Gå til innhold

Grensen for spillegalskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener altid at det er gøyere og samle en gjeng og se en film, eller en fotballkamp eller drikke seg dritings, enn å sitte hjemme og spille dataspill.

 

Ser ikke på dataspill som noe jeg er "avhengig av", mer som tidsfordriv. Kjeder jeg meg, så smeller jeg opp CS i en times tid, før jeg stikker innom MSN og prøver å få noe til og skje.. Eneste jeg har vert litt avhengig av var når jeg nærmet meg slutten på HL2, da satt jeg og spilte litt mye. Men spill som WoW la jeg vekk etter 10 dagers trailen, ble liksom ikke "slukt" av spillet.

 

Så har altid, og vil nok altid mene:

Sosialt > Dataspill

 

Men vil påpeke at det gøyeste er og samle en gjeng og spille PES eller FIFA 1 mot 1, menst vinneren står ;)

Lenke til kommentar

Spillte WoW i 2 år nesten, med noen pauser. Når jeg var skikkelig avhengig, spillte jeg opptil 12 timer i helga og 6-7 på hverdager. Alle kameratene mine spillte WoW også, så det ble lissom til at "ekte" sosial kontakt ble til snakking over WoW. Så ble det kjedelig og jeg sluttet. Etterhvert sluttet stort sett alle i vennegjengen, noe jeg er sinnsykt glad for. =) Greier ikke å leve uten sosial kontakt, så det var vel en av de største grunnene for at jeg spillte det så mye som jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt WoW i snart to år. I et par måneder spilte jeg hardcore, hvor alt handlet om å levle fort, skaffe items og raide. :blush: Jeg skjønte fort hvor poengløst det var. Så da skaffet jeg meg jobb og byttet server.

Nå spiller jeg med broren min (som bor i irland) og hans venner, jeg studerer og jeg prøver å opprettholde sosiale 'nettverk' som det blir kalt. Synes det går fint å spille wow på et normalt nivå og det finnes mange guild som lever opp til regelen IRL>WoW :)

Jeg skal til og med ta en tur over til irland for å treffe de fleste jeg spiller med :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...