Gå til innhold

Verdens dyreste laserskriver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er linket til feil produkt i prisguiden i artikkelen. Det produktet det er linket til er den modellen som ikke er dekket av gull. Gief link plx! [pirke]I prisguiden står det også at den skriver 19 s/min[/pirke]

 

Jeg tipper at de folka som må ha det slik at alt er av gull i hjemmet sitt allerede har fikset seg en valgfri skriver som de har fått en gullsmed eller.no til å kle med gull.

Lenke til kommentar
Det er linket til feil produkt i prisguiden i artikkelen. Det produktet det er linket til er den modellen som ikke er dekket av gull. Gief link plx! [pirke]I prisguiden står det også at den skriver 19 s/min[/pirke]

 

Jeg tipper at de folka som må ha det slik at alt er av gull i hjemmet sitt allerede har fikset seg en valgfri skriver som de har fått en gullsmed eller.no til å kle med gull.

8522312[/snapback]

 

Den dyreste skriveren i prisguiden er for tiden HP Laserjet 9050 MFP, til rundt 100 000 kroner.

 

De linker jo ikke til gull skriveren, men den skriveren som var dyrest på PrisGuide før denne her kom ;)

Lenke til kommentar

Jeg tipper den havner i resepsjonen på Burj Al Arab til slutt. 1. hotellrom 1. natt så har de tjent inn prisen.

 

Gullprisen er for tida ca 21,6 dollar per gram om noen skulle lure. Jeg er ikke helt sikker på hvor tynn folien kan være men aluminiumsfolie er typisk 0,01 millimeter og gullet er neppe noe tykkere enn det. Hvis vi antar at gullfolien er 0,01 millimeter tykk så vil 1 kvadratmeter veie 197 gram. Jeg antar at skriveren har en overflate på ca 1 kvadratmeter. I så fall vil folien ha en verdi på ca 25.400 kr.

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at gull er et av metallene som kan "strekkes" mest mulig, og kan sannsynligvis bli enda tynnere enn alu-folie.

 

Du har sikkert rett i at skriveren er rundt én kvadratmeter i areal, men jeg kan ikke tro at de har brukt så mye som 200 gram gull. :hmm:

 

Kan det være en lakk med iblandet gull? :hmm:

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Jepp, gull har en fantastisk egenskap når det kommer til valsing og 3 mikrometer er nok mulig, men akkurat den linken til Centrum fornikling handler om noe annet. Det er ikke en folie som legges på, men gull som oppløses elektrokjemisk i vann og overføres i ionisk form til overflaten som skal forgylles. Dette krever at materialet som skal ha gulloverflate må være elektrisk ledende. Denne skriveren er nok laget av plast under gullet så det er nok snakk om gullfolie.

Lenke til kommentar

Kjemikeren løper og gjemmer seg i skam etter å ha postet en link uten å se på hva siden egentlig handler om.... :blush:

 

Vel, siden 3um gull i den sammenhengen tydeligvis ikke er gjennomsiktig og gullfolie kan valses så tynn at den er gjennomsiktig er det i hvert fall et nytt minimumsestimat for tykkelse. Vel, spørs om det er 24k, da...

 

M.

Lenke til kommentar
Jaha.... Sikkert noen rike amerikanere som kommer til å kjøpe denne for å skryte, men hva er poenget!? Kan likegodt kjøpe en helt vanlig en. Aldri helt skjønt dette bling-bling greiene som rikingnene holder på med.

8527787[/snapback]

 

Ikke bare det.. Men som en laser printer er den jo helt bak mål :nei:

Ikke farger.. Kun 19sider i minuttet.. Ikke trådløs mottaker på den heller :nei:

 

Vår egen 1022nw er jo bedre.. Den fortjener jo ikke å bli laget i gull :hrm:

 

Hvis du først skal punge ut så jævlig for en printer, så burde det hvert fall noe brukanes "under panseret"..

 

Hadde de tatt å gullbelagt sin "beste" printer.. Så hadde det vært en litt annen sak..

Dette blir jo helt meningsløst.. :thumbdown:

 

Hadde jeg vært så rik, hadde jeg heller anskaffet meg den "beste" printeren jeg fant, og heller fått den gullbelagt selv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Ikke bare det.. Men som en laser printer er den jo helt bak mål :nei:

Ikke farger.. Kun 19sider i sekundet.. Ikke trådløs mottaker på den heller :nei:

8527844[/snapback]

Hadde den klart det så hadde jeg blitt mektig imponert. Både over ytelsen og pris/ytelse.

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...