Gå til innhold

Grensen for spillegalskap


Anbefalte innlegg

Jeg spilte veldig mye før. Spesielt rollespill. Dere kjenner kanskje til det, når det går på bekostning av sosialt liv og nettverk. Du sitter der, dag ut og dag inn, eller rettere sagt natt... Du er helt oppslugt i et dataspill, rettelse spilleverden, og du føler at du har alt du trenger der inne. Du spiser litt og gjør andre ting, men du lever og ånder for det hele tiden, og gleder deg mest av alt til å komme tilbake.

 

Nå har jeg sluttet å spille for en stund siden, klarer meg bra, og har dame og alt, men merker at jeg har dragninger mot det å spille slike spill igjen, jeg har kjempelyst til å starte, men vet det ikke er så lurt.

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spilte veldig mye før. Spesielt rollespill. Dere kjenner kanskje til det, når det går på bekostning av sosialt liv og nettverk. Du sitter der, dag ut og dag inn, eller rettere sagt natt... Du er helt oppslugt i et dataspill, rettelse spilleverden, og du føler at du har alt du trenger der inne. Du spiser litt og gjør andre ting, men du lever og ånder for det hele tiden, og gleder deg mest av alt til å komme tilbake.

 

Nå har jeg sluttet å spille for en stund siden, klarer meg bra, og har dame og alt, men merker at jeg har dragninger mot det å spille slike spill igjen, jeg har kjempelyst til å starte, men vet det ikke er så lurt.

 

Noen som kjenner seg igjen?

8506882[/snapback]

 

Er du meg? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Før klarte jeg ikke la vær å spille CS. No klarer jeg ikke mer enn 10-30min av CS om gangen, da spiller jeg annen hver uke.

 

Jeg er som regel gått lei av dataspill, sikkert ikke mer enn 20min hver dag med spilling i gjennomsnitt.

 

Det skremmende er at jeg sitter like mye/mer med pcen enn da jeg spilte. No surfer jeg på de samme sidene om og om igjen mens ett msnvindu popper opp 1 gang i timen.

Lenke til kommentar

Jeg mista en kompis pga WoW. Vi spilte sammen til å begynne med, men han ble helt oppslukt og kunne ikke gjøre annet enn WoW. Jeg slutta i protest, men han fikk det ikke med seg engang.

Etter hvert sluttet han å bli med på noe som helst av sosial aktivitet. Null kino, null besøk, null pilsing.

 

Jeg kunne ringe til han, og prøve å snakke med han, men alt han sa var "mhm, ja, ok, mja", og det var tydelig at han egentlig ikke hørte etter og satt og spilte ved siden av.

 

På det værste svarte han at han skulle bort den siste gangen vi ba han med på kino. Det viste seg i ettertid at "bort" betydde en instance i WoW.

Da kutta vi han ut. Etter å ha prøvd å få han til å innse hva slags problem han hadde i ca ett år så ga vi opp. Han tok det ikke til seg, men reagerte med irritasjon om han måtte vekk fra pcen.

 

Nå har han visst sluttet med WoW, så vi får se om vi tar opp kontakten igjen.

Lenke til kommentar

Spilte så sinnsykt mye wow. Men etterhvert ble jeg så sinnsykt lei PvE så jeg hoppet inn i PvP. PvPet meg opp til rank 14 med druiden min. satt og spilte 14-16 timer hver dag i 2-3 måneder til jeg plinget rank 14. Etter det var jeg så sinnsykt lei PvP og PvE ble alt for tamt så jeg mista interessen for spillet og sluttet tvert.

Problemet i ettertid er at man som regel ikke har noe og gjøre. Har 14-16 timer om dagen man må fylle med andre ting. Skole er en fin ting ;)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med at jeg tilbringer for mye tid på internett, spesielt på denne siden :p ., Jeg er litt avhengig. :ph34r: Det vil si at jeg kanskje tenker litt for mye på spill. Men jeg spiller ingen mmoer, ei cs eller noe særlig online, mest offline, eller noen ganger online med venner. jeg spiller mye split screen da, og er alltid med å finne på noe ute (mest barnslige ting som å leke pøsen eller hoppe på trampoline) Men når det er vinter eller sommer, står jeg på slalom eller bader, og jeg er alltid med.

 

Uansett, er det ikke så ille å spille men tanke på at nesten alle som er i samme alder som meg som ikke spiller er bare ute og kødder rundt. Wow liksom, jeg går glipp av så mye.

Lenke til kommentar

For meg er det nesten omvendt: Kompisene mine er apatiske rasshøl. :p

På søndag brukte jeg omtrent en time på å overtale en kompis til å bli med ut og finne på noe, uten hell. Været var knallbra, men han ville heller sitte inne. Jeg foreslo alt fra å reise til statoil og "shoppe" til å stikke til fotballbanen å spille Bocca (!). I dag må jeg stikke til søstera mi å hente bilen, så jeg har en god unnskyldning til å nyte været. Jeg klarer ikke bare å gå ut for å gå ut. Da blir det til at jeg loffer rundt i et kvarter, før jeg innser hvor meningsløst det er, og går inn igjen.

Problemet er delvis at det ikke finnes så mange ute-aktiviteter for oss over tretten føler jeg. Fotball har jeg mer eller mindre vokst ifra, og man kan liksom ikke grille hver bidige dag heller.

