Gå til innhold

Nintendo vil gjerne ha Kuturagi med på laget


Mala

Anbefalte innlegg

"A press conference held this morning by Nintendo, revealed a lot more than financial gains, new games in the works, and overall plans. In a shocking move, Nintendo's Company President, Mr. Iwata stated that he would like to see Ken Kutaragi join up with Nintendo. Even though Ken is retiring, he will still hold an honorary position at Sony. Mr. Iwata then stated that honorary position may make it a little tough to work with him. "

 

Kilde

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal Nintendo med Kutaragi da?

8490391[/snapback]

 

Greit å ha en som kan hente kaffe, vaske pultene og rydde

8490401[/snapback]

 

HAHAHA! :!:

 

Seriøst dog, vet ikke om Kutaragi vil trives i Nintendo, så vidt jeg har forstått så er han en person som fokuserer på innovasjon og best mulig teknologi. Dette er ikke akkurat en retning som Nintendo har lagt seg denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Seriøst dog, vet ikke om Kutaragi vil trives i Nintendo, så vidt jeg har forstått så er han en person som fokuserer på innovasjon og best mulig teknologi. Dette er ikke akkurat en retning som Nintendo har lagt seg denne generasjonen.

8490424[/snapback]

Nei, dette har de jo overhodet ikke satset på i det hele tatt. Wii for eksempel, er ikke innovativ. ;)

 

Irony off. Hvis han mener at Kutaragi kan bidra med noe positivt i Nintendo, så er det sikkert fullt mulig. Jeg aner ikke hva Kutaragi gjorde i Sony utover å være litt fanatisk, men hadde vært artig om han fikk jobb i Nintendo.

Lenke til kommentar

Eg trur Kutaragi er akurat der han bør vere no, i teknologidivisjonen til Sony. Trur han passar mykje betre der, og kan få gjort mykje meir bra enn å sitte oppe med alle sjefane og vere på pressekonferansar. Det trur eg mange er einige med meg i. :p

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Hva Kutaragi skal yte for Nintendo spørs vel hva Nintendo er ute etter i han.

Hans kunnskaper, erfaringer, råd.. Innenfor design, teknologi, markedsføring..

Eller skulle det kanskje bare være for å spille Sony et lite puss ;)

 

Edit:

Jammen hva er det med dette kaffeoppstyret? Ta dere sammen for christ's sake.

 

Hehe, bare ventet på at det skulle bli fjernet.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Hva skal Nintendo med Kutaragi da?

8490391[/snapback]

 

Greit å ha en som kan hente kaffe, vaske pultene og rydde

8490401[/snapback]

 

HAHAHA! :!:

 

Seriøst dog, vet ikke om Kutaragi vil trives i Nintendo, så vidt jeg har forstått så er han en person som fokuserer på innovasjon og best mulig teknologi. Dette er ikke akkurat en retning som Nintendo har lagt seg denne generasjonen.

8490424[/snapback]

 

Nei Nintendo satser aldri på inovasjon de. Fytte rakkern den Wiimoten er trasige tinger, so "last gen" assa.

 

Tror Kuturagi kunne trivdes som plommen i egge hos Nintendo. Eller, kanskje ikke. Kuturagi liker å spise penger, Nintendo liker å lage penger.

Lenke til kommentar

Vel vet ikke helt om jeg er helt enig i det siste der Bear^, totalt sett har vel Kuturagi gitt sony pluss i regnskapene sine med PS1 &2, er fortsatt mulig at sony kommer til å tjene på PS3 og det er litt tidlig å si enda med tanke på at det ikke er kommet ut noen "må ha" spill til den enda.

 

Kuturagi har sikkert mye erfaring innen spillbransjen han og kunne sikkert tilført enda mer....

Lenke til kommentar
Seriøst dog, vet ikke om Kutaragi vil trives i Nintendo, så vidt jeg har forstått så er han en person som fokuserer på innovasjon og best mulig teknologi. Dette er ikke akkurat en retning som Nintendo har lagt seg denne generasjonen.

8490424[/snapback]

Nei, dette har de jo overhodet ikke satset på i det hele tatt. Wii for eksempel, er ikke innovativ. ;)

...........

8490470[/snapback]

 

Wii sin motionsensor er vel innovativ, men dette er vel prøvd før av andre selskaper, det er bare ingen som har klart det så bra som Nintendo. Det bare virker som Kutaragi er mer fokusert på å implemetere ny fancy tech i det han har med å gjøre av hardware.

