, men når jeg kom ut av the sewers.. Det verste er jo uten tvil hvordan de har bygd opp verden på. Små celler der ting blir loadet inn i og Distant LOD, men problemet ble jo at det hele så for j*vlig ut. Etter en del mods osv ble jo dette bedre, men likevel.. Ingen dynamisk loading her i gården nei! Derfor jeg mener at spillet burde ha blitt utviklet på et senere tidspunkt med samme type teknologi som Crysis eller Alan Wake med dynamic distand LOD, noe Oblivion ville ha hatt stor bruk for. På grunn at det dårlige celle-systemet, fikk vi jo heller ikke se hva Radient AI var godt for. Greit nok at det fungerte osv, men vi fikk jo ikke se noe særlig til det på grunn av all loadingen.

Lenke til kommentar
Jepp! :) Husker bare selv hvor sykt skuffet jeg ble over hvilke blandede følelser jeg fikk etter at jeg kom ut av dungeonen og ut i den frie verden. Førstningen i spillet er jo nydelig med cellen og alt det der, men når jeg kom ut av the sewers.. Det verste er jo uten tvil hvordan de har bygd opp verden på. Små celler der ting blir loadet inn i og Distant LOD, men problemet ble jo at det hele så for j*vlig ut. Etter en del mods osv ble jo dette bedre, men likevel.. Ingen dynamisk loading her i gården nei! Derfor jeg mener at spillet burde ha blitt utviklet på et senere tidspunkt med samme type teknologi som Crysis eller Alan Wake med dynamic distand LOD, noe Oblivion ville ha hatt stor bruk for. På grunn at det dårlige celle-systemet, fikk vi jo heller ikke se hva Radient AI var godt for. Greit nok at det fungerte osv, men vi fikk jo ikke se noe særlig til det på grunn av all loadingen.

8802618[/snapback]

 

"I saw a mudcrab the other day..."

 

"Such hideous creatures! I Try to avoid them whenever I can.."

 

Wee for radiant AI

Lenke til kommentar

Andre morsomme situasjoner som oppstod:

 

Om du fyrte avgårde et 'Berserk' spell på en person, så gikk han naturligvis til angrep på nærmeste person så lenge formelen varte.

 

Men når formelen sluttet å virke, stakk vedkommende gjerne sverdet sitt i sliren og hilste motstanderen som han for et sekund siden hadde prøvd å drepe med "Good evening!"

 

Må innrømme at der lo jeg ganske godt. :)

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot Radiant AI, håper bare at de pusser den opp og bruker den skikkelig godt denne gangen, og ikke lar den være så dårlig gjennomført som i Oblivion.

 

 

"I saw a Rad-Scorpion the other day, such hideous creatures."

Hvis jeg hører følgende strofe mens jeg spiller forsvinner spillet rimelig kjapt fra maskina.

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Ikke bare det, men f.eks når man pratet med en tigger så sa de "spare a coin for a crippled old man" eller noe i den duren med en ordentlig tigger-stemme. Så når du spurte om noe, så hadde de plutselig samme stemme som en Imperial Guard lissom.. Hva er det for noe? De måtte jo ha merket dette under testingen? Nei, håper bare de tar seg GOD tid på Fallout 3. Mye bedre at lanseringen blir utsatt og utsatt enn at de lanserer et spill som ødelegger Fallout.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...