Lenke til kommentar
Spilte så sinnsykt mye wow. Men etterhvert ble jeg så sinnsykt lei PvE så jeg hoppet inn i PvP. PvPet meg opp til rank 14 med druiden min. satt og spilte 14-16 timer hver dag i 2-3 måneder til jeg plinget rank 14. Etter det var jeg så sinnsykt lei PvP og PvE ble alt for tamt så jeg mista interessen for spillet og sluttet tvert.

Problemet i ettertid er at man som regel ikke har noe og gjøre. Har 14-16 timer om dagen man må fylle med andre ting. Skole er en fin ting ;)

8508036[/snapback]

 

Hehe jeg ble ikke gal etter WOW, syns det er litt kjedelig å lvle! Kom til lvl 22. Etter det spilte jeg det ikke igjen..

Gamer bare første person skytespill aldri noe annet..

 

Jeg skal slutte å spille så fort jeg får lettsykkel-lappen truuuur eeeg... :hmm:

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Jeg sitter ekstremt mye inne. Også når det er fint vær. Jeg spiller vanligvis ikke så mye pc, jeg tenker mer på spillene enn å spille de. Men nå i det siste har jeg spilt veldig mye pga ny maskin. Men aldri et konkret spill. Det er alltid alle mulige spill som jeg hopper til og fra. Synest det er artig å teste spill og surfe rundt på nettet og lese hva andre tenker om de samme spillene. Jeg liker å spille med andre, men kjenner ingen som liker å spille :(

 

Jeg er dog avhengig av gamer og hele hardware nettverket. Sitter å leser i forum hele tiden.

 

Jeg har et problem. Eller jeg vet ikke riktig helt om jeg vil kalle det et problem eller ikke. Jeg kjeder meg nemlig aldri når jeg har tiden til min egen rådighet. ALDRI!

 

Jeg har venner, tror jeg da. Men de kjeder meg, de liker absolutt ikke noe av det jeg liker. De er veldig hyggelige og greie folk det skal de ha, men de kjeder meg.

 

Er det noe jeg mangler her i livet så er det venner som har noenlunde samme interesser som meg. Jeg forsøker hele tiden å finne meg et sted jeg kan henge på fritiden og bli kjent med folk. Hittil har jeg ikke lykkest med det. Har prøvd miljøorganisasjoner, tegnekurs, filmredigering osv. Leter fortsatt...

 

Det ultimate hadde vært et slags sted der du kunne ta med pcen din og bare henge rundt med andre som gjorde det samme. Så kunne vi lanet, sett film, spist mat og diskutert alt mulig. En slags klubb eller organisasjon.

 

Er ikke noen her som vet om noe slikt eller kunne tenke seg å starte opp et slikt tilltak :p Jeg hadde møtt opp med glede :thumbup:

Lenke til kommentar

Neon av kameratene mine har gjort det et par ganger siden de bor nærme hverandre (vi er ca 15 år). Men jeg har ikke giddet siden de bare spiller cs og jeg ville måtte ha tatt med den stasjonære. Liker heller å spille split screen hos noen. Jeg har heldigvis venner som er interresert i spill, men de fleste er nok litt mer, pc-fokusert en det jeg er.

 

edit: Gammelsko, hvorfor stikker du ikke bare på the Gathering eller noe? Det går jo an å få seg venner over xbox live og for eksempel

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Neon av kameratene mine har gjort det et par ganger siden de bor nærme hverandre (vi er ca 15 år). Men jeg har ikke giddet siden de bare spiller cs og jeg ville måtte ha tatt med den stasjonære. Liker heller å spille split screen hos noen. Jeg har heldigvis venner som er interresert i spill, men de fleste er nok litt mer, pc-fokusert en det jeg er.

 

edit: Gammelsko, hvorfor stikker du ikke bare på the Gathering eller noe? Det går jo an å få seg venner over xbox live og for eksempel

8514415[/snapback]

 

Tja har jo tenkt på det. Men det er liksom ikke så veldig gøy å traske dit alene. Hmm kanskje jeg kunne plassere meg selv på den berømte HW rekka til neste år.

 

Blir nok til at jeg forsøker å joine noen flere organisasjoner, klubber eller noe som favner om noe som har med pc å gjøre. Og på den måten kanskje være heldig å treffe noen som driver med spill og pc greier.

 

Er jo også en mulighet å treffe folk på nett for å spille med dem. Bli med i en klan eller noe.

Lenke til kommentar

en i klassen min satt og skrev strategier til Guild Wars på lappen I TIMEN MENS LÆREREN SNAKKET! og da var det ikke "så går vi over til xxx town og inn i tredje huset til venstre...", men strategier til å krige mot andre guilder, sånn som "fire blast: casting time 8 secs recovery time 5 secs" og så videre. han er jo så nerd på GW at han sikkert har greid å komme til lv 21 :!:

 

men jeg har vel selv sløst bort noen solskinnsdager med både FFX, FFVIII, FFIX, Ratchet & Clank, Resistance og Motorstorm. faktisk kan jeg sitte morgen-kveld med kun småpauser som do-besøk og mat uten å merke noe...

Lenke til kommentar
Tror Hyperion skulle ha en oversikt over medlemmesorganisasjoner i Hyperion som arrangerer Lan. Hvis du klarer å finne en sånn oversikt kan du kansje finne ut om det er noen som arrangerer treff i nærheten av deg som du kan stikke på en gang eller to

8518759[/snapback]

 

Shit!! Denne var jeg ikke klar over! Skal melde meg inn med en gang! Dette er jo perfekt for meg! :ohmy:

http://www.n4f.no/index.php?option=com_con...id=12&Itemid=53

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...