 

Og uansett hvordan man ser på det så er ikke Wii et teknologisk vidunder, men det betyr ikke at det er en dårlig maskin for det. Den er bare ikke.....Kutaragi liksom.

Lenke til kommentar
Wii sin motionsensor er vel innovativ, men dette er vel prøvd før av andre selskaper, det er bare ingen som har klart det så bra som Nintendo.

Nintendo har gjort noe helt nytt som mange trodde kom til å feile fullstendig. Det samme gjelder DS. Alle trodde det kom til å være en gimmick, og at Nintendo kom til å gå under. Men de innoverte og viste vei.

 

Det er tåpelig å påstå at Kutaragi liksom er så fryktelig innovativ og ikke Nintendo. Hva har Sony gjort som er så innovativt?

 

Det bare virker som Kutaragi er mer fokusert på å implemetere ny fancy tech i det han har med å gjøre av hardware.

Fancy betyr ikke innovativ.

 

Og uansett hvordan man ser på det så er ikke Wii et teknologisk vidunder,

Hva vet du om det? Ikke bare er den mye kraftigere enn GameCube, men den bruker bare 1/3 så mye strøm i tillegg. Har du ikke fått med deg at mye forskning går på å optimalisere strømforbruket, og at det ikke bare er antall polygoner per sekund som teller? Mange typer maskiner må bruke lite strøm, som for eksempel mobiltelefoner.

 

men det betyr ikke at det er en dårlig maskin for det. Den er bare ikke.....Kutaragi liksom.

8492698[/snapback]

Men hva er Kutaragi? En fyr som stapper konsollen full av teknologi uten å innovere? Jeg kan ikke se at det er så voldsomt stort å være Kutaragi.1

Lenke til kommentar
Wii sin motionsensor er vel innovativ, men dette er vel prøvd før av andre selskaper, det er bare ingen som har klart det så bra som Nintendo.

 

Nintendo har gjort noe helt nytt som mange trodde kom til å feile fullstendig. Det samme gjelder DS. Alle trodde det kom til å være en gimmick, og at Nintendo kom til å gå under. Men de innoverte og viste vei.

 

Det er tåpelig å påstå at Kutaragi liksom er så fryktelig innovativ og ikke Nintendo. Hva har Sony gjort som er så innovativt?

 

Nintendo er innovative på sin måte, men det blir helt feil å påstå at sony ikke er innovative. Sony har alltid vært et firma som satser på å utvikler ny teknologi, dette gjelder ikke bare gaming delen deres heller. De laget Walkman lenge før noe var i nærheten av noe liknende. De har laget overlegne formater som Beta, som uheldigvis har tapt for andre formater pga. dårlig markedsføring osv. De laget også den første spillmaskinen med cd teknologi, og den første spillmaskinen med dvd teknologi og den første med neste generasjons medie. PSP er også et teknologisk vidunder, med ufattelig mye power på så liten plass.

 

 

Og uansett hvordan man ser på det så er ikke Wii et teknologisk vidunder,

 

Hva vet du om det? Ikke bare er den mye kraftigere enn GameCube, men den bruker bare 1/3 så mye strøm i tillegg. Har du ikke fått med deg at mye forskning går på å optimalisere strømforbruket, og at det ikke bare er antall polygoner per sekund som teller? Mange typer maskiner må bruke lite strøm, som for eksempel mobiltelefoner.

 

Wii er sikkert kraftigere enn gamecube, men de har fortsatt til overs å bevise det. Det er få spill (ingen?) som hittil ikke kunne vært kjørt på gamecube om du ser bort fra kontrollen. Den bruker lite strøm som er positivt, men det er naturlig utvikling. Wii er innovativ med kontrollen og spillene, men lite innovativ ellers.

 

men det betyr ikke at det er en dårlig maskin for det. Den er bare ikke.....Kutaragi liksom.

*

 

Men hva er Kutaragi? En fyr som stapper konsollen full av teknologi uten å innovere? Jeg kan ikke se at det er så voldsomt stort å være Kutaragi.1

 

Å se på ps3 som ikke innovativt mener jeg er helt feil. Cell processor og Blu-ray er er ikke noe mindre innovativt wii-moten, men de har valgt forskjellige retninger.

Det er ikke som om nintendo har oppfunnet motionsensing, de har bare funnet en ny måte og utnytte det på.

 

 

Hva et eventuelt sammarbeid mellom Kutaragi og Nintendo angår, så er det vel ikke umulig at Crazy Ken fortsatt har litt dårlige minner og en litt sur holdning til Nintendo etterat de nesten klarte å sette en stopper for hans karriere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...