Gå til innhold

Bærbare på sparebluss


Anbefalte innlegg

Sikkert helt ræva sammenlignet med en tilsvarende med L2 cache.

Du må ikkje glømme at det var akkuratt derfor dei prosessorene var veldeg lette å overklokke og dermet var rasker.

8514834[/snapback]

Nå tar du feil. Det var Celeron 300A, den med cache som var så lett å overklokke og kom ofte over 450MHz uten anstrengelser. De uten L2 var av en eldre stepping og kom knapt over 350MHz og hadde selv da en ytelse på nivå med Pentium (ikke Pro eller II) 200MHz. Celeron 300A hadde derimot en fantastisk ytelse til å være på den tiden. (Ofte bedre enn Pentium II. Grunnen var at PII hadde ekstern cache på halve frekvensen, mens CeleronA hadde raskere integrert L2 cache. Selv om cachen var mindre så gjorde hastighetsforskjellene så mye at den faktisk ble bedre enn Pentium II i mange tilfeller. Overklokkingsevnen var også bedre enn Pentium II)

 

Overklokking blir nesten garantert umulig, dessuten ser jeg ikke poenget. Disse skal jo være lydløse, passivt kjølte, og ha lang batteritid.

 

Cacheløse prosessorer vil nok også være svært dårlige valg for overklokkere (som det ligger i kortene er ute etter god ytelse), selv om klokkfrekvensen kan økes mye.

 

Prosessoren er forøvrig en ULV-utgave (Ultra Low Voltage). Det vil si at den bruker veldig lite effekt. Jeg vil gjette på en plass mellom 5 og 11W.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe om USB i specs, men det burde kanskje være en så stor selvfølge idag at det ikke trengs spesifiseres?

Lettere ubrukelig uten hvertfall

 

Hmm, en søt liten maskin til irc ol. når man er opptatt med fullskjermsoppgaver. Tro om man kan få en i rosa utgave?

8516998[/snapback]

 

Rosa og blå ser det ut til på bildet her

Lenke til kommentar

Etter det jeg kan se er det på venstre side:

- Nettverksport

- USB-port

- Mic

- Lyd ut

 

countries_map2.jpg

 

I denne videoen ser det ut som man finner følgende på høyre side:

- Strømplugg

- USB-port

 

På baksiden tror jeg ikke det er noe på grunn av den bretten/håndtaket eller hva jeg skal kalle det.

Lenke til kommentar

Og når LED skjermene blir billigere enn LCD så kommer man til å ha betraktlig lenger brukstid pga mindre strømforbruk og prisen synke.

 

Såvidt jeg vet er det en god del billigere å produsere LED enn LCD.

Gi meg gjerne tilbakemeldig på det hvis dere sitter på andre opplysninger.

Lenke til kommentar

pokker om jeg veit. siden pennen er trådløs, og det finnes allerede penner som pr bluetooth eller annet kan plukke opp og sende det en skriver til en enhet, som kan vise det som grafikk eller håndskrift-gjenkjenne det en skriver så er det opp i det blå.

 

alt i alt så er siden lagt fra informativ, utenom basis...